; ?>; ?> اصلاح‌طلبان قطعاً در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نمی‌کنند - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵

اصلاح‌طلبان قطعاً در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نمی‌کنند

فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: اخیراً یکی از نمایندگان به بنده می‌گفت وقتی به حوزه‌های انتخابیه می‌رویم درخواست مردم مانند سابق مسائل عمرانی و ساخت راه و جاده نیست بلکه مردم می‌گویند گرسنه هستیم و سفره ما خالی است.
اصلاح‌طلبان قطعاً در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نمی‌کنند

به گزارش مردم سالاری آنلاین،ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به اینکه بسیاری بر این باورند که علنی شدن اختلافات میان چهره‌هایی که تحت عنوان لیست شورای ائتلاف وارد مجلس شدند حاکی از اختلاف عمیق بین اصول‌گرایان است، گفت: نظر بنده این بود که تلاش آقایان برای اینکه به صورت کلی اصلاح‌طلبان را از حکومت خارج کنند و حکومت یکدستی به وجود بیاورند اشتباه بود و به ضرر خودشان این کار را انجام دادند. در حقیقت بنده می‌دانستم که اگر به صورت کامل اصلاح‌طلبان از حکومت کنار بروند و حکومت یک دست شود طبعاً اصول‌گرایان به اختلاف می‌خورند، دعوا می‌کنند و مشکلاتی از این قبیل پیش می‌آید.

او افزود: واقعیت امر این است که اصول‌گرایان برای ایستادگی برابر اصلاح‌طلبان یک اتحاد ظاهری به وجود آوردند. اما این امر طبیعی بود که وقتی رقیب از صحنه خارج شود و مجلس، دولت و شورای شهر و روستا یک دست شوند طبعاً اختلاف اصول‌گرایان تشدید می‌شود کما اینکه نه تنها میرسلیم و پیرهادی، بلکه بسیاری از اصول‌گرایان به جد باهم اختلاف دارند تا جایی که لاریجانی می‌گوید در انتخابات نمایشی شرکت نخواهم کرد.

قوامی در پاسخ به اینکه با توجه به اختلافات پیش آمده در جریان اصول‌گرا این جریان در انتخابات مجلس دوازدهم شانس پیروزی خواهد داشت؟ تصریح کرد: اصول‌گرایان در انتخابات مشکلی ندارند چراکه انتخابات را مهندسی می‌کنند و از هر استان و حوزه انتخابیه‌ای چند نفر را انتخاب می‌کنند، بر روی آنها کار می‌کنند و در نهایت به عنوان نماینده مردم به مجلس می‌فرستند. البته آراء هر اندازه باشد اشکالی ندارد چرا که نتایج بسیاری از نظرسنجی‌ها حاکی از این است که ۱۵ درصد مردم در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت می‌کنند اما این موضوع برای اصول‌گرایان اهمیت خاصی ندارد.

این چهره اصلاح‌طلب در ادامه اظهار کرد: لذا بنده فکر می‌کنم مشکل اصول‌گرایی و نواصول‌گرایی نیست چرا که آقایان در هر حوزه انتخابیه‌ای انتخابات را مهندسی کرده، لیست می‌دهند و در این میان فردی که بیشتر همراه و سر به راه است را انتخاب می‌کنند. لذا اصول‌گرایان در مورد مشارکت مشکلی نخواهند داشت.

قوامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد در همین مجلس هم طبعا افرادی هستند که از زیر تیغ شورای نگهبان رد شدند و به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و مشکلات مردم را می‌شنوند. اخیراً یکی از نمایندگان به بنده می‌گفت وقتی به حوزه‌های انتخابیه می‌رویم درخواست مردم مانند سابق مسائل عمرانی و ساخت راه و جاده نیست بلکه مردم می‌گویند گرسنه هستیم و سفره ما خالی است. در هر صورت اگر نمایندگان دلسوز باشند به حوزه انتخابیه می‌روند و مشکلات مردم را درک می‌کنند.

او همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی از نمایندگان با اینکه اصول‌گرا هستند حرف مردم را می‌زنند. البته تعداد نمایندگانی که حرف مردم را می‌زنند محدود است اما آنچه که مشکل اصلی کشور است را مطرح نمی‌کنند و نمی‌گویند علت اصلی این گرانی‌ها چیست و آب از کجا گل آلود شده است.

قوامی با تأکید بر اینکه اختلاف میان اصولگرایان بر فضای انتخاباتی مجلس دوازدهم تأثیرگذار نخواهد بود، یادآور شد: اختلاف میان اصولگرایان آنقدر جدی نیست. مشکل در مورد آوردن افراد سر به راه‌تر است. البته اصلاح‌طلبان قطعاً در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نمی‌کنند و لیست نمی‌دهند لذا فضای انتخاباتی مجلس دوازدهم یکدست است و تفاوتی ندارد که حسن در حوزه انتخابیه کشور داشته باشد و یا حسین. منتها در آنجا هم مهندسی می‌کنند می‌گویند تقی باشد به از نقی است و مواردی از این قبیل.

کد مطلب: 197914
برچسب ها: اصلاح‌طلبان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *