۰
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰

نتانیاهو می‌خواهد به رفح حمله کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که عدم حمله به شهر رفح به معنای شکست در جنگ و باقی ماندن جنبش حماس در آنجا است.
نتانیاهو می‌خواهد به رفح حمله کند

به گزارش مردم سالاری آنلاین، بنیامین‌ نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ای بی سی نیوز مدعی شد: به نیروهایمان دستور دادیم که قبل از حمله زمینی به رفح برای خارج کردن صدها هزار غیرنظامی از آن منطقه برنامه‌ریزی کنند!

وی تاکید کرد: گذرگاه امنی برای غیرنظامیان فراهم کردیم که بتوانند منطقه(رفح) را ترک کنند و در این خصوص با آمریکایی‌ها توافق‌نظر دارم.

نتانیاهو افزود: عدم حمله به رفح به معنای شکست در جنگ و ماندن نیروهای حماس در آنجا است.

او مدعی شد: پیروزی در دسترس است. ما آن را بدست خواهیم آورد. ما نیروهای حماس و رفح را که آخرین سنگر است، به دست خواهیم آورد. ما در حال کار بر روی یک برنامه دقیق برای خروج امن غیرنظامیان هستیم!

وی به مناطقی در شمال رفح اشاره کرد که می‌توانند به عنوان مناطق امن برای غیرنظامیان مورد استفاده قرار گیرند.

نتانیاهو خطاب به منتقدانی که می‌گویند حمله به رفح از خط قرمز عبور می‌کند، پاسخ داد: کسانی که می‌گویند تحت هیچ شرایطی نباید وارد رفح شویم، اساساً می‌گویند «جنگ را ببازید. حماس را در آنجا نگه دارید.»

این در حالی است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داده است: حمله به غزه «به یک فاجعه انسانی غیرقابل توصیف می‌انجامد». حامی اصلی تل‌آویو، ایالات متحده، گفته است که از حمله زمینی به رفح حمایت نمی‌کند و هشدار داده است که چنین عملیاتی با خطر «فاجعه» مواجه خواهد شد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در باصطلاح شدیدترین انتقاد خود را این رژیم انتقام تل‌آویو از عملیات طوفان الاقصی را «بیش از حد» توصیف کرد. دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته است: به شدت درباره دورنمای یک حمله زمینی در رفح نگرانم؛ جاییکه بیش از یک میلیون نفر در آن پناه گرفته‌اند. آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفته است گسترش عملیات رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب غزه «عملا غیر قابل توجیه» خواهد بود. قطر اقدام فوری شورای امنیت برای ممانعت از اجرای عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در شهر رفح را خواستار شده است. احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب این اقدام را تهدیدی خطرناک برای امنیت منطقه دانسته است. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز طرح حمله به شهر رفح را یک تهدید واقعی دانسته و گفت این بخشی از برنامه این رژیم برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمینشان است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، دست کم ۲۸۰۶۴ نفر، بیشتر زنان و کودکان، در حملات رژیم صهیونیستی به غزه کشته شده‌اند.

رفح در جنوب غزه آخرین مامن بیش از یک میلیون فلسطینی است که در چهار ماه گذشته درگیری‌ها در غزه به این شهر پناه برده‌اند.

کد مطلب: 211427
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *