۰
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۰

قیمت خودرو شیرین شد 

قیمت خودرو امروز ۱۳ مهر همانند روزهای گذشته نیز افت جزئی تجربه کرد. اغلب خودروهای بازار داخلی و مونتاژی، کاهش قیمت ناچیز و برخی دیگر در ثبات قیمتی به سر می‌برند.
قیمت خودرو شیرین شد 
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت نیوز،قیمت خودرو امروز ۱۳ مهر ۱۴۰۲ با تغییرات ناچیزی روبه رو است. کلیت بازار به سمت کاهشی بوده، البته میزان این افت قیمت‌ها، چندان چشم‌گیر نیست.

در روز گذشته از مهم‌ترین اخبار خودرویی که توانایی تأثیرگذاری روی بازار دارد، می‌توان به طرح‌های فروش فردا موتورز و گروه بهمن اشاره کرد. همچنین هر روزی که می‌گذرد، اخبار مهم‌تری از واردات خودرو و رسیدن خودروهای ثبت سفارش شده به گمرک می‌رسد. برای مثال، چانگان‌های CS۳۵ پلاس فروخته شده توسط سایپا درحال پلاک‌گذاری هستند و تعداد اندکی از آن‌ها از روز گذشته و با پلاک ملی در خیابان‌های داخل کشور به چشم می‌خورند.قیمت خودروهای داخلی، امروز افت اندکی نسبت به روز گذشته دارد.

پراید ۱۳۱ با مدل ۱۳۹۹ که ارزان‌ترین محصول داخلی به شمار می‌رود پس از هفته‌ها ثبات قیمتی، دوباره پنج میلیون تومان افزایش یافت و به همان نرخ ۳۱۵ میلیون تومانی رسید که در چند ماه گذشته با آن معامله می‌شد.

کوییک دنده‌ای S هاچ‌بک اقتصادی شرکت سایپا بوده که نسبت به روز گذشته، تنها یک میلیون تومان افت قیمتی داشته و به نرخ ۳۴۲ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای نیز هاچ‌بک تولیدی ایران خودرو محسوب می‌شود که همانند هاچ‌بک رقیب خود (کوییک) تنها یک میلیون تومان کاهش یافت و با سقوط از کانال ۶۰۰ میلیونی، به نرخ ۵۹۹ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ نیز از این قاعده خودروهای داخلی مستثنی نبوده و با افت یک میلیون تومانی، با قیمت ۷۲۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌های بازار از افت ناچیزی برخوردار هستند.بسترن B۳۰ با مدل ۱۴۰۰ که از سدان‌های توقف تولید خورده بهمن موتور به شمار می‌رود، با ۱۵ میلیون تومان دیگری که نسبت به روز گذشته تجربه کرد، به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان رسید.

هایما S۵ دنده اتوماتیک از معدود خودروهای مونتاژی بازار بوده که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت دارد. این کراس‌اوور ایران خودرو حدود ۱۰ میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.جک S۵ نیوفیس که از کراس‌اوورهای محبوب و نسبتاً قدیمی کرمان موتور محسوب می‌شود، همانند بسترن با یک افت ۱۵ میلیون تومانی روبه رو بوده و روی کانال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حال خرید و فروش است.

فردا T۵ یکی از کراس‌اوورهای تولیدی شرکت فردا موتورز است که طی چند هفته گذشته هیچ تغییر قیمتی ندارد. این خودرو امروز نیز تغییری نداشته و با نرخ یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومانی در حال معامله است.

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو درباره وضعیت هفته آینده بازار خودرو و در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: پیش‌بینی قیمت خودرو، دیگر تکراری شده و این تکراری بودن به نفع خریدار واقعی و مصرف‌کننده است. هفته آینده نیز به احتمال قوی، همین روند هفته‌های گذشته را در بازار خودرو خواهیم داشت و بعید به نظر می‌رسد که تغییر چشم‌گیری در بازار صورت بگیرد.

جعفری ادامه داد: گرچه سامانه یکپارچه فروش خودرو از همان ابتدا نیز کارایی خاصی نداشت؛ اما با افت نسبتاً شدید بازار، همان اندک کارایی خود را نیز به کلی از دست داده و گاهی اوقات حرف‌هایی از حذف سامانه یکپارچه به گوش می‌رسد که معلوم نیست تا چه حد صحت دارد.

کد مطلب: 204064
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *