۰
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

حقوق بازنشستگان سال آینده ۴۰ درصد اضافه می‌شود؟

افزایش حقوق بازنشستگان کارگری توسط سازمان تامین اجتماعی تعیین و اعلام می‌شود.
حقوق بازنشستگان سال آینده ۴۰ درصد اضافه می‌شود؟

به گزارش مردم سالاری آنلاین، انتشار یک خبر در رسانه‌ها و فضای مجازی موجب سردرگمی بازنشستگان کارگری شده است.

احمد راستینه هفشجانی عضو کمسیون تلفیق بودجه از پیش‌بینی احکام افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ گفت. او اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان که در زمان بررسی کلیات در صحن علنی مجلس به آن پرداخته شد، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود. البته نمایندگان در بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، ضریب افزایش ۴۰ درصدی حقوق برای بازنشستگان در سال آینده و به تناوب آن افزایش ۳۰ درصدی تا ۲ سال بعد را در دستور کار خود قرار دادند که منابع آن در لایحه بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.

این در حالیست که افزایش حداقل مستمری بازنشستگان کارگری به تصمیمات مزدی شورای‌عالی کار بستگی دارد و تصمیم‌گیرنده‌ی نهایی در این مورد سازمان تامین اجتماعی‌ست؛ معمولاً افزایش مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی دستمزد کارگران شاغل و مطابق با افزایش مصوب شورای‌عالی کار صورت می‌گیرد.

مروتی بازنشسته کارگری با بیان اینکه این اعداد و ارقام اعلامی قطعی نیست و دولت کف افزایش حقوق را در لایحه بودجه، بیست درصد در نظر گرفته، گفت: بازنشستگان کارگری باید منتظر مذاکرات مزدی در شورای‌عالی کار بمانند.

او ابراز امیدواری کرد که با توجه به نرخ تورم و زیاد شدن هزینه‌های زندگی، افزایش حداقل چهل یا پنجاه درصدی مزد و مستمری سال آینده در این شورا به تصویب برسد.

کد مطلب: 208770
برچسب ها: بازنشستگان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *