۰
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۳
خانواده اسرای صهيونيست دست به اعتراض عليه نخست‌وزير زدند

شکاف عميق اسرائيلی ها

نفرت از «بنيامين نتانياهو» به يک موضوع بنيادين در بين دوستان و دشمنان اسرائيل تبديل شده‌است. مجموعه حملات بي‌رحمانه رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه تاکنون منجر به شهادت 19هزار فلسطيني شده است.
شکاف عميق اسرائيلی ها
گروهبينالملل - علي ودايع: نفرت از «بنيامين نتانياهو» به يک موضوع بنيادين در بين دوستان و دشمنان اسرائيل تبديل شده‌است. مجموعه حملات بي‌رحمانه رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه تاکنون منجر به شهادت 19هزار فلسطيني شده است. تعداد زخمي‌ها و آوارگان فلسطيني هم از غيرقابل محاسبه شده‌است. جامعه‌جهاني و مردم کشورها مختلف ازخشونت بي‌مرز اسرائيل عليه غيرنظاميان فلسطيني به خشم آمده‌اند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،نکته اينجاست که در قلب سرزمين اشغالي هم اسرائيلي‌هاي زيادي چشم ديدن نتانياهو را ندارند. آنها که 40 هفته تاپيش از طوفان‌الاقصي در تل‌آويو ، حيفا ، بيت‌المقدس اشغالي و ده‌ها شهر ديگر به خيابان آمده‌بودند ؛ حالا در شرايط جنگي هم تنها منتظر يک فرصت براي اعتراض و نافرماني مدني عليه نخست‌وزير اسرائيل هستند. منتقدان سرسخت نتانياهو مدام مي‌گويند که کابينه دست‌راستي زمينه‌ساز تشديد تنش و گاف مرگبار ارتش اسرائيل بوده‌است. بنا به آمار رسمي حدود 60 اسير اسرائيلي در جريان حملات اسرائيلي به غزه کشته شده‌اند. کشته شدن 3 اسير اسرائيليدر منطقه شجاعيه و در وضعيتي که پرچم سفيد در دست داشتند توسط نيروهاي صهيونيستي يک ضربه جديد به حمايت‌ اسرائيلي‌ها از ارتش و کابينه دست‌راستي بي‌بي وارد کرده‌است. 
«ابوعبيده» سخنگوي گردان‌هاي شهيد عزالدين القسام شاخه نظامي حماس شنبه شب تأکيد کرد «نتانياهو همچنان با جان نيروهايش که نزد مقاومت در اسارت هستند بازي مي‌کند و به احساسات خانواده‌هايشان اهميتي نمي‌دهد.»
  در واکنش به هشدار حماس و فراخوان خانواده‌هاي اسراي اسرائيلي ، مخالفان نتانياهو ساعتي را نصب کرده‌اند که در آن روزها، ساعات، دقايق و ثانيه‌ها از زمان آغاز تجاوز رژيم صهيونيستي به نوار غزه را نشان مي‌دهد. معترضان ضمن برگزاري تجمع خواهان توافق با مقاومت براي ادامه فرآيند تبادل شدند. اپوزيسيون عمدتا ليبرال اسرائيل هم خواهان تدوين يک طرح براي ادامه مبادله شده‌است.
درهمين حال، بنا به گزارش روزنامه «يديعوت آحارونوت» 100 خانواده از اسيران اسرائيلي بازداشت شده در غزه، نتانياهو را متهم کردند که براي پاسخ ندادن به مطالبات آنها تلاش مي‌کند تا بين خانواده اسيران اسرائيلي اختلاف اندازد.
حمله لاپيد به نتانياهو
از سوي ديگر، رئيس جناح اپوزيسيون اسرائيل در سخناني بار ديگر بر ضرورت برکناري نخست‌وزير به دليل شکست در مواجهه با طوفان‌الاقصي تاکرد و به امکان برگزاري انتخابات حتي در شرايط جنگ اشاره کرد.
«يائير لاپيد» نخست‌وزير سابق و رئيس فعلي جناح اپوزيسيون اسرائيل در گفت‌وگو با روزنامه «يديعوت آحارونوت» در اين باره تاکيد کرد: نتانياهو ديگر نمي‌تواند در سمت نخست‌وزيري باقي بماند و ممکن است در شرايط جنگ انتخابات برگزار شود.
رئيس اپوزيسيون رژيم صهيونيستي پيشتر نيز با انتقاد از سياست جنگ‌طلبانه بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم در قبال غزه گفته بود که نتانياهو از شکست خود در جنگ غزه درسي نگرفته است و نمي‌تواند در رأس قدرت بماند. نکته پنهان در جدال اپوزيسيون اسرائيل با نتانياهو اينجاست که کاخ‌سفيد در کنار مخالفان نتانياهو ايستاده‌است. «جوبايدن» شايد براي حمايت از اسرائيل دست به هراقدامي بزند اما رئيس‌جمهوري آمريکا کسي است که حداقل براي 40هفته نخست‌وزير اسرائيل را به واشنگتن راه نداده‌بود.
هشدار درباره تبعات جنگ و نخستوزيري بيبي
اخيرا روزنامه هآرتص در گزارشي ضمن ابراز نگراني از ادامه فعاليت کابينه رژيم صهيونيستي به نخست وزيري «بنيامين نتانياهو» و همچنين ادامه جنگ اين رژيم عليه مردم غزه نوشت: نتانياهو در زمان جنگ «اسرائيل» را متلاشي مي‌کند و ائتلاف با واشنگتن را به خطر مي‌اندازد.
هآرتص با اشاره به اينکه بر اساس نظرسنجي‌ها مقبوليت نتانياهو نزد صهيونيست‌ها کاهش يافته است، افزود: نتانياهو پس از کاهش شانس و مقبوليت خود در نظرسنجي‌ها، اميدوار است از خشم اسرائيلي‌ها براي برطرف شدن نيازهاي انتخابي خود استفاده کند.
هآرتص اضافه کرد: «اسرائيلي‌ها از نتانياهو خسته شده‌اند، اما او همچنان به قدرت چسبيده است.» نتايج نظرسنجي که شبکه 13 تلويزيون رژيم صهيونيستي انجام داد، نشان مي‌دهد که حزب «اردوگاه ملي» به رياست بني گانتس، يکي از اعضاي کابينه جنگ اين رژيم 37 کرسي را به دست آورده، اما تعداد کرسي‌هاي حزب ليکود به رياست بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي رو به کاهش است و اگر انتخابات پارلماني امروز برگزار شود، حزب او تنها 18 کرسي، يعني نصف کرسي‌هاي فعلي‌اش را به دست مي‌آورد. بر اساس نتايج اين نظرسنجي، تعداد کرسي‌هاي حزب «آينده وجود دارد» به رياست يائير لاپيد به 15 کرسي کاهش يافته و حزب «شاس» به رياست ارييه ادرعي 9 کرسي و حزب «اسرائيل خانه ما» به رياست آويگدور ليبرمن 8 کرسي به دست آوردند.
همچنين در اين نظرسنجي، دو حزب «يهدوت هتوراه»و «عوتسما يهوديت» به رياست ايتامار بن گوير، چهره افراطي صهيونيست هر کدام هفت کرسي به دست آوردند.
حزب راست افراطي «صهيونيسم ديني» به رياست بتسلئيل اسموتريچ، ديگر چهره افراطي صهيونيسم و ائتلاف جبهه عربي براي تغيير و نيز فهرست مشترک هر کدام پنج کرسي به دست آوردند.
بر اساس اين نظرسنجي حزب «مرتز» با پشت سر گذاشتن حدنصاب انتخاباتي، چهار کرسي را به دست آورد اما دو حزب «کار» و «جمعيت ملي دموکرات» نتوانستند حدنصاب لازم را کسب کنند.
کد مطلب: 208273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *