۰
چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۷

وزیر امور خارجه ایران به بیروت رفت

انگشت روی ماشه تا پیروزی بزرگ
امیرعبدالهیان گفت بر هیچ کس پوشیده نیست که جمهموری اسلامی اصلی وی ترین حامی مظلومان است. اکنون برای همه آزادگان جهان محرز و مشخص شده است که مقاومت تنها راه ایستادگی مقابل رژیم صهیونیستی است. حمدان گفت: سفر امروز همزمان با عید استقلال است که ما می توانیم با وحدت ملی در لبنان مقابل رژیم صهیونیست ایستادگی کنیم.
وزیر امور خارجه ایران به بیروت رفت
گروه بین الملل ، علی ودایع- بیروت: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران همزمان با برقراری آتش بس در غزه راهی لبنان شد. او در این سفر دیدار با مقامات ارشد لبنانی و جبهه مقاومت را در دستور کار داشت.
خلیل حمدان به نمایندگی از جنبش عمل و «نبی بری» رییس مجلس لبنان در استقبال از وزیر امورخارجه ایران در فرودگاه بیروت گفت : شما به عنوان کشور حامی مظلومین غزه اقدامات متعددی انجام داده است.
وی در ادامه افزود: در حال ما شاهد هستیم که اسراییل مرتکب قتل و کشتار مردم فلسطین است. این اقدامات با حمایت مدعیان دموکراسی و آزادی است. کشورهای غربی و مدعی حقوق بشر تنها حامی منافع رژیم اشغالگر قدس هستند.
این مقام لبنانی گفت: جنایت های اسراییل تا جایی پیش رفته که هدف قراردادن بیمارستان‌ها و کشتار خبرنگاران یک پدیده عادی شده است که مایه شرمساری جامعه جهانی است.
وی تاکید کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که جمهموری اسلامی اصلی وی ترین حامی مظلومان است. اکنون برای همه آزادگان جهان محرز و مشخص شده است که مقاومت تنها راه ایستادگی مقابل رژیم صهیونیستی است.
حمدان گفت: سفر امروز همزمان با عید استقلال است که ما می توانیم با وحدت ملی در لبنان مقابل رژیم صهیونیست ایستادگی کنیم.
پیروزی نتیجه مقاومت و ایستادگی
نماینده حماس و مقاومت اسلامی فلسطین گفت : ما پیش از این و در جریان حمله رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطینی و پس از سیلی طوفان الاقصی به نماینده ارشد جمهوری اسلامی خیر مقدم گفته بودیم.
وی در ادامه گفت: در سفر اول هم وزیر امورخارجه ایران صراحتا اعلام کردند که در کنار مردم فلسطینی مقابل رژیم اشغالگر ایستاده‌اند.
این چهره نزدیک به مقاومت گفت: اقدامات دیپلماتیک ایران همزمان با مقاومت مردم فلسطین بود. امروز در شرایطی میزبان هیات دیپلماتیک ایران هستیم که جبهه مقاومت دستاوردهای بزرگی مقابل اسراییل کسب کرده است.
وی تصریح کرد: پیروزی مقاومت منجر به تحمیل آتش بس با پذیرش شروط مقاومت شده است. امیدواریم با این موفقیت به پیروز ی بزرگ دست پیدا کنیم. ما تلاش های بزرگی را از سمت دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی شاهد بودیم .
چرا اسراییل خبرنگاران را هدف قرار می دهد؟؟
نماینده سیاسی حزب الله لبنان هم گفت : پس از پیروزی بزرگ هفتم اکتبر شاهد بی سابقه ترین جنایت های رژیم صهیونیستی با انواع تسلیحات بودیم. این وضعیت
وی در ادامه گفت آنها نتوانستند هیچ دستاوردی در تهاجم به غزه کسب کنند و این یک شکست مضاعف برای رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
صبر و استقامت رمز موفقیت بزرگ ما بوده است . هیچ کس همانند امام موسی صدر و امام خمینی این موضوع را تبیین نکردند که اسراییل شر مطلق است .
چرا اسراییل خبرنگاران و رسانه ها را هدف قرار می دهند ؟؟؟ ما در چندین نوبت شاهد بودیم که خبرنگاران رسانه های مختلف هدف قرار گرفتند.
اسراییل از رسانه ها می ترسد، چون متحمل شکست های متوالی می شود . ما شاهدیم که آنها از انعکاس وقایع می ترسد. امروز ، رسانه ها با انعکاس حقیقت متحد جبهه مقاومت هستند.
حضور ایران در جنگ دیپلماتیک با با رژیم صهیونیستی حضور داشته است. جمهوری اسلامی مبتنی بر گفتمان حمایت از آزادگی ، هرجای دنیا که لازم باشد ؛ حضور دارد .
۶ هفته مقاومت جانانه
حسین امیرعبداللهیان ضمن ادای احترام به شهدای مقاومت گفت: بدون ترید شش مقاومت قهرمانانه نشان داد که زمان به نفع رژیم جعلی صهیونیستی نیست. شش هفته مقاومت قهرمانانه غزه نشان داد که بازنده اصلی در افکار عمومی جهان آمریکا و اسراییل است .
وی تاکید کرد : آینده غزه و فلسطین را تنها و تنها مردم فلسطین تعیین خواهند کرد . ما تا به نتیجه رسیدن مقاومت ، دست ما در حمایت از مقاومت روی ماشه خواهد ماند.
وزیر امورخارجه ایران گفت: ما در بیروت هستیم تا در رایزنی با مقامات عالی رتبه لبنانی در خصوص تامین امنیت حداکثری منطقه و منافع فلسطین رایزنی کنیم.
اعلام آتش بس موقت
گفتنی است صبح امروز حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش بس انسان دوستانه (آتش‌بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.حماس در ادامه بیانیه خود مفاد این توافق را اعلام کرد که بر اساس آن، درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودروهای زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد.بر اساس این توافق، صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشردوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد.
حماس افزوده است: ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد خواهند شد.
در ادامه این توافق آمده است: حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی طی چهار روز آتش‌بس در جنوب غزه و در شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد.
حماس تأکید کرده است که طی دوره آتش‌بس رژیم اشغالگر متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح‌الدین را خواهند داشت./
 
کد مطلب: 206829
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *