۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵

هشدار جدی سازمان ملل درباره یک فاجعه انسانی

 آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که سوخت مورد نیاز این آژانس در غزه عصر امروز چهارشنبه به پایان خواهد رسید و این مساله باعث می‌شود که عملیات کمک‌رسانی بین نیازمندان در این باریکه متوقف شود.
هشدار جدی سازمان ملل درباره یک فاجعه انسانی

به گزارش مردم سالاری آنلاین، سازمان ملل متحد هشدار داد که از عصر امروز (چهارشنبه) سوخت آژانس آنروا در غزه به پایان خواهد رسید که به معنای توقف کمک رسانی این آژانس به مردم این باریکه است.

پیش تر نیز سازمان ملل متحد نسبت به اتمام سوخت در غزه که باعث تعطیلی بیمارستان‌های این باریکه خواهد شد، هشدار داده بود.

در همین رابطه سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت که ما به مرحله فروپاشی کامل در سیستم بهداشتی نوار غزه رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه امروز نمی‌توانیم هیچ خدماتی در بیمارستان‌های نوار غزه ارائه کنیم، افزود: لازم است فوراً سوخت وارد نوار غزه شود تا نظام سلامت را نجات دهد.

این مقام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، گفت: ما فقط چند ساعت تا توقف تمام خدمات پزشکی در بیمارستان‌های نوار غزه فاصله داریم و اگر کمک پزشکی نرسد، نظام سلامت در غزه قادر به ارائه خدمات نخواهد بود.

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، بیش از ۵ هزار نفر از جمله ۲ هزار و ۵۵ کودک از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) در غزه شهید شدند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

کد مطلب: 205232
برچسب ها: سازمان ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *