۰
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۵

هشدار یونیسف نسبت به وضعیت فاجعه‌بار کودکان غزه

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) با درخواست برای توقف جنگ غزه، نسبت به وضعیت فاجعه‌بار کودکان غزه به دلیل عدم دسترسی آنها به آب آشامیدنی سالم هشدار داد.
هشدار یونیسف نسبت به وضعیت فاجعه‌بار کودکان غزه

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، یونیسف در این باره اعلام کرد که ۹۰ درصد نیاز طبیعی کودکان غزه به آب تامین نمی‌شود.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، این سازمان اعلام کرد: نگرانی‌ها درباره شیوع بیماری‌های همه‌گیر از طریق آب در نوار غزه به‌ویژه به دلیل کمبود آب آشامیدنی سالم در حال افزایش است.

در بیانیه یونیسف آمده است: ما از شورای امنیت، سازمان ملل و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که جنگ در غزه را متوقف کنند؛ چراکه با توجه به ادامه بمباران، سازمان‌های حقوق بشری نمی‌توانند خدماتی در غزه ارائه دهند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل همچنین گزارش داد: با توجه وضعیت ساکنان نوار غزه، رساندن آب به این باریکه یک ضرورت و یک اولویت است.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در تلاش برای جبران شکست در مقابل مقاومت، جنگی ویرانگر را علیه غزه آغاز کرده‌ است که هزاران شهید و مجروح بر جای گذاشته، زیرساخت‌های نوار غزه را تخریب کرده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را در این باریکه رقم زده‌ است.

وزارت بهداشت غزه عصر سه‌شنبه در هفتاد و چهارمین روز جنگ اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون تعداد قربانیان در غزه به ۱۹ هزار و ۶۶۷ شهید افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز به ۵۲ هزار و ۵۸۶ رسیده‌ است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز به کشته شدن ۴۶۴ نظامی خود در طول جنگ غزه اذعان کرده‌ است.

کد مطلب: 208428
برچسب ها: غزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *