۰
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۵

منتظر گزارش وزارت کشور درباره پناهجویان هستیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در خصوص تعیین وضعیت مهاجران خارجی منتظر گزارش وزارت کشور در این باره هستیم تا حول آن تصمیم‌گیری کنیم.
منتظر گزارش وزارت کشور درباره پناهجویان هستیم

به گزارش مردم سالاری آنلاین، مرتضی محمود‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی اتباع بیگانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر قانون قبلی بحث ساماندهی باید اجرا شود و وزیر کشور ملزم است با سرعت بیشتری هم برای ساماندهی و هم برای رفع مشکلات فعلی در خصوص ورود اتباع پاکستانی، عراقی و افغانستانی و دیگر کشورهای همسایه یک گزارش کامل به اعضای کمیسیون امنیت دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: گزارش در مورد اتباع کشورهای همسایه درخواستی بود که ما از وزارت کشور داشتیم و منتظریم گزارشات تکمیلی درباره اقداماتی که وزارت کشور در نظر داشته و انجام داده با کیفیت و کمیت به دست ما برسد که به امید خدا حول محور آن ما تصمیم بگیریم.

وی درباره این‌که امروز مطرح می‌شود در ایران موج مهاجرستیزی به راه افتاده است، عنوان کرد: مهاجرستیزی ملت ایران را من قبول ندارم، ستیز علیه پناهندگانی که به ملت ایران پناه آورده‌اند، یک دروغ بیشتر نیست. 

محمودوند خاطرنشان کرد: اگر خدایی ناکرده ملت ایران برود به آن سمتی که بخواهد یک برخوردی به عنوان ستیز داشته باشد مطمئنا هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابل ملت ایران ایستادگی کند.

وی تاکید کرد: باید  ما به  مردم  و ملت  توضیح دهیم تا بدانند که عده‌ای فرافکنی می‌کنند. برخی رسانه‌ها و آدم‌های مغرض فرافکنی می‌کنند. حتی اگر مشاهده می‌کنیم یک مجری در تلویزیون افغانستان یک حرف‌هایی می‌زند بدانیم این‌ها بر اساس نوع نگاه شخصی خودشان است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این‌که ملت ایران، بزرگ، قوی، مستحکم و شجاع است و این شعار نیست، گفت: این که گفته شود ستیز علیه پناه‌جویان وجود دارد خیر اینطور نیست، البته بین پناهجویان کسانی هم هستند که دیدگاهایی دارند که خاصیت و طبیعت جامعه و اجتماع هر کشور و ملتی است که آدم‌های بد هم پیدا می‌شوند. آدم‌های جنایتکار هم پیدا می‌شوند ولی نمی‌شود آن را به  کل یک ملت اشاعه داد.

وی اظهار داشت: به عنوان کسی که در یک حوزه امنیتی هم دانش‌آموز و هم معلم بوده این را می‌گویم اقتدار و امنیت کشور عزیز ما در بالاترین سطح است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: فضای مجازی و رسانه‌های مغرض نباید اطلاعات غلطی بدهند که فلان پناهجو یا فلان گروه پناهجویان یا فلان ملت که پناه آوردند به طور کلی دچار مشکل هستند.

وی تاکید کرد: پناهجویان باید سازماندهی  شوند، حساب و کتاب‌ها همان طور باشد که جامعه جهانی انجام می‌دهد. اتحادیه اروپا چه رفتاری از حیث انسجام، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی اتباع دیگر کشورها انجام می‌دهد؟ ما هم تمام این سازوکارها را داریم که دست وزارت کشور است، منتظر گزارش تکمیلی هستیم اما کسانی که بخواهند با فضاسازی و فرافکنی جوری وانمود کنند که باید با پناهجویان برخورد جدی شود اینطور نیست و نباید با هیچکس تعارف داشته باشیم.

کد مطلب: 204994
برچسب ها: پناهجویان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *