۰
دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰

بیانیه شدیداللحن عربستان سعودی علیه اسرائیل

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در واکنش به حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به چادر آوارگان فلسطینی در جنوب غزه بیانیه شدیداللحنی صادر کرد.
بیانیه شدیداللحن عربستان سعودی علیه اسرائیل
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ وزارت امور خارجه عربستان سعودی، ظهر امروز (دوشنبه)، اعلام کرد: «پادشاهی عربستان سعودی قویا تداوم کشتار [فلسطینیان] توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی و ادامه حمله به غیرنظامیان بی‌دفاع را محکوم و تقبیح می‌کند.»

به نقل از ایسنا در ادامه این بیانیه مشخصا به حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به غیرنظامیان فلسطینی در نزدیکی انبارهای آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در شمال غرب رفح اشاره شده است.

جنگنده‌های اسرائیلی در واپسین ساعات شامگاه یکشنبه چادر گروهی از آوارگان فلسطینی را در منطقه رفح (جنوب غزه) بمباران کردند. اقدامی که به دنبال آن دست‌کم ۴۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت خارجه عربستان سعودی در پایان اعلام کرد تداوم نقض قطعنامه‌ها، قوانین و پروتکل‌های بشری را قاطعانه مردود می‌داند و از جامعه بین‌الملل می‌خواهد برای توقف کشتار مردم فلسطین توسط نیروهای اسرائیلی و به منظور جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی بی‌سابقه در غزه فورا وارد عمل شود.

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به آوارگان فلسطینی واکنش بسیاری از کشورهای منطقه و جهان را به همراه داشته است.

کشورهای مصر، قطر، کویت، یمن، اسپانیا، آلمان، ایرلند و... بلافاصله با صدور بیانیه‌ای حمله رژیم اسرائیل به آوارگان فلسطینی در منطقه پرجمعیت رفح در جنوب غزه را محکوم و از آن انتقاد کرده‌اند.

تاکنون حدود ۳۶ هزار فلسطینی در حملات اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، اکثر شهدا زن، کودک و افراد مسن بوده‌اند.

کد مطلب: 216821
برچسب ها: عربستان سعودی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *