۰
جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۰

اولتیماتوم روسیه به ماکرون درباره تهدید روسیه به جنگ

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه به فرانسه هشدار داده است و گفت: رئیس‌جمهور فرانسه نباید درباره تهدید روسیه به جنگ علیه غرب «خیال‌پردازی» کند.
اولتیماتوم روسیه به ماکرون درباره تهدید روسیه به جنگ

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ايسنا ،ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه قرار است در برابر چه کسی و با استفاده از تسلیحات اتمی از اعضای اتحادیه اروپا محافظت کند. ما یک بار دیگر در مورد خیال‌پردازی‌های بی‌اساس در مورد تهدید از سوی روسیه برای اتحادیه اروپا و ناتو صحبت می‌کنیم که فقط در تخیلات بیمارگونه سیاستمداران غربی وجود دارد.

 به گزارش خبرگزاری آناتولی، زاخارووا با بیان اینکه فرانسه به جای حمایت از لفاظی‌هایی که ناتو بیان می‌کند، باید خودش را از ماموریت‌های اتمی مشترک ناتو دور کند، افزود: دولت پاریس یک نقش ویژه دارد که آن را از دیگر کشورهایی که به دنبال تبدیل شدن به یک قدرت اتمی هستند، متمایز می‌کند.

وزیر امور خارجه اوکراین نسبت به عدم توانایی اتحادیه اروپا در تامین مهمات مورد نیاز کی‌یف در جنگ با روسیه ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت که لفاظی ماکرون تنها منجر به افزایش بیشتر بی‌اعتمادی و انباشت پتانسیل درگیری در اروپا می‌شود و ادامه داد: اگر فرانسه به دنبال افزایش تنش در قاره اروپا از طریق سیاستگذاری‌های خود در قبال اوکراین است، با اطمینان به سمت اهداف خود حرکت می‌کند.

کد مطلب: 211312
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *