۰
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۵
رييس کميته مخابرات کميسيون صنايع مجلس:

ادامه سرپرستی نیکزاد در وزارت ارتباطات غیرقانونی است

بر اساس مصوبه مجلس،ادامه سرپرستی نیکزاد بر وزارت ارتباطات همزمان با مسئولیت او به عنوان وزیر راه و شهرسازی مغایر قانون است
بر اساس مصوبه مجلس،ادامه سرپرستی نیکزاد بر وزارت ارتباطات همزمان با مسئولیت او به عنوان وزیر راه و شهرسازی مغایر قانون است

رييس کميته مخابرات کميسيون صنايع مجلس گفت : با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن سرپرستی یک وزارتخانه توسط وزیر یک وزارتخانه دیگر، ادامه حضور نیکزاد به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات غیر قانونی است.
رمضانعلی سبحانی فرد رییس کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از بي توجهي هاي احمدي نژاد به قوانين گفت: مجلس مدتهاست تصويب کرده که يک وزير نمي تواند بر دو وزارتخانه مديريت کند و ادغام وزارتخانه ها نيز منتفي است و حتي رييس مجلس آنرا نيز ابلاغ کرده، اما مشاهده مي کنيم که احمدي نژاد نه تنها وزير مربوطه را معرفي نمي کند،‌ بلکه در مورد نيکزاد هم تصميم جدي نمي گيرد. وی با اشاره به اينکه ماده ۵۳ برنامه پنجم توسعه اصلاح شد گفت: با طرح پيشنهادي، تصويب شد که ادغام وزارتخانه ها منتفي است. اما مي بينيم که احمدي نژاد هيچ توجهي به اين مصوبه ندارد و گويا قانون براي احمدي نژاد معنا و مفهوم ندارد. وي با اشاره به اينکه در تبصره ۲ اين طرح تصويب شد که يک وزير نمي تواند همزمان سرپرستي يک وزارتخانه ديگر را داشته باشد گفت: انتظار مي رود رئيس جمهور هر چه سريعتر وزير پيشنهادي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را معرفي کند تا وضعيت اين وزارتخانه مهم از بلاتکليفي در بيايد تا با قوت بيشتر از گذشته بتواند کارهاي ارتباطات و فناوري اطلاعات را انجام دهد. رييس کميته مخابرات مجلس با تاکيد بر اينکه ادغام يا انحلال وزارت ارتباطات منتفي شده است گفت: اکنون هر روز چشم به راه هستيم که احمدي نژاد هر چه زودتر وزير پيشنهادي را اعلام کند. وي با اشاره به اينکه فصل بودجه نزديک است گفت: هنگام بررسي بودجه، وزارتخانه ها دچار مشکل مي شوند و اکنون وزارت ارتباطات بدون وزير با مشکلات فراواني رو به رو است.
سبحاني فرد با تاکيد بر اينکه کارهاي وزارت ارتباطات بايد بيشتر از گذشته پيگيري شود گفت: انتظار داريم احمدي نژاد نيرويي معرفي کند که توانمند و متخصص باشد که اين امر مي طلبد فرد پيشنهادي از زير مجموعه وزارتخانه باشد. وي با تاکيد بر اينکه وزارت ارتباطات يک نهاد کاملا تخصصي است گفت: وزير پيشنهادي بايد آشنا به کار باشد، ‌زيرا اين وزارتخانه تخصصي است. نماينده سبزوار با ياداوري صحبتهاي معاون اول رئيس جمهور در مراسم توديع و معارفه نيکزاد گفت: رحيمي گفته بود که اگر بخواهند وزير ارتباطات انتخاب کنند، در اين وزارتخانه به اندازه هيات دولت افراد توانمند و متخصص و متعهد در اندازه وزير وجود دارد. سبحاني فرد در پاسخ به اينکه چرا سرپرست را از وزارت راه و شهرسازي گذاشتند گفت: براي ما هم اين سوال مطرح است. اما بهتر است اين سوال را از مجموعه دولت بپرسيد. وي با تاکيد بر اينکه انتخاب وزراي غير متخصص به اندازه کافي به وزارتخانه ها زيان وارد کرده است گفت: انتظار مي رود براي وزارت ارتباطات از افراد توانمندي که در اين وزارتخانه هستند انتخاب شود که بهتر اين است که هر چه سريعتر از مجموعه وزارت ارتباطات فردي به عنوان وزير پيشنهاد کنند تا اين وزارتخانه از بلا تکليفي در بيايد.

کد مطلب: 20636
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *