۰
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۹

جزئیات جدید درباره مذاکرات آتش‌بس غزه اعلام شد

ایسنا نوشت: منابع مصری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از تمدید آتش‌بس و آزادی اسرا استقبال می‌کنند، اما همچنان اختلافاتی درباره چگونگی اجرای آن وجود دارد.
جزئیات جدید درباره مذاکرات آتش‌بس  غزه اعلام شد

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرگزاری خبر آنلاین، دو منبع امنیتی مصری اعلام کردند: مصر و قطر که قبلا برای آتش‌بس یک هفته‌ای و آزادی اسرا مذاکره کردند بر افزایش کمک‌ها و بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم قبل از آغاز هرگونه مذاکره‌ای پافشاری کردند. ارسال کمک‌ها به دلیل عملیات تفتیش به تأخیر افتاده‌است و هنوز وارد غزه نشده‌است.

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از تمدید آتش‌بس و آزادی اسرا استقبال می‌کنند، اما همچنان اختلافاتی درباره چگونگی اجرای آن وجود دارد.

این دو منبع اعلام کردند: حماس بر آتش‌بس کامل و توقف حملات هوایی در غزه و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی به عنوان شرط اصلی برای مذاکرات اصرار دارد. حماس موافقت خود را با تکمیل آتش‌بس و تحویل اسرا با لیست خود و بدون مداخله هیچ طرفی اعلام کرده‌است. اسرائیل نیز با لیست حماس موافقت کرد، اما خواهان جدول زمانی و دیدن لیست اسرا قبل از مشخص کردن موعد و مدت آتش‌بس است.

رژیم صهیونیستی نیز با عقب نشینی نیروها از غزه مخالفت کرده‌است.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد: برای من مهم است که بگویم ارتش اسرائیل مصمم به تکمیل مأموریت نابودی حماس است.

هنوز هیچ واکنشی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یا حماس صادر نشده‌است.

این در حالی است که در هفتاد و سومین روز از تجاوزات اشغالگران به غزه، این نبرد به سمتی می‌رود که صهیونیست‌ها انتظار نداشتند. آنها با توهم اینکه گسترش تهاجم، عملیات مقاومت را تضعیف می‌کند با وضعیتی متفاوت روبه‌رو شده‌اند،‌ به طوریکه در حال حاضر خسارات جانی و مادی زیادی را تجربه می‌کنند.

کد مطلب: 208290
برچسب ها: آتش‌بس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *