۰
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰
عمليات صهيونيستی در 100 روز به نتيجه نرسيده ‌است

افزايش حملات داخلی اسرائيل عليه نتانياهو

100 روز از طوفان الاقصي و ماجراي هفتم اکتبر مي‌گذرد. ظرف اين مدت اسرائيل دست به هر اقدامي متوسل شد تا پرستيژ فروپاشيده رژيم اشغالگر قدس را بازسازي کند.
افزايش حملات داخلی اسرائيل عليه نتانياهو
گروه بينالملل- عليودايع: 100 روز از طوفان الاقصي و ماجراي هفتم اکتبر مي‌گذرد. ظرف اين مدت اسرائيل دست به هر اقدامي متوسل شد تا پرستيژ فروپاشيده رژيم اشغالگر قدس را بازسازي کند. اسرائيل در جنگ غزه نه‌تنها به اهداف خود دست نيافته بلکه با کشتار 23هزار فلسطيني مرتکب جنايت جنگي شده‌است.اسرائيل نتوانسته هيچ کدام از اسراي خود را آزاد کند و حداقل 65 اسير را با آتش خودي کشته است ؛ در اين ميان حدود 106 اسير همچنان در دست حماس هستند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،در ميان تصوير آشفته تل‌آويو به لحاظ نظامي و امنيتي ترسيم شد ؛فروپاشي اقتصادي و تورم فزاينده را هم بايد اضافه کرد. مصيبت براي اسرائيلي جايي است که آنها احساس ناامني کشنده‌اي را از هفتم اکتبر مزه مي‌کنند. بهت اسرائيلي‌ها از ناتواني ارتش صهيونيستي آنچنان بزرگ است که هنوز هم در بر زندگي آنها سنگيني مي‌کند.
«بنيامين نتانياهو» در ميان خبرهايي که از وضعيت داخلي سرزمين اشغالي مخابره مي‌شود ، منفورترين چهره در ميان خود اسرائيلي‌ها محسوب مي‌شود.جامعه عمدتا ليبرال صهيونيستي مي‌گويد که «نتانياهو نه تنها اسرائيل را تضعيف کرد که در آستانه فروپاشي اجتماعي ، اقتصادي و امنيتي قرار داد.»  «نحاميا اشترسلر» در روزنامه اسرائيلي «هاآرتص» مي‌نويسد که نتانياهو ما را به يک طرف ضعيف تبديل کرده است که قادر به مديريت جنگ بدون کمک فوري آمريکا نيست. نتانياهو در دستيابي به اهداف وعده شده در جنگ موفق عمل نکرده و ما حماس را نابود نکرده‌ايم. هيچ اسيري را بازنگردانده‌ايم.
هاآرص با انتقاد صريح از نخست‌وزير اسرائيل تاکيد مي‌کند که «وضعيت ما در جهان از جمله در نزد جو بايدن رئيس جمهوري آمريکا رو به وخامت بوده و او از نتانياهو متنفر است. اين وضعيت به حدي است که «اسرائيل» در برهه فعلي در ديوان بين‌المللي دادگستري حضور دارد.»
مي‌توان گفت که تشديد اختلافات داخلي اسرائيل درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطين نيز بر دامنه تنش‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي افزوده است.
هاآرتص نوشت: در آستانه 100 روز از جنگ همچنان افق نظامي و همچنين سياسي در ابهام است. قاعده‌اي در جنگ‌ها وجود دارد و آن اين است، زماني که در جا زدن آغاز مي‌شود، نااميدي افزايش مي‌يابد. زخم جنگ اکتبر 1973 همچنان باز است و اين يک مساله ناراحت کننده براي 50 سال آتي است. فاجعه هفت اکتبر 2023 ملموس و چندين برابر طولاني‌تر خواهد بود.
 ژنرال‌هاي اسرائيلي درباره جنگي در چندين جبهه صحبت مي‌کنند که در طول سال 2024 با شدت متفاوت ادامه خواهد داشت. در مرز با لبنان تعدادي از شهرک‌ها از بين رفته و ده‌ها هزار اسرائيلي آواره هستند و دولت آنها را رها کرده‌است.
اين روزنامه اخبار اخير اقتصادي را هولناک دانست و تأکيد کرد: نتانياهو نمي‌تواند اراضي اشغالي را در لحظات دشوار به خوبي اداره کند. نتانياهو از اتخاذ اقدامات لازم خودداري مي‌کند تا حمايتي را که بعد از يک سال از انتخابات به دست آورده، از دست ندهد. نتانياهو از طريق ايجاد يک باتلاق جنگ و حفره اقتصادي براي تقويت حکومت خود و ادامه فرار از قانون تلاش مي‌کند.
هاآرتص با ابراز نگراني نتانياهو مسئول بزرگترين شکست امنيتي براي ما و کسي است که ما را به ديوان بين المللي دادگستري در لاهه بعد از اداره يک جنگ ديپلماتيک شکست خورده کشاند. وي کسي است که براي حفظ ائتلاف خود آماده نابودي زندگي ما و نسل‌هاي آتي براي ابقاي خود است.
فشار براي انتخابات زودهنگام
روزنامه يديعوت آحارونوت جمعه، طوماري را منتشر کرد که توسط بيش از 170 مقام امنيتي، از جمله فرماندهان سابق سرويس اطلاعاتي موساد، سرويس امنيتي شاباک، ارتش و پليس، امضا شد. آن‌ها خود را «انجمن ديوار دفاعي اسرائيل» ناميدند.
اين روزنامه توضيح داد: مهم ترين امضاکنندگان تامير پاردو، رئيس اسبق موساد، يووال ديسکين و کارمي گيلون، روساي سابق شاباک و شلومو آهارونيشکي، راوي پيليد و موشه کاردي، روساي سابق پليس هستند.
به گزارش يديعوت آحارونوت، مقامات سابق گفتند: اسرائيل بهاي سنگيني را به دليل شکست در سطوح سياسي و امنيتي پرداخت و علي‌رغم نشان دادن اتحاد، خود را در يک درگيري نظامي موجوديتي ديگر يافت و زمان انتخاب رهبري که مورد اعتماد مردم باشد، فرا رسيده است.
سرلشکر نوآم تيوون، فرمانده سابق لشگر شمالي ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرد: وضعيت امنيتي کنوني به رهبري جديدي نياز دارد که مردم به آن اعتماد کنند و راه صحيح انجام اين کار از طريق انتخابات است. کابينه کنوني امنيت را محقق نکرد و ما نياز داريم افرادي را انتخاب کنيم که بتوانند امنيت را بازگردانند.
تيوون پيش بيني کرد کنست(پارلمان رژيم صهيونيستي)، پس از شکست در جنگ هفت اکتبر گذشته، موعدي را براي انتخابات تعيين و آن را در دوره فعلي تصويب کند.
وي تأکيد کرد: اين دولت و هرکسي که سمتي را به عهده گرفته بايد مسؤوليت پذير باشد و استعفا بدهد و آنچه لازم است اين است که مردم خود انتخاب کنند.
همچنين بر اساس نظرسنجي انجام شده اخير توسط مرکز تحقيقات «لازار» که براي روزنامه صهيونيستي «معاريو» صورت گرفت، شرکت کنندگان در پاسخ به اين سوال که آيا رژيم اشغالگر در جنگ عليه نوار غزه پيروز شده يا شکست خورده است، 53 درصد گفتند که هنوز پيروز نشده است.
22 درصد از شرکت کنندگان هم گفتند که اسرائيل در اين جنگ شکست خورده است. هشت درصد ديگر گفته‌اند که رژيم اسرائيل به شدت در جنگ عليه شکست خورده است.
نظرسنجي انجام شده توسط روزنامه عبري زبان «معاريو» نشان داد که تنها 29 درصد خواهان ماندن بنيامين نتانياهو در سمت نخست وزيري پس از پايان جنگ هستند.اين در حالي است که بني گانتس رقيب سياسي و شريک فعلي وي در کابينه جنگ از حمايت 42 درصدي برخوردار است.
گانتس در نظرسنجي قبلي از حمايت 23 درصدي برخوردار بود.
همچنين 20 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجي معاريو اعلام نکرده‌اند که گزينه آنها براي نخست‌وزيري رژيم صهيونيستي چه کسي است.
کد مطلب: 209839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *