۰
جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۰

ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی؛ این پیامک جعلی است

​​​​​​​ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک جعلی افتتاح حساب برای شهروندان از ضعف آگاهی آنان سوء‌استفاده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.
ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی؛ این پیامک جعلی است

همشهری آنلاین نوشت:
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز پنجشنبه افزود: برابر بررسی‌های بعمل آمده بتازگی پیامکی مبنی بر اینکه(مشتری گرامی حساب شما افتتاح شد و برای دریافت همراه بانک و فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی وارد لینک زیر شوید) برای برخی افراد ارسال شده است.

وی اضافه کرد: کاربر هنگام مراجعه به لینک جعلی ارسال شده از طرف فرد کلاهبردار و دانلود اپلیکیشن جعلی همراه بانک پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی برای واریز وجه فعالسازی خدمات بانکداری اینترنتی هدایت می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: اپلیکیشن جعلی با اخذ مجوز دسترسی به پیام‌ها، رمز یکبار مصرف بانکی فرد را سرقت می‌کند و بدین ترتیب امکان برداشت غیرمجاز از حساب کاربر فراهم می‌شود.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: شهروندان به هیچ وجه فریب اینگونه پیامک‌ها را نخورند و آگاه باشند که برای انجام خدمات الکترونیک بانکی و دریافت و استفاده از اپلیکیشن های بانکی باید به سایت اصلی بانک مربوطه برای بررسی و تطبیق اصالت آدرس آن مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم در باره استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کد مطلب: 204928
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *