۰
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۱
اشرف بروجردی در گفت‌وگو با «مردم سالاری» تشريح کرد

اداره بخشی از امور کشور به دست افراد کم ظرفيت افتاده است

حذف نيروهای کارآمد در انتخابات رياست جمهوری آينده
با پايان انتخابات اسفند ماه و اعلام نتايج راه يافتگان به مجلس شوراي اسلامي، تکليف قوه مقننه روشن شد. اغلب کارشناسان معتقد هستند که تفاوت چنداني ميان مجلس يازدهم و دوازدهم وجود ندارد و بايد شاهد تکرار همان سياست‌هاي مجلس يازدهم باشيم؛ اما برخي ديگر نيز خوشبينانه‌تر به موضوع نگاه مي‌کنند و معتقد هستند، وجود فراکسيون اقليت قوي مي‌تواند تا حدودي جلوي تند‌روي‌ها را گرفته و شاهد تغييري هرچند کمرنگ بود.
اداره بخشی از امور کشور به دست افراد کم ظرفيت افتاده است
گروه سياسي- مانيا شوبيري: با پايان انتخابات اسفند ماه و اعلام نتايج راه يافتگان به مجلس شوراي اسلامي، تکليف قوه مقننه روشن شد. اغلب کارشناسان معتقد هستند که تفاوت چنداني ميان مجلس يازدهم و دوازدهم وجود ندارد و بايد شاهد تکرار همان سياست‌هاي مجلس يازدهم باشيم؛ اما برخي ديگر نيز خوشبينانه‌تر به موضوع نگاه مي‌کنند و معتقد هستند، وجود فراکسيون اقليت قوي مي‌تواند تا حدودي جلوي تند‌روي‌ها را گرفته و شاهد تغييري هرچند کمرنگ بود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اشرف بروجردي با اشاره به تفکر تند نمايندگان راه يافته به مجلس دوازدهم معتقد است اين افراد با اين تفکرات هيچگاه نمي‌توانند مردم ايران را نمايندگي کنند؛ زيرا بخش عمده جامعه اصلا اين افراد را قبول ندارد. او به ويژه به 3 نماينده اول تهران اشاره کرده و مي‌گويد اينها افرادي هستند که از زماني که خودشان را به عرصه سياست معرفي کردند هيچ جايگاه تعريف شده مناسبي از خود ارائه نداده‌اند.
اين فعال سياسي اصلاح طلب در ادامه اين گفت‌وگو به حواشي انتخابات اسفند ماه و آمار بالاي آراي باطله نيز اشاره کرده است. بروجردي همچنين معتقد است کشور رها شده و به دست افراد کم ظرفيت افتاده است.
در ادامه مشروح گفت‌وگو «مردم سالاري» با اشرف بروجردي را مي‌خوانيد:
نمايندگاني با تفکر تند
در مجلس دوازدهم

اشرف بروجردي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با مردم سالاري  با اشاره به انتخابات مجلس دوازدهم و ترکيب راه يافته به مجلس خاطر نشان کرد: نمايندگان تهران در حقيقت پيشاني نمايندگان کشور هستند، نماينده‌هاي که از تهران راهي مجلس شدند، افرادي هستند که از زماني که خودشان را به عرصه سياست معرفي کردند هيچ جايگاه تعريف شده مناسبي از خود ارائه نداده‌اند؛ از اين جهت که تفکرشان، تفکر تندي است.  بروجردي با بيان اينکه بسياري از مشکلات ما در سياست کشور مرهون جهت‌گيري‌هاي خطاي اين افراد است؛ گفت: اين افراد با اعلام مواضع و بيانيه‌هاي خود هم تفرق ايجاد کرده‌اند و هم نشان داده‌اند که دلسوز مردم نيستند.
اين نمايندگان نمي‌توانند مردم را نمايندگي کنند
اين فعال سياسي اصلاح طلب با تاکيد بر اينکه روي 3 نماينده اول تهران متمرکز مي‌شوم که از يک جناح فکري خاصي هستند، افزود: اين افراد هيچگاه نمي‌توانند
اين افراد با اين تفکرات هيچگاه نمي‌توانند مردم ايران را نمايندگي کنند؛ زيرا بخش عمده جامعه اصلا اين افراد را قبول ندارد
مردم ايران را نمايندگي کنند و حتي نمي‌توانند نماينده مردم تهران باشند، به اين جهت که تفکرشان، تفکري تخريبي و تعارضي با آرا و تفکر جامعه است.
بروجردي در ادامه با بيان اينکه اصولا نمايندگاني که اين دوره وارد مجلس شده‌اند، از تعداد راي بسيار پايين و آراي شکننده‌اي برخوردار هستند، گفت: همين موضوع نشان مي‌دهد بخش عمده جامعه اصلا اين افراد را قبول ندارد، نه تفکرشان و نه ايده و رفتارشان براي جامعه ما قابل قبول نيستند؛ اين افراد چطور مي‌توانند براي آينده تصميم گيري کنند و مي‌توانند نماينده جامعه باشند؟
وي با تاکيد بر اينکه مجلس دوازدهم خيلي متفاوت از مجلس يازدهم نيست، گفت: البته نيروهاي خوب هم کما بيش از شهرستان‌ها وارد مجلس شده‌اند، اما معمولا حرف پيش‌تازانه را نمايندگان تهران مي‌زنند.
بروجردي با اشاره به اينکه اگر نمايندگان مجلس دوازدهم به اين جمع بندي برسند که منافع ملي برايشان اصل باشد شايد بتوان روي آنها حساب باز کرد، افزود: اما من وقتي به منتخبين نگاه مي‌کنم هرگز اين برداشت را ندارم. وي با اشاره به اينکه احتمالا يک فراکسيون اقليت و اکثريت ايجاد خواهد شد، گفت: همه اينها حاصل شيوه عمل شوراي نگهبان است، شوراي نگهبان با رفتارها، با انتخاب‌ها و حذف‌هاي که داشت زمينه ساز اين ترکيب در مجلس بود.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با اشاره به اينکه ما از مجلس يازدهم نااميد بوده و هستيم، تاکيد کرد: اين نمايندگان اصلا و ابدا به فکر تصويب قانون درست يا يک نظارت صحيح نسبت به مسائل نيستند، چه در بحث اقتصاد چه در عرصه سياست چه در حوزه مسائل اجتماعي و مردم. اينها تنها به دنبال منافع خودشان هستند.‌
بروجردي در ادامه خاطر نشان کرد به نظر من طيف وارد شده به مجلس که در اکثريت است، منافع شخصي خودش اولويت دارد و در قدم بعدي به دنبال منافع سياسي گروه خود است.
وي افزود: جهت گيري‌هاي سياسي که اين نمايندگان دارند هرگز در جهت ايجاد وحدت و انسجام نيست، نمي‌خواهند از منافع خود چشم بپوشند و متولي جامعه باشند و جامعه را براي خود به عنوان پايگاه لحاظ کنند.
اميد چنداني
 به مجلس دوازدهم ندارم
بروجردي با تاکيد بر اينکه اميد چنداني به مجلس دوازدهم ندارم، گفت: فکر مي‌کنم بسياري از دوستان ديگر هم همين نگاه را به مجلس دوازدهم داشته باشند.
اين فعال سياسي
مملکت به دست افراد کم ظرفيت و کم توان افتاده است، افرادي که نه قدرت تحليل درست از مسائل جامعه را دارند و نه انديشه اصلاح در ذهنشان هست
اصلاح طلب به تشدد موجود در اردوگاه اصولگرايان اشاره کرد و گفت: قطعا اين چالش و چند دستگي را در مجلس دوازدهم به ويژه در انتخاب رئيس مجلس نيز شاهد خواهيم بود.
بروجردي در ادامه اين گفت‌وگو به شبهات انتخابات به ويژه استفاده از کدهاي ملي افرادي که معتقد بودند راي نداده‌اند، اما کد ملي آنها ثبت شده بود اشاره کرد و گفت: وزارت کشور بايد در اين خصوص جوابگو باشد، تا الان که جواب روشني به مردم نداده است! اين اتفاق ساده‌اي نيست، با اين کدهاي ملي به يک طيف خاص راي داده شده است. اين فعال سياسي اصلاح طلب گفت: ما در ادامه در انتخاب رئيس مجلس شاهد مشکلات خواهيم بود، ضمن اينکه اين افراد نمي‌توانند مردم را نمايندگي کنند.
بروجردي با بيان اينکه با آراي که به صندوق ريخته شد و افرادي که خودشان اظهار بي‌اطلاعي مي‌کنند و مي‌گويند راي ندادند! به نظر مي‌رسد برخي نمايندگان از طرف وزارت کشور حمايت مي‌شوند، گفت: اين يک علامت سوال بزرگ است براي همه کساني که در عرصه سياست فعاليت مي‌کنند.
اين نمايندگان با قاليباف هم
دچار تعارض هستند

وي در پاسخ به اين سوال که آيا آقاي قاليباف مي‌توانند رئيس مجلس دوازدهم باشند يا خير گفت: اين نمايندگان با آقاي قاليباف هم دچار تعارض هستند، به نظرم شايد بده بستان‌ها کمک کند که آقاي قاليباف به عنوان رئيس انتخاب شوند، اما قطعا اين انتخاب با چالش همراه خواهد بود، فکر نمي‌کنم آقاي قاليباف به راحتي بتواند رياست مجلس را به دست آورد.
بروجردي با تاکيد بر اينکه البته حل مشکلات جامعه منحصر به مجلس نيست، افزود: قوه مجريه بايد حلال مشکلات باشد، متاسفانه در قوه مجريه هم شاهد مديران کم اطلاع، بي اطلاع و کم تجربه هستيم، مديراني که هيچکدام در جايگاه خودشان قرار نگرفته‌اند. وقتي اين افراد در جايگاه خود قرار ندارند، قانون هم به آنها کمک کند، اجرايي در کار نخواهد بود.
کشور رها شده است
اين فعال سياسي اصلاح طلب با اشاره به اينکه من فکر مي‌کنم کشور رها شده است و هيچ چشم اندازي پيش روي ما نيست، گفت: ما نمي‌دانيم که سياست خارجي کجا رقم مي‌خورد، سياست داخلي کجا رقم مي‌خورد؟ پيگيري‌ها شکل مي‌گيرد؟ چه کسي نظارت مي‌کند؟
بروجردي با اشاره به اينکه طبيعتا مجلس بايد ناظر باشد، گفت: من اين نظارت‌ها را در حدي نمي‌بينم که بتواند رافع مشکلات
طيف وارد شده به مجلس که در اکثريت است، منافع شخصي خودش اولويت دارد و در قدم بعدي به دنبال منافع سياسي گروه خود است
مردم باشد و فکر نمي‌کنم از اين مجلس چشم انداز روشني براي آينده کشور ببينيم.
پيام آراي باطله براي مسئولين
وي به آمار بالاي آراي باطله در انتخابات اسفند اشاره کرد و افزود: اگر مسئولين گوش شنواي داشته باشند اين تعداد از آراي باطله خيلي حرف دارد، اين موضوع نشان دهنده نارضايتي و عدم توجه مردم به مسائل کشور است. وي در ادامه افزود: خيلي از افرادي که آمدند و راي دادند چرا راي باطله انداختند؟ چون معتقد بودند در صورت راي ندادن در آينده براي هرکاري برايشان مشکل ايجاد مي‌شود، پس راي دادند، اما راي باطله.
مملکت به دست افراد کم ظرفيت افتاده است
بروجردي با اشاره به اينکه در مجلس يازدهم شاهد هستيم که توان جهت دهي به مسائل روز و نيازهاي مردم وجود ندارد، افزود: هر روز نوسان قيمت‌ها و رشد بي رويه تورم را مي‌بينيم، از طرف ديگر آماري که داده مي‌شود آمار غلطي است، آماري نيست که بر مبناي واقعيت باشد و طبيعتا مردم هرگز باور نمي‌کنند که اين مجلس بتواند مردم را نمايندگي کند يا بتواند حلال مشکلات باشند
اين فعال سياسي اصلاح طلب با اشاره به ترکيب مجلس دوازدهم و اينکه خيلي از اين افراد اصلا تجربه کار اجراي ندارند، خاطر نشان کرد: مملکت به دست افراد کم ظرفيت و کم توان افتاده است، افرادي که نه قدرت تحليل درست از مسائل جامعه را دارند و نه انديشه اصلاح در ذهنشان هست.
وي تاکيد کرد مجلس دوازدهم را مجلسي نمي‌بينم که بتواند حداقل در يک سطح اوليه با جهان و سياست‌هاي خارجي مذاکره کرده و راهکار ارائه دهد و بتواند حلال مشکلات باشد.
حضور مردم در انتخابات آينده
منوط به عملکرد شوراي نگهبان

بروجردي در ادامه به انتخابات رياست جمهوري پيش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات رياست جمهوري آينده نيز مانند دوره قبل برگزار خواهد شد، در دوره قبل همه نيروهاي کارآمد حذف شدند چون اراده‌اي بود که يک شخص به خصوص راي بياورد، اين هرگز مطلوب مردم نيست. وي با بيان اينکه در انتخابات رياست جمهوري آينده اگر رويه قبل تکرار شود نتيجه آن مشخص خواهد بود، گفت: حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري بستگي به عملکرد شوراي نگهبان دارد، اگر قرار باشد عملکرد شوراي نگهبان تغيير نکند و مانند دور قبل کساني که توانايي و ظرفيت مديريت کشور را داشتند حذف کند، باز هم شاهد حضور کمرنگ مردم در انتخابات خواهيم بود.
کد مطلب: 214541
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *