۰
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۷
حملات صهيونيستی و کشتار فلسطينی ها ادامه دارد

توطئه اسرائيل عليه غزه

با ورود عمليات طوفان الاقصي به پانزدهمين روز خود و ادامه کسب پيروزي‌هاي کم نظير توسط رزمندگان مقاومت در نبرد عليه رژيم صهيونيستي و در مقابل ادامه بمباران مناطق مسکوني و مراکز ديني و درماني غزه از سوي بمب افکن‌هاي اسراييل که نشانه عجز صهيونيست‌ها مي‌باشد، تاکنون نزديک به 4 هزار و 200 فلسطيني شهيد شده اند، جنايتي که غرب نيز شريک آن در فلسطين است.
توطئه اسرائيل عليه غزه
گروه بينالملل: با ورود عمليات طوفان الاقصي به پانزدهمين روز خود و ادامه کسب پيروزي‌هاي کم نظير توسط رزمندگان مقاومت در نبرد عليه رژيم صهيونيستي و در مقابل ادامه بمباران مناطق مسکوني و مراکز ديني و درماني غزه از سوي بمب افکن‌هاي اسراييل که نشانه عجز صهيونيست‌ها مي‌باشد، تاکنون نزديک به 4 هزار و 200 فلسطيني شهيد شده اند، جنايتي که غرب نيز شريک آن در فلسطين است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،کارشناسان و تحليلگران مسايل منطقه معتقدند که در صورت ورود زميني ارتش رژيم صهيونيستي به غزه، اين منطقه به قتلگاه صهيونيست‌ها متجاوز تبديل خواهد شد از اين رو آمريکا و اروپا با اقدام خود در اصل مانع هلاکت شمار زيادي از نظاميان صهيونيست شده اند که احتمال مي‌رود اين مساله با درخواست سران تل آويو صورت گرفته باشد و همين روند شديد بمباران‌ها مناطق مسکوني، درماني و ديني غزه همچنان ادامه خواهد يافت. 
روزنامه تايمز رژيم صهيونيستي نوشت، دفتر بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي بيانيه‌اي را درباره گزارش‌هاي منتشر شده در خصوص تصميم اين رژيم براي دادن نوار غزه به تشکيلات خودگردان فلسطين صادر و اعلام کرد که نتانياهو هدف را مشخص کرده است و آن نابودي حماس است و تمام صحبت‌ها درباره تحويل نوار غزه به تشکيلات خودگردان فلسطين يا هر طرف ديگري دروغ است.
سايت آي 24 اعلام کرد، نتانياهو و تزاخي‌هانگبي، رئيس شوراي امنيت داخلي رژيم صهيونيستي در ديدار با جو بايدن، رئيس جمهور آمريکا، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و ريشي سوناک، نخست وزير انگليس در تل‌آويو تأکيد کردند که رژيم صهيونيستي بعد از پايان جنگ به دنبال سيطره بر غزه نيست.
سايت «اسرائيل اليوم» اعلام کرده بود که‌هانگبي در ديدار با سوناک و بايدن تاکيد کرده که گزينه اصلي انتقال کنترل به تشکيلات خودگردان فلسطين است.
رژيم صهيونيستي همواره تهديد مي‌کند که حماس را از بين خواهد برد، اما به نظر نمي‌رسد که رويکرد يا طرحي براي پايان جنگ و طرح واضحي براي ساختار حکمراني در نوار غزه داشته باشد. به گفته مسئولان منطقه‌اي و غربي عمليات نظامي رژيم صهيونيستي عليه غزه اين بار بسيار شديد و متفاوت با عمليات‌هاي قبلي در گذشته است.
رژيم صهيونيستي حدود 360 هزار تن از نيروهاي ذخيره خود را فراخوانده و از زمان آغاز عمليات طوفان الاقصي توسط گردان‌هاي القسام، شاخه نظامي جنبش حماس حمله به نوار غزه را متوقف نکرده است.
مسئولان منطقه‌اي اعلام کردند، استراتژي فوري رژيم صهيونيستي نابودي زيرساخت در غزه است حتي اگر اين مسئله موجب کشته شدن تعداد زيادي از غيرنظاميان شود يا منجر به رفتن ساکنان نوار غزه به سمت مرزهاي مصر و منفجر کردن تونل‌هاي حماس شود. با اين حال مسئولان رژيم صهيونيستي مي‌گويند که هيچ‌گونه رويکرد واضحي براي بعد از جنگ ندارند.
يک منبع آگاه در واشنگتن اعلام کرد، برخي معاونان جو بايدن، رئيس جمهور آمريکا نگران اين هستند که رژيم صهيونيستي استراتژي براي خروج از جنگ با حماس ندارد. آنتوني بلينکن، وزير خارجه آمريکا و لوئيس آستين، وزير دفاع اين کشور در سفرهايشان به تل‌آويو بر لزوم تمرکز بر طرح مابعد جنگ در غزه تأکيد کرده‌اند.
مسئولان عرب نيز از اين مسئله ناراحت هستند که رژيم صهيونيستي طرح واضحي را براي آينده نوار غزه ندارد.
يک منبع امنيتي منطقه‌اي اعلام کرد، رژيم صهيونيستي پاياني براي بازي در غزه ندارد. استراتژي آنها تنها ريختن هزاران بمب بر سر مردم غزه و نابودي همه چيز است. آنها هيچ استراتژي براي خروج ندارند.
بايدن طي سفر خود به اراضي اشغالي به مقامات صهيونيستي گفت که بايد با حماس مقابله کنند، اما وي نسبت به تکرار اشتباهات آمريکا بعد از حملات 11 سپتامبر هشدار داد و گفت: بيشتر فلسطيني‌ها حماس نيستند و حماس نماينده ملت فلسطين نيست.
آرون ديويد ميلر، کارشناس امور خاورميانه در موسسه صلح بين‌المللي کارنگي گفت: سفر بايدن فرصت خوبي براي فشار بر بنيامين نتانياهو براي فکر کردن در خصوص استفاده مناسب از زور و طرح‌هاي طولاني مدت براي غزه قبل از هرگونه حمله‌اي بود. مسئولان رژيم صهيونيستي از جمله نتانياهو مي‌گويند حماس را از بين خواهند برد، اما اينکه بعدا چه اتفاقي مي‌افتد، مشخص نيست.
تزاخي‌هانگبي گفت: مطمئنا ما در اين باره فکر مي‌کنيم و ارزيابي‌هايي را درباره وضعيت نهايي انجام مي‌دهيم، اما به طور يقين نمي‌دانيم که چه اتفاقي خواهد افتاد.
يک منبع منطقه‌اي اعلام کرد، غزه شهر تونل‌ها است که در زير زمين ايجاد شده‌اند. آنها هرگز با تانک و سلاح نمي‌توانند حماس را از بين ببرند.
دو کارشناس نظامي منطقه‌اي نيز اعلام کردند، گردان‌هاي عزالدين القسام نيروهايشان را براي مقابله با حملات رژيم صهيونيستي بسيج کرده و مين‌هاي ضد تانک را کار مي‌گذارند.
عمليات آتي رژيم صهيونيستي بسيار بزرگتر از عمليات‌هاي قبلي خواهد بود. رژيم صهيونيستي در سال‌هاي 2008 تا 2009 و 2012 و 2014 سه حمله را به حماس انجام داد، اما در هيچ‌کدام از اين عمليات‌ها رهبران رژيم صهيونيستي تهديد به نابودي قطعي حماس نکرده بودند.
يک منبع آمريکايي اعلام کرد، واشنگتن درباره قدرت رژيم صهيونيستي براي نابودي کامل حماس خوش‌بين نيست و مسئولان آمريکايي معتقدند که اين رژيم تمايل زيادي براي سيطره بر غزه يا اشغال مجدد آن ندارد.
اين منبع اعلام کرد، سناريوي احتمالي اين است که نيروهاي رژيم صهيونيستي تعداد زيادي از اعضاي حماس را کشته يا به اسارت گرفته و تونل‌ها و کارخانه‌هاي ساخت موشک را منفجر خواهند کرد و بعد از افزايش کشته و زخمي شدگان اسرائيلي به دنبال راه خروج خواهند بود.
درحال حاضر نيز نگراني‌هايي در سرتاسر منطقه در خصوص احتمال گسترش جنگ به خارج از مرزهاي غزه وجود دارد و همه نگران اين هستند که حزب الله لبنان و ايران جبهه‌هاي جديدي را در حمايت از حماس ايجاد کنند.
رهبران عرب به آنتوني بلينکن اعلام کردند که به رغم اينکه حمله حماس به رژيم صهيونيستي را محکوم مي‌کنند، اما با مجازات جمعي فلسطيني‌ها که ممکن است به تنش‌هاي در منطقه منجر شود، مخالف هستند.
آنها تأکيد کردند که با افزايش تعداد قربانيان در غزه خشم مردمي نسبت به رژيم صهيونيستي در سرتاسر منطقه افزايش خواهد يافت.
واشنگتن ناوهاي خود را در درياي مديترانه مستقر کرده است و نگران پيوستن حزب الله به جنگ عليه رژيم صهيونيستي است.
منابع منطقه‌اي اعلام کردند، واشنگتن قصد دارد به تشکيلات خودگردان فلسطين قدرت بدهد، اما شک و ترديد زيادي درباره اينکه آيا تشکيلات خودگردان فلسطين يا هر طرف ديگري مي‌تواند نوار غزه را اداره کند يا خير، وجود دارد. درخواست‌ها براي ايجاد گذرگاه‌هاي انساني در غزه و باز کردن راه‌هايي براي فرار غيرنظاميان فلسطيني با واکنش‌هاي قوي از سوي کشورهاي عربي مجاور مواجه شده است.
اين طرح نگراني‌هايي را در خصوص اينکه حمله رژيم صهيونيستي منجر به موج جديد مهاجرت جمعي فلسطيني‌ها شود، ايجاد کرده است.
موضوع قدس شرقي که رژيم صهيونيستي در جنگ 1967 آن را اشغال کرد و گسترش شهرک‌سازي عامل اصلي نزاع با فلسطيني‌ها است. نتانياهو متعهد شده که اراضي فلسطيني بيشتري را اشغال کند.
از آغاز سال جاري ميلادي صدها تن از فلسطيني‌ها در کرانه باختري طي درگيري‌ها با سربازان و شهرک نشينان صهيونيست به شهادت رسيدند و نگراني‌هاي زيادي در خصوص گسترش نزاع به کل منطقه در سايه وضعيت فاجعه بار غزه وجود دارد.
يک منبع ديگر در منطقه درباره امکان گسترش نزاع به خارج از مرزهاي غزه گفت: هر سناريوي بدي که در ذهن شما باشد در واقعيت بسيار بدتر خواهد بود.
وحشت آمريکا از ورود حزب‌الله به جنگ
 
«جو بايدن» رئيس‌جمهوري ايالات متحده و دستياران ارشد وي به سران رژيم صهيونيستي هشدار داده‌اند که از حمله به مواضع حزب‌الله لبنان اجتناب کند تا جنگ گسترش نيابد.
مقامات آمريکايي نگران اين هستند که برخي از چهره‌هاي جنگ‌طلب افراطي در کابينه جنگي رژيم صهيونيستي به دنبال کشاندن پاي حزب‌الله به جنگي باشند که از هفتم اکتبر ميان رژيم صهيونيستي و حماس آغاز شده است. مقامات آمريکايي به صهيونيست‌ها هشدار داده‌اند که جنگيدن همزمان با حماس در جنوب و حزب‌الله در شمال سرزمين‌هاي اشغالي، بسيار دشوار است. ايالات متحده باور دارد که تل‌آويو توان رسيدگي به جنگ در دو جبهه متفاوت را ندارد و اين مي‌تواند پاي واشنگتن و تهران را به اين مناقشه باز کند.آمريکا چنان از ورود حزب‌الله به اين جنگ وحشت کرده که سعي دارد از طريق کشورهاي عرب و ديگر حاميان حزب‌الله، به اين گروه در لبنان اين پيغام را بفرستد که حزب‌الله نبايد درگير مناقشه با تل‌آويو شود. آمريکا در حال حاضر دو سناريوي احتمالي دارد که در آن‌ها حزب‌الله وارد جنگ با رژيم صهيونيستي مي‌شود. نخست اينکه اسرائيل واکنش بيش از حدي به حملات راکتي حزب‌الله نشان دهد. ديگر اينکه صهيونيست‌ها چنان حدي از قساوت را در حمله به غزه از خود نشان دهند که حزب‌الله ناچار به مداخله و دفاع مستقيم از غزه شود. نيروهاي مقاومت فلسطين دو هفته قبل، با حملات سنگين راکتي و موشکي، شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضيف» فرمانده گردان‌هاي القسام، شاخه نظامي جنبش حماس، از آغاز عمليات «طوفان‌الاقصي» خبر داد.
کد مطلب: 205031
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *