۰
شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۴

راهنمای گام به گام تنظیم ساعت جی شاک ga 2100

کسانی که برای اولین بار یک ساعت کاسیو جی شاک ga 2100 می‌خرند، با دیدن 4 دکمه‌ مختلف برای تنظیم آن سردرگم می‌شوند! در واقع تنظیم ساعت جی شاک ga 2100 با همه امکانات فوق‌العاده این ساعت مانند منطقه زمانی و ساعت تابستانی با همین این چهار دکمه اصلی انجام می‌شود. تنظیم قدم به قدم این ساعت اهمیت بالایی دارد، باید کلیه این مراحل را به ترتیب و با دقت اجرا کنید. از این رو، در ابتدا 4 دکمه را به شما معرفی می‌کنیم و سپس وارد بخش تنظیمات می‌شویم. برای اینکه بتوانید از همه امکانات ساعت خود استفاده و آن را به‌طوردقیق تنظیم کنید، تا انتهای این مقاله را بخوانید.
راهنمای گام به گام تنظیم ساعت جی شاک ga 2100

مرحله اول؛ آشنایی با دکمه‌های ساعت جی شاک ga 2100

اولین و مهم‌ترین مرحله قبل از خرید ساعت کاسیو اصل آشنایی با نحوه تنظیم و شناخت کاربردهای چهار دکمه اصلی آن‌ است:

  • دکمه adjust: برای ورود و خروج از حالت تنظیمات استفاده می‌شود.
    دکمه mode: برای جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف مثل زمان و منطقه زمانی است.
    دکمه light: علاوه‌بر تنظیم نور صفحه نمایش، به‌عنوان دکمه برگشت در برخی از تنظیمات نیز عمل کند.
    دکمه start: برای انتخاب گزینه‌های مختلف بین حالت‌های زمانی کاربرد دارد.

حال با شناخت این دکمه‌ها و کاربردهای‌شان در تنظیم ساعت جی شاک، اعمال تنظیمات زیر، برای‌تان آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود.

مرحله دوم؛ تنظیم منطقه زمانی در ساعت جی شاک ga 2100

برای تنظیم ساعت جی شاک ga 2100 اصل، ابتدا دکمه تنظیم (adjust) را برای تقریباً سه ثانیه نگه دارید، تا کلمه set روی صفحه نمایش دیجیتالی ظاهر شود؛ با این کار عقربه‌ها شروع به حرکت می‌کنند تا صفحه نمایش دیجیتالی کاملاً قابل مشاهده باشد. سپس دکمه استارت (start) را فشار دهید تا مناطق زمانی مختلف روی صفحه دیجیتال نمایش داده شوند.

حال از دکمه‌های نور (light) و استارت (start) کمک بگیرید و منطقه زمانی خود را روی تهران (THR) تنظیم کنید. اگر به‌طورتصادفی از منطقه زمانی مورد‌نظر خود عبور کردید، با فشردن دکمه نور (light) یک گزینه به عقب برگردید. پس از انتخاب منطقه زمانی مورد‌نظر، برای رفتن به مرحله بعدی، دکمه مود (mode) را فشار دهید.

مرحله سوم؛ تنظیمات ساعت جی شاک ga 2100 برای تابستان

در مرحله دوم، پس از فشردن دکمه مود (mode) به بخش تنظیم ساعت تابستانی یا DST وارد می‌شوید. با فعال‌سازی این تنظیمات، ساعت شما به‌صورت خودکار در ابتدای بهار، یک ساعت به جلو و در انتهای تابستان و آغاز پاییز، یک ساعت به عقب کشیده می‌شود. برای این کار، با فشردن دکمه استارت (start) حالت DST را فعال یا غیرفعال کنید. درنهایت برای رفتن به مرحله بعدی، دوباره روی دکمه مود (mode) بزنید. توجه داشته باشید که نحوه تنظیم ساعت جی شاک ga 2100 باید طبق مراحل و به ترتیب انجام شود.

مرحله چهارم؛ تنظیم دقیق زمان در ساعت جی شاک ga 2100

با فشردن دکمه مود، تنظیمات مربوط به فرمت نمایش ساعت یعنی ۱۲ یا ۲۴ ساعته به شما نشان داده می‌شوند. این بخش مربوط به نمایش زمان روی صفحه دیجیتالی ساعت شماست؛ اگر آن را روی ۲۴ ساعت تنظیم کنید، بعد از ۱۲ ظهر، ساعت به ۱۳ تغییر می‌کند؛ در غیر این صورت ساعت روی صفحه دیجیتال به‌صورت 1 و 2 نشان داده می‌شود.

حال با فشردن دوباره دکمه مود (mode) می‌توانید زمان دقیق را تنظیم کنید. اولین مورد مربوط به ثانیه است؛ با زدن دکمه استارت (start)، ثانیه را صفر کنید. حال با فشردن دوباره دکمه مود (mode)، تنظیمات ساعت به شما نشان داده می‌شود و شما می‌توانید آن را با دکمه استارت (start) و لایت (light) تنظیم کنید. به‌این ترتیب با رعایت نکات نحوه تنظیم ساعت جی شاک ga 2100، ساعت شما تنظیم خواهد شد.

مرحله پنجم؛ تنظیم سال، ماه و روز در ساعت جی شاک مدل ga 2100

پس از تنظیم دقیق زمان، با فشار دادن دکمه مود (mode) وارد بخش تنظیم سال می‌شوید. در این قسمت، با استفاده از دکمه‌های استارت (start) و لایت (light) می‌توانید سال مورد‌نظر خود را انتخاب کنید. پس از تنظیم سال، دوباره دکمه مود (mode) را فشار دهید تا به بخش تنظیم ماه بروید.

ماه را نیز با همان دو دکمه تنظیم و دوباره روی مود (mode) بزنید تا گزینه تنظیم روز ظاهر شود. درنهایت از همان دو دکمه تنظیمات، برای انتخاب روز نیز استفاده کنید و برای رفتن به مرحله بعد، دکمه مود (mode) را فشار دهید.

مرحله ششم؛ تنظیم زنگ ساعت جی شاک ga 2100

پس از تکمیل تنظیمات قبلی، با زدن دوباره روی دکمه مود (mode)، عبارت key روی صفحه دیجیتال ساعت نمایان می‌شود. در این مرحله می‌توانید با استفاده از دکمه‌های استارت (start) و لایت (light)، زنگ ساعت را بین حالت‌های بی‌صدا (mute) و با صدا تغییر دهید.

مرحله هفتم؛ تنظیم نور صفحه نمایش در جی شاک ga 2100

مرحله ششم به تنظیم نور صفحه نمایش اختصاص دارد. با فشردن مجدد دکمه مود (mode)، کلمه light روی صفحه دیجیتال ظاهر می‌شود؛ شما می‌توانید با فشردن دکمه استارت (start)، مدت زمان نور صفحه را بین 1.5 یا 3 ثانیه تنظیم کنید.

مرحله آخر؛ ذخیره تنظیمات نهایی در جی شاک ga 2100

مرحله نهایی تنظیمات، با فشردن دکمه مود (mode) به پایان می‎رسد. برای ذخیره کردن کلیه تغییرات، باید دکمه تنظیم (adjust) را فشار دهید. با این کار، عقربه‌های ساعت شروع به چرخیدن می‌کنند و به صورت اتوماتیک دقیقاً روی همان زمانی که شما تنظیم کرده‌اید، قرار می‌گیرند.

ترتیب مراحل؛ نکته‌ای مهم برای تنظیم ساعت جی شاک مدل ga 2100

در این مقاله به‌صورت‌کامل و جامع کلیه مراحل تنظیم ساعت جی شاک از تنظیم منطقه زمانی گرفته تا نور صفحه نمایش و ساعت تابستانی را برای شما توضیح دادیم؛ اگر قدم به قدم همه مراحل را به‌درستی اجرا کنید، هیچ مشکل و خطایی در تنظیم ساعتتان به وجود نمی‌آید. امکانات و مقاومت فوق‌العاده این ساعت، هر کسی را مجذوب خودش می‌کند.

اگر به دنبال خرید ساعت جی شاک اصل هستید، فروشگاه واچ مارکت مجموعه‌ای متنوع از این ساعت‌ها را با تخفیف‌های ویژه عرضه می‌کند. برای اطلاع از جزئیات ساعت‌ها و خرید، به وب‌سایت فروشگاه مراجعه کنید و از تنوع محصولات برای یافتن گزینه‌ای مطابق سلیقه‌تان استفاده کنید.

کد مطلب: 216663
برچسب ها: ساعت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *