۰
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۸

پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان

شهرت جهانی دست سازه های اصفهان، آوازه آشنایی است که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. پرفروش ترین صنایع دستی ایرانی را در نقش جهان بیابید. جایی که نه تنها میزبانی دلپذیری از مسافران می شود بلکه می توانید با هر اقلام هنری، سوغاتی های ارزشمندی با خود به یادگار ببرید. با شناخت محبوب ترین صنایع دستی اصفهان، انتخاب های خلاقانه داشته باشید.
پرفروش ترین صنایع دستی اصفهان

در مورد شهر هنرهای اصیل چه می دانید؟ محصولاتی که هنرمندان اصفهانی با دستانی توانمند، نقش و نگاری خلاقانه می آفرینند. بازی با هنر و احساس آرامشی عجیب، نقطه قوت دست سازه های ایرانی است که آوازه آن در سراسر جهان به گوش می رسد.

اگرچه همیشه پرفروش ترین ها، محبوب ترین ها نیستند! اما این موضوع در خصوص صنایع دستی اصفهان، درست نیست. چون تنوع و زیبایی آن ها باعث شده تا در دکوراسیون های امروزی و پذیرایی های مختلف، جایگاه ویژه ای داشته باشند.

برای لمس هنرهای به یادماندنی نصف جهان، با ماه همراه باشید. (هم فال و هم تماشا) 😊

تنوع و زیبایی؛ قصیده ای برای شما از "صنایع دستی نصف جهان"

بازارهای نقش جهان در هر چهار فصل سال، روزهای تعطیل و غیر تعطیل نمی شناسند! چنین شور و شوقی را هیچ کجای دیگری از دنیا پیدا نمی کنید. یعنی می توانید رایحه اصیل و عطر خاص ایرانی را با تمام دست سازه های هنری این شهر نفس بکشید.

تنوع و زیبایی، یکی از خصیصه های بارز این اقلام هنری است که داستان های تاریخی و هویت قومیت های مختلف را نشان می دهند. مثلا نقش و نگار فرش های دستباف، کنده کاری های چوبی، خاتم کاری های دوران صفوی، آسمان آبی ظروف مینا، مسگری ها، ترمه دوزی ها، قلم کاری ها و ... هر کدام هنر را به طریقی به نمایش گذاشته اند.

نصف جهان را با این 7 صنایع دستی محبوب بشناسید...

برای سفر به شهر تاریخی اصفهان، آماده اید؟! جایی که فرهنگ و هنر با هم ادغام می شوند و نتیجه آن شاهکارهای خلاقانه ای است که برای سال ها به یادگار می مانند. اما محبوب ترین های بازار کدامند؟ پرطرفدارترین ایده های ایرانی که توانسته اند روح و قلب آدمی را نوازش کنند، از چه جنسی هستند؟

 

اگر دنبال چاشنی هایی هستید که به کمک آن ها بتوانید خانه های ایرانی را نوستالژی تر کنید، بهتر است ابتدا با پرفروش ترین های لوکس دنیا آشنا شوید.

با خرید یک یا چند قلم از چک لیست زیر، انتخاب های هوشمندانه داشته باشید :

قلم زنی:

قلمزنی های تزیینی و دکوری، پیشینه ای قدیمی دارند. در واقع نقش های برجسته روی ظروف فلزی، بیانگر دوره های مختلف تاریخی است که در حال حاضر آن را به اصیل ترین هنر ایرانی تبدیل کرده است. زیبایی بی حد و اندازه ظرف های قلمکاری شده، آن ها را در دسته بندی ظروف کلاسیک برای پذیرایی قرار می گیرند.

میناکاری:

طراحی های خیره کننده ای که با رنگ های آبی، سبز و گاها قرمز روی ظرف ها می بینید، میناکاری نام دارند. در واقع استادان این عرصه، ایده و ذوق هنری خود را به صورت اشکال و نقش و نگاری منحصر به فرد پیاده سازی می کنند.

مس و پرداز:

یکی دیگر از زیباترین هنرهای ابداعی و نوین در اصفهان، مس و پرداز است. این نوع رنگ و لعاب که ایده نوین دکوراتیو می باشد، روی بخش هایی از بدنه اقلام مسی طراحی می شود. هرچقدر میزان این ظرافت و زیبایی ایرانی بیشتر باشد، ارزش آن نیز بالاتر می رود.

شیرینی خوری، سنگاب، آجیل خوری، کاسه، کشکول و ... برخی از اقلام لوکسی هستند که می توانید به عنوان هدیه، اکسسوری های کاربردی و مصرفی از آن ها استفاده کنید.

از طرفی باتوجه به این که قیمت پردازهای مسی، بر حسب سایز، کیفیت بدنه و ظرافت کار تغییر می کند. برای اطلاع از تنوع و قیمت روز آن ها به وب سایت رسمی (aghajani.net) مراجعه کنید.

برند آقاجانی، یکی از قطب های تولید کننده برتر قلب اصفهان است، جایی که هنر و خلاقیت با هم آمیخته می شوند. در نتیجه می توانید صنایع دستی کلاسیک ایرانی را به صورت آنلاین بخرید و درب منزل تحویل بگیرید(هزینه ارسال رایگان و با هر خرید 10 درصد از کل خرید به کیف پولتان بر میگردد).

فرش های دستباف:

فرش های دستباف، یک تحفه هنری دیگری است که از زمان های دور، جزو پرفروش ترین صنایع دستی ایران بودند و همچنان می باشند. جالب است بدانید که خانواده های ایرانی برای جهیزیه عروس خانم ها، حتما یک فرش دستباف می خریدند یا در مراسم پاتختی، هدیه پیشکش می دادند.

خیابان حکیم اصفهان، منبع قالی های خوش نقش و نگاری است که می توانید از این شهر تاریخی با خود سوغات ببرید.

پارچه های قلم کاری:

صنعتگران نصف جهان با رنگ های طبیعی و شابلون های فلزی و چوبی ، روی پارچه هایی که از جنس کتان یا پنبه هستند، قلمکاری می کنند. اگر به یاد داشته باشید در دوران مدرسه، رومیزی های سنتی قلمکاری شده را روی میزهای چوبی و آهنی پهن می کردند. هنوز هم در برخی از خانه های ایرانی از این نوع پارچه ها به عنوان سفره استفاده می کنند.

با این اوصاف در کنار محصولات دست ساز، این گزینه ایده آل را هم برای سوغاتی در نظر بگیرید.

قلاب دوزی و گلدوزی های اصفهانی:

این سبک که از آن برای تزیین لباس ها ایده می گیرند، پرطرفدار ترین صنایع دستی ایرانی است. اغلب خانم ها عاشق لباس های مجلسی گلدوزی شده و قلاب دوزی هستند. در مراسم هایی مثل حنابندان، جشن نامزدی، عقد و عروسی می توانید با این مدل لباس ها بدرخشید.

فیروزه کوبی ها و نقره ها:

ظروفی که با چسباندن سنگ های نیشابور، قلم زنی های ظریف و شبکه بری های خاص تولید می شوند، حس و حال مدرن را با هنر تلفیق می کنند. این ترکیب هنری، شاهکاری چشم گیر از نقش جهان است که هر تم و هر سبکی را مجذوب خود می کند.

ظروف صنایع دستی، به یک یا دو مورد محدود نمی شوند. یعنی علاوه بر فیروزه کوبی ها، پیشنهادات شیک و قیمتی دیگری وجود دارند که دست شما را در انتخاب باز می گذارند. مثلا رنگ و آب فانتزی های نقره ای باعث شده تا بیشتر با خانه و خانواده های ایرانی عجین شوند.

در واقع هر چقدر به سمت مدرنیته شدن پیش می رویم، نقش این ظروف نیز پر رنگ تر می شوند. چون با تنوع و زیبایی منحصر به فردشان، همیشه جزو برترین ها و گزینه های ایده آل  بوده اند.

مناسب هر سلیقه و هر سبکی، زیباترین ظروف فیروزه کوبی، برند آقاجانی، دلگرمی و آرامش را به خانه بیاورید.

چنانچه نیاز به مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید.👈 09120368005

صنایع دستی؛ از گردشگری، سوغاتی، میزبانی تا هدیه سازمانی🎁 

صنایع دستی اصفهان، از جمله کارهای هنری پر فروش ایرانی هستند. اگر بخواهیم گوشه به گوشه این شهر فرهنگی را سفر کنیم، محال است با یک اثر تاریخی یا ایده هنری رو به رو نشوید. تمام بازارهای سنتی این شهر به ویژه نقش جهان، انعکاسی از فرهنگ ایران و ایرانی می باشد که اصفهان را به یکی از پربازدید ترین قطب های گردشگری در دنیا تبدیل کرده است.

علاوه بر گردشگری و سوغاتی، بهتر است نیم نگاهی به کاربرد صنایع دستی بیندازیم. یعنی این علاقه مندی ها، جایی پر رنگ تر می شوند که تاثیر آن ها را روی شیوه زندگی، نوع میزبانی ها و سلیقه هر آدمی می بینیم. چنین تغییرات مثبتی، دلگرمی خانه ها را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: مقاله محبوب ترین سوغاتی ها را از دست ندهید.

ظروف هنری، تیر آخر ایده های قدیمی

شاید خرید یک ظرف مسی، بهتر از یک ست چوبی باشد. حتی یک کادوی ماندگار و با ارزش، ذوق شما را بیشتر کرده و احساستان را راحت تر بیان می کند. البته نمی توان منکر این قضیه شد که برای هدیه دادن ایده های بروز زیادی وجود دارد اما با این حال مراقب انتخاب هایتان باشید! چون انتخاب هایتان، شما را متمایز می کنند.

برای متفاوت تر دیده شدن، باید به سراغ پیشنهاد هایی بروید که این روزها بیشتر به چشم می آیند و دقیقا ظروف هنری در این دسته بندی قرار می گیرند. چون:

اولا بسته بندی لاکچری دارند. بنابراین با خرید آن ها دیگر نگران کادو پیچ کردن ها، ربان کاری و هزینه های اضافی نخواهید بود.
ثانیا به خاطر زیبایی و تنوع بیش از حد آن ها، در یادها نیز ماندگارتر می شوید.
این ویژگی ها باعث شده اند تا تحفه های دست ساز برای مناسبت های مختلف، به عنوان هدیه سازمانی خریداری شوند.

 

چاشنی لحظه های شیرین زندگیتان را با تنوع محصولات کلاسیک، بیشتر کنید. کارشناسان آقاجانی با شما هم مسیر هستند، از آن ها به راحتی مشاوره بگیرید.

چنانچه نیاز به مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید.👈 09120368005

کلام آخر: اگر باشد جهانی، اصفهان است...

در این محتوا با هنرهای دستی نصف جهان آشنا شدید. صنایع دستی ایرانی مانند رنگین کمانی است که رنگ ها و طرح های آن، آهنگ دلنشینی در قلب آدمی می نوازد. درگیر کردن قلب و روح آدمی در کنار این همه زیبایی، جهانی پر از آرامش به مخاطب هدیه می دهد و این وجه تمایز صنایع دستی اصفهان است.

با این اوصاف از هر زاویه ای که به ماجرا نگاه کنید در می یابید که آدمی با هنر زنده است و بس.

فروشگاه اصفهان
خیابان سپه، خیابان حکیم، بازار بزرگ حکیم
031-32120066-77
09137998004
فروشگاه تهران
خیابان کریمخان، ابتدای خیابان نجات اللهی
021-88908886
09190268005
کد مطلب: 214492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *