۰
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

احمد زیدآبادی با انتقاد از ماجرای برخورد فیزیکی با عبدالله مؤمنی فعال سیاسی: آزادش کنید! 

احمد زیدآبادی با انتقاد از ماجرای برخورد فیزیکی با عبدالله مؤمنی فعال سیاسی: آزادش کنید! 

به گزارش مردم سالاری آنلاین ،احمد زیدآبادی روزنامه نگار و فعال سیاسی که تجربه حبس در زندان را دارد در کانال تلگرامی خود نوشت:

زندانی در داخل زندان‌های جمهوری اسلامی معمولاً با شش نوع نیرو سر و کار دارد. اول، پرسنل زندان که کارمند ادارهٔ سازمان زندان‌ها هستند و روحیهٔ کارمندی و اداری دارند.

دوم، حفاظت اطلاعات زندان که کارش نطارت بر فعالیت‌های اصطلاحاً "غیرقانونی" زندانیان و مقابله با آن است.

سوم، نیروهای امنیتی که بیشتر در بندهای مربوط به خود مسقرند اما همچنان بر رفتار زندانیان سیاسی و امنیتی نظارت دارند.

چهارم، گارد ویژهٔ زندان که مسئول مقابله با ناامنی و شورش در زندان است و عمدتاً در مواقع آشوب در داخل بندها وارد عمل می‌شود.

پنجم، قاضی ناظر بر زندان که امور قضایی زندانیان را رتق و فتق می‌کند.

ششم، یگان انتظامی مستقر در زندان که بخشی از نیروی انتظامی است و مسئولیت اعزام و جابجایی زندانیان را به عهده دارد.

یگان انتظامی عمدتاً متشکل از سربازان و افسران وظیفه است که دورهٔ خدمت اجباری نظام را در زندان به انجام می‌رسانند. این دسته از نیروها، معمولاً آموزش لازم در بارهٔ چگونگی برخورد با متهمان و محکومان را نمی‌بینند و در واقع طبق میل و روحیهٔ خود با زندانی روبرو می‌شوند.

امکانات آنها در زندان واقعاً تأسف‌بار است. خوابگاه‌شان متراکم و غذایشان، افتضاح است تا آنجا که به غذای بی‌کیفیتی که به زندانیان داده می‌شود، غبطه می‌خورند. از چند نفر از آنها شنیدم که خودشان مسئول تهیهٔ غذای خود هستند و چون بضاغتی ندارند، گاه گرسنه می‌مانند بخصوص اگر شهرستانی باشند و نتوانند برای خوردن یک شکم سیر غذا به خانهٔ خود بروند! 

برخی از این سربازان بچه‌های تخسی‌اند و هیچ اعتراضی از سوی زندانی نسبت به رفتار خود را تحمل نمی‌کنند و هر لحظه آمادهٔ نشان دادن "اقتدار" خود هستند. 

با توجه به توضیحاتی که دربارهٔ برخورد فیزیکی با عبدالله مؤمنی در هنگام ورودش به زندان داده شده است، به نظرم ماجرا به تخس‌بازی همین بچه‌ها مربوط باشد، چون نه آموزش لازم را می‌بینند و نه شأنی برای هر نوع زندانی قائلند. 

به هر حال، اگر قرار به رعایتِ‌شأن زندانیان باشد، اصلاحات بسیار عمیقی در تمام وجوه مربوط به ادارهٔ زندان‌ها لازم است. 

نهایتاً، حال که مقام‌های قضایی گفته‌اند با توجه به وضعیت بیماری همسر عبدالله مؤمنی، اصراری به زندان بردن او نداشته‌اند، بنابراین، برای آزاد کردن فوری عبدالله نباید مانعی وجود داشته باشد. پس او را آزاد کنید. 

کد مطلب: 210162
برچسب ها: احمد زیدآبادی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *