۰
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵

واکنش چین به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل/ درخواست فوری از تهران و تل‌آویو

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش، خونسردی خود را حفظ کرده و خویشتن‌داری کنند، ما به شدت نگران تشدید وضعیت کنونی در خاورمیانه هستیم.
واکنش چین به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل/ درخواست فوری از تهران و تل‌آویو

به گزارش مردم سالاری آنلاین، ساعاتی بعد از پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، چین ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید وخامت اوضاع در غرب آسیا، خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد.

خبرگزاری الجزیره به نقل از وزارت امور خارجه چین آورده است: پکن عمیقاً نگران وضعیت فعلی است و از طرف‌های درگیر می‌خواهد آرامش خود را حفظ کنند و برای کاهش تنش‌ها خویشتن‌داری کنند.

در این بیانیه تصریح شده است: این دور از تنش‌ها یکی از پیامدهای جنگ غزه است و سرکوب «درگیری» اولویت اصلی است. دیگر هیچ گونه تاخیر در اجرای قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل جایز نیست و درگیری و تنش باید فورا به پایان برسد.

وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد؛ نگرانی شدید خود را از تشدید تنش نظامی در منطقه ابراز کرده و تمام طرفها را به نهایت خویشتن داری دعوت می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: چین از جامعه بین‌الملل به ویژه از کشورهای ذی نفوذ می‌خواهد که نقش سازنده برای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های اخیر رژیم خبیث صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، حملات گسترده ای علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از حمله موشکی و پهپادی شامگاه شنبه به سرزمین‌های اشغالی و انهدام اهداف نظامی مهم ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و ضمن هشدار به آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.

کد مطلب: 214598
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *