; ?>; ?> حمله تند و تیز کیهان به روزنامه‌های اصلاح‌طلب! - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰

حمله تند و تیز کیهان به روزنامه‌های اصلاح‌طلب!

روزنامه کیهان نوشت: برخی نشریات غربگرا عملا تبدیل به بازیچه آمریکا و اسرائیل شده‌اند تا عملیات روانی دشمنان ملت ایران از زبان این رسانه‌ها انجام شود.
حمله تند و تیز کیهان به روزنامه‌های اصلاح‌طلب!

به گزارش مردم سالاری آنلاین، این روزنامه در ادامه یادداشت امروزش نوشت: 

صدای آمریکا که علنا سالهاست از جنایات رژیم ‌اشغالگر قدس حمایت می‌کند، نوشت: «در پی حمله تروریستی شبه‌نظامیان در اسرائیل و کشتن صدها نفر، برخی از رسانه‌های داخلی به دولت جمهوری اسلامی هشدار دادند که تک‌روی در جامعه بین‌المللی راه به جایی نخواهد برد. «روزنامه شرق» چاپ تهران در شماره سه‌شنبه هجدهم مهرماه خود در ارتباط با این حملات خونبار نوشته: دولت جمهوری اسلامی متوجه باشد که در مورد فلسطین، تک‌روی در جامعه بین‌المللی و در سطح دولت‌ها راه به جایی نخواهد برد. شرق افزوده: انعکاس این تحول مهم بین ایرانیان و واکنش طرف‌های مختلف به آن هم در ارتباط با، مسئله فلسطین و سیاست خارجی، جمهوری اسلامی و هم از نظر تعاملات و تنازعات سیاسی بین ایرانیان نیز مهم است.

صدای آمریکا می‌افزاید: برخی از فارسی‌زبانان در شبکه‌های مختلف اجتماعی با انتشار پست‌هایی، اقدام تروریستی حماس را بشدت محکوم و با خانواده‌های کشته شده اسرائیلی در قالب هشتگ‌هایی، ابراز همدردی کردند. روزنامه شرق همچنین خواستار مشورت دولت جمهوری اسلامی با جامعه مدنی در سطح ملی و همکاری با سایر دولت‌های عربی و اسلامی و دیگر دولت‌هایی که سیاستی معقول درباره مسئله فلسطین را دارند، شده است. روزنامه «هم‌میهن» نیز دوشنبه، در ارتباط با وضعیت جمهوری اسلامی و ایران در قبال این حمله مرگبار نوشته بود: این جنگ در صورت تداوم و گسترش آن، تبعات سنگینی خواهد داشت و ایران نیز از این آثار مبرا نخواهد بود. این رسانه طیف اصلاح‌طلب در ادامه با هشدار به «مسئولین سیاسی و به‌ویژه افراد نظامی حکومت ایران برای خویشتن‌داری و هوشمندی در اتخاذ موضع، افزوده بود: وضعیت بازار سهام و قیمت ارز غیررسمی در بازار ایران، بخشی از آثار این نبرد بر کشور است».

یادآور می‌شود منظور روزنامه‌های غربگرا درباره دولت‌هایی که موضع معقول گرفته‌اند، مواضع برخی کشورهای سازشکاری است که پنهانی با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده و مهر تایید بر جنایت و ‌اشغالگری صهیونیست‌ها زده‌اند.

نکته عبرت‌آموز این است که نشریات یاد شده پیش از این در موضوع خسارت‌بار برجام ضمن دوگانه‌‌سازی دروغین ادعا می‌کردند آمریکا دنبال توافق با ایران است اما اسرائیل کارشکنی می‌کند. به عبارت دیگر طیف مذکور و لو به شکل تاکتیکی اذعان کردند که اسرائیل در دشمنی با ملت ایران، دست آمریکا را هم از پشت بسته است.

با این وصف همین محافل رسانه‌ای حالا که اسرائیل ضربه ویرانگری خورده، به جای همراهی با شادمانی ملت ایران و دیگر ملت‌های منطقه، به سمت صهیونیست‌ها غش می‌کنند و طبق ماموریت تلاش می‌کنند میان حلقه‌های استوار جبهه مقاومت جدایی بیندازند؛ یعنی همان چیزی که آرزوی آمریکا و رژیم صهیونیستی (سیا و موساد) است. بدین ترتیب این سؤال همیشگی پیش کشیده می‌شود که چرا برخی نشریات مدعی اصلاح‌طلبی عینا مطابق منافع و منویات آمریکا و اسرائیل رفتار می‌کنند.

این نکته هم گفتنی است که برخی فعالان اصلاح‌طلب در ماجرای اخیر موضعی انسانی اسلامی و ایرانی گرفته و ضمن حمایت از مقاومت مشروع حماس برای آزاد‌سازی سرزمین خود از چنگ‌اشغالگران، جنایات اسرائیل را محکوم کردند. با این وصف رفتار امثال روزنامه شرق نشان می‌دهد که وضعیت وخیم اسرائیل موجب شده تا کارفرمایان غربی نشریات زنجیره‌ای، به آنها دستور رفتار انتحاری برای نجات اسرائیل را بدهند.

کد مطلب: 204369
برچسب ها: اصلاح‌طلبان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *