۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۰

عمر 100 ساله داشته باشید/برای حفظ سلامتی هنگام صبح این ۱۰ غذا را نخورید

 داشتن يک برنامه سالم صبحگاهي براي سالم و مثبت ماندن مهم است، صبحانه بخشي از برنامه صبحگاهي که با رفع گرسنگي و تأمين انرژي به شما کمک مي‌کند روز خود را شروع کنيد.
عمر 100 ساله داشته باشید/برای حفظ سلامتی هنگام صبح این ۱۰ غذا را نخورید

 داشتن يک برنامه سالم صبحگاهي براي سالم و مثبت ماندن مهم است، صبحانه بخشي از برنامه صبحگاهي که با رفع گرسنگي و تأمين انرژي به شما کمک مي‌کند روز خود را شروع کنيد.

گرچه مردم از وجود مواد غذايي که نبايد آن‌ها را در صبح ناشتا مصرف کنند آگاهي ندارند.

اين غذا‌ها باعث بي حالي شما شده و وزن بدن را افزايش مي‌دهند.

در اين متن ليستي از مواد غذايي وجود دارد که بايد از خوردن آن‌ها در صبح اجتناب کنيد.

پنکيک و کلوچه‌ها

کافه و فست فود‌هاي زنجيره‌اي زيادي براي صبحانه اروپايي پنکيک و کلوچه را پيشنهاد مي‌دهند و تعداد افرادي که به جاي صبحانه‌هاي سنتي اين گزينه‌ها را انتخاب مي‌کنند، افزايش يافته است. پنکيک‌ها و وافل‌ها حاوي شير، تخم مرغ، آرد و شکر است، اگرچه حاوي پروتئين نيز هستند، اما وافل و پنکيک با استفاده از آرد ساخته مي‌شوند که به چاقي و تشديد انسولين کمک مي‌کنند.

گوجه فرنگي

خوردن گوجه فرنگي صبح ناشتا توصيه نمي‌شود، زيرا حاوي اسيد تاننيک زياد است که باعث افزايش اسيديته معده و منجر به زخم معده مي‌شود.

مربا

کودکان معمولا مربا روي نان تست را دوست دارند، اما خوردن آن به دليل کربوهيدراته بالا سالم نيست. مربا يک صبحانه شيرين و پر کالري است. به جاي مربا، سعي کنيد نان تست با تخم مرغ بخوريد و از گوشت‌هاي فرآوري شده مانند سوسيس و کالباس خودداري و به جاي نان سفيد از نان چند دانه استفاده کنيد.

براي حفظ سلامتي هنگام صبح اين ۱۰ غذا را نخوريد

آبميوه

اگر مي‌خواهيد وزن خود را کاهش دهيد و از گرسنگي جلوگيري کنيد، آب ميوه‌هاي سالم از گزينه‌هاي خوب و محبوب محسوب مي‌شوند، گرچه بايد از آب ميوه‌هاي بسته بندي شده که در فروشگاه‌ها وجود دارد دوري کنيد. بسياري از آن‌ها حاوي مقدار کمي آبميوه و قند بيشتري هستند. قند زياد مي‌تواند حطر ابتلا به ديابت نوع ۲، چاقي و ساير بيماري‌ها را افزايش دهد.

غلات صبحانه

بسياري از ما غلات صبحانه را به دليل مناسب بودن در صبح مصرف مي‌کنيم که اين محصولات فرآوري شده با مقدار زيادي رنگ مصنوعي، شکر و کمي غلات است و بسياري از اين محصولات داراي مقادير زيادي قند هستند و ممکن است خطر بيماري‌هاي قلبي، چاقي و ساير موارد بهداشتي را افزايش دهند.

نوشيدني‌هاي گازدار

نوشيدن نوشيدني‌هاي گازدار در صبح بسيار مضر است. اين نوشيدني‌ها خون رساني به معده را کاهش داده و به غشا‌هاي مخاطي آسيب مي‌رساند که منجر به هضم نامناسب يا کند مي‌شود.

تنقلات

گرچه بعضي از تنقلاب به عنوان صبحانه فروخته مي‌شوند، اما چندان سالم نيستند، بسياري از آن‌ها حاوي مقادير زيادي قند، عسل و شربت ذرت هستند. محتواي تنقلاي که در صبحانه مصرف مي‌شوند معمولا چيپس شکلات و ساير طعم دهنده‌ها هستند که فاقد فيبر و پروتئين خواهند بود.

ماست شيرين

خوردن ماست با ميوه‌هاي تازه يکي از صبحانه‌هاي سالم است، اما وقتي آن را از فروشگاه خريداري مي‌کنيد، معمولاً حاوي مواد نگهدارنده، طعم مصنوعي و معمولاً سرشار از قند است. سعي کنيد ماست يوناني همراه با ميوه‌هاي تازه داشته باشيد.

سبزيجات خام

سبزيجات براي سلامتي مفيد هستند خوردن آن در صبح ناشتا منجر به درد معده شود. اسيد آمينه موجود در سبزيجات مي‌تواند باعث نفخ شکم و دل درد شود. سبزيجات خام همچنين مي‌تواند مخاط معده شما را تحريک کند.

اسموتي‌ها
اسموتي‌هاي خريداري شده از فروشگاه آنطور که فکر مي‌کنيد سالم نيستند. آن‌ها حاوي شير يا بستني پرچربي و قند زيادي هستند بنابراين توصيه مي‌شود اسموتي خود را با استفاده از ماست يوناني و ميوه‌هاي تازه تهيه کنيد.

کد مطلب: 204125
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *