۰
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴

خرید بهترین روغن هیدرولیک با قیمت عالی

روغن هیدرولیک یکی از مهمترین روغن های صنعتی است که برای خرید روغن هیدرولیک با برندهای معتبر روز دنیا در سایت فیدار اویل به فروش می رسد.
خرید بهترین روغن هیدرولیک با قیمت عالی

روغن هیدرولیک یا سیال هیدرولیک به مایعی که انتقال قدرت را در سیستم های هیدرولیک به عهده دارد، گفته می شود. این روغن وظایف حیاتی متعددی مانند انتقال قدرت، روانکاری، محافظت و خنک کاری را در سیستم‌ های هیدرولیک بر عهده دارد. روغن های هیدرولیک انواع مختلفی دارند و بسته به نوع سیستمی که در آن استفاده می شوند عملکرد متفاوتی ارائه می دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با انواع روغن های هیدرولیک، مزایا و زمان تعویض آن را مورد بررسی قرار دهیم.

روغن هیدرولیک چیست؟

استفاده از سیالات برای انتقال قدرت به دوران باستان باز می ‌گردد. اولین نمونه‌ های شناخته شده از سیستم‌ های هیدرولیک مربوط به یونان و مصر باستان است. در آن زمان، از آب به عنوان سیال هیدرولیک در سیستم ‌هایی مانند قرقره و بالابر استفاده می‌ شد. استفاده از روغن در سیستم های هیدرولیک اولین بار در قرن نوزدهم اتفاق افتاد. در این دوران از روغن های گیاهی و حیوانی برای این منظور استفاده می شد.

روغن هیدرولیک با منشا نفتی اولین بار در قرن بیستم به عنوان رایج ترین نوع روغن استفاده شد. در ادامه، روغن ‌های هیدرولیک سنتتیک (مصنوعی) با خواص برترشان به بازار عرضه شدند.

موتورها و پمپ های سیستم‌ های هیدرولیکی به هنگام کار، گرمای بسیار زیادی تولید می‌ کنند. در صورتی که گرمای تولید شده به شکل مناسبی از این قطعات خارج نشود، در طول زمان سبب خرابی قطعات داخلی سیستم هیدرولیک خواهند شد. برای خروج گرما در این سیستم ها از روغن هیدرولیک استفاده می شود.

نحوه عملکرد روغن در این سیستم ها به این صورت است که زمانی که روغن به طور مجدد به مخزن خود بازمی ‌گردد، از میان مسیری عبور می ‌کند تا دمای آن کاهش پیدا کند.

انواع روغن هیدرولیک

روغن ‌های هیدرولیک در انواع مختلفی تولید می ‌شوند که هر کدام برای کاربردهای خاصی مناسب هستند. یکی از روش های تقسیم بندی روغن های هیدرولیک طبقه بندی براساس پایه روغن است. انواع روغن هیدرولیک براساس نوع پایه شامل دو دسته اصلی زیر هستند.

روغن‌ های هیدرولیک نفتی

این نوع روغن‌ ها از نفت خام تصفیه شده به دست می ‌آیند و رایج ‌ترین نوع روغن های هیدرولیک هستند.

روغن ‌های هیدرولیک سنتتیک

این نوع روغن ‌ها از مواد شیمیایی مصنوعی ساخته می ‌شوند و به دلیل خواص برترشان، مانند مقاومت به حرارت بالا و عمر طولانی، در سیستم‌ های هیدرولیک پیشرفته ‌تر مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

کاربردهای روغن های هیدرولیک

کاربردهای روغن های هیدرولیک بسیار گسترده است بنابراین قبل از خرید روغن هیدرولیک باید ابتدا اطلاعات کاملی نسبت به دستگاه کسب کرده و براساس نیازهای دستگاه اقدام به خرید روغن کنید. در ادامه به بررسی برخی کاربردهای این روغن می پردازیم.

ماشین‌ آلات صنعتی

انواع ماشین‌ آلات صنعتی مانند پرس ‌ها، جرثقیل ‌ها، لیفتراک‌ ها و ماشین ‌های فرز از سیستم ‌های هیدرولیک و روغن های هیدرولیک استفاده می ‌کنند.

خودروها

سیستم‌ های فرمان هیدرولیک، ترمزهای هیدرولیک و گیربکس ‌های اتوماتیک از روغن برای انتقال نیرو استفاده می‌ کنند.

ماشین‌ آلات کشاورزی

تراکتورها، کمباین‌ ها و سایر ماشین‌ آلات کشاورزی دارای سیستم‌ های هیدرولیک هستند و از روغن های هیدرولیک استفاده می ‌کنند.

هواپیماها

از روغن های هیدرولیک در سیستم ‌های هیدرولیک هواپیماها، برای وظایف مختلفی مانند کنترل سطوح پرواز، ترمزها و سیستم ‌های فرود استفاده می‌ کنند.

انتخاب روغن هیدرولیک مناسب

انتخاب روغن هیدرولیک مناسب برای سیستم هیدرولیک بسیار مهم است. عواملی مانند نوع سیستم هیدرولیک، شرایط کارکرد، دمای محیط و فشار سیستم، باید در انتخاب روغن های هیدرولیک مناسب در نظر گرفته شوند.

مزایای استفاده از روغن های هیدرولیک

انتقال قدرت بالا

روغن های هیدرولیک نیروی تولید شده توسط پمپ را به اجزای هیدرولیکی مانند جک‌ ها، موتورها و سیلندرها منتقل می ‌کنند. این روغن ها می ‌توانند نیروی زیادی را در مسافت ‌های طولانی منتقل کنند.

محافظت

روغن های هیدرولیک از قطعات سیستم هیدرولیک در برابر خوردگی و سایش محافظت می‌ کنند. همین امر منجر به بهبود عملکرد و افزایش عمر مفید تجهیزات می شود.

روانکاری

روغن های هیدرولیک اصطکاک بین قطعات متحرک سیستم هیدرولیک را کاهش می ‌دهند و به عملکرد روان و بدون نقص آن کمک می ‌کنند.

خنک ‌کاری

روغن هیدرولیک گرما را از اجزای سیستم هیدرولیک جذب و به مخزن روغن منتقل می‌ کند تا از گرم شدن بیش از حد سیستم جلوگیری شود.

تنوع

روغن ‌های هیدرولیک در انواع مختلفی تولید می ‌شوند که هر کدام برای کاربردهای خاصی مناسب هستند.

معایب استفاده از روغن های هیدرولیک

نشتی: سیستم‌ های هیدرولیک در معرض خطر نشتی هستند که می ‌تواند منجر به آلودگی محیط زیست شود.

هزینه: سیستم‌ های هیدرولیک می‌ توانند پرهزینه باشند.

حساسیت به دما: برخی از روغن ‌های هیدرولیک در دماهای بالا یا پایین کارایی خود را از دست می ‌دهند.

بهترین زمان برای تعویض روغن هیدرولیک

روانکاری و ضد خوردگی از جمله مهم ترین ویژگی های روغن های هیدرولیک هستند که با گذشت زمان این خواص کاهش پیدا می کند بنابراین باید در دوره های زمانی مشخص اقدام به تعویض روغن هیدرولیک نمایید.

بهترین زمان برای تعویض روغن های هیدرولیک زمانی است که رنگ روغن تغییر کرده و تیره شده باشد یا پس از خرابی یک قطعه تعمیر کار به شما بگوید که سیستم نیاز به تعویض روغن دارد و یا زمانی که صداهایی از پمپ هیدرولیک شنیده می شود باید روغن تعویض و سیستم مجددا هواگیری شود.

نکات ایمنی در مورد روغن های هیدرولیک

روغن های هیدرولیک می‌ توانند سمی باشند، بنابراین باید از تماس آن ها با پوست و چشم جلوگیری شود.

روغن های هیدرولیک می ‌توانند قابل اشتعال باشند، بنابراین باید از آن ها در محیط‌ های دور از آتش استفاده کرد.

روغن هیدرولیک یک مایع حیاتی برای سیستم های هیدرولیک است. انتخاب روغن مناسب و استفاده صحیح از آن برای عملکرد صحیح و عمر طولانی سیستم های هیدرولیک ضروری است.

برای خرید روغن هیدرولیک می توانید به فروشگاه های روغن صنعتی مراجعه نمایید. فیدار اویل به نشانی اینترنتی fidaroil.com یکی از فروشگاه های معتبر روغن صنعتی است که با مراجعه به آن می توانید قیمت انواع روغن صنعتی را مشاهده و انواع روغن صنعتی و روغن گیربکس را با قیمت عالی خریداری نمایید.

کد مطلب: 211860
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *