۰
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۴

افزایش شانس ایران و عراق برای دبیر کلی اوپک

نامزد معرفی شده از سوی عربستان برای احراز پست دبیر کلی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک، کناره گیری کرده است.
به گزارش گروه تسنیم به نقل از بلومبرگ؛ مجید المنیف نامزد عربستان برای در اختیار گرفتن پست دبیر کلی اوپک، از این نامزدی کناره گیری کرده است. یک مقام آگاه در این رابطه گفت، پس از ارتقای مجید المنیف در شورای عالی اقتصادی عربستان، وی از نامزدی برای احراز پست دبیر کلی اوپک کناره گیری کرده است.
المنیف پیش از این نماینده عربستان در سازمان اوپک بوده و مشاور اقتصادی علی النعیمی وزیر نفت عربستان نیز بوده است. دیگر نامزدهای احراز پست دبیر کلی اوپک، از ایران و عراق هستند.این مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت، المنیف امروز از نامزدی برای احراز پست دبیر کلی اوپک، کناره گیری کرده است. هنوز معلوم نیست آیا عربستان شخص دیگری را جایگزین وی خواهد کرد یا نه.
مقام های رسمی وزارت نفت و منابع معدنی عربستان حاضر به اظهار نظر در خصوص این خبر نشده اند. دبیر خانه اوپک در شهر وین نیز پاسخی به سئوالات بلومبرگ در این زمینه نداده است. المنیف به سمت دبیر کل شورای عالی اقتصاد عربستان منصوب شده است.
اوپک که ۴۰ درصد تولید نفت جهان را در اختیار دارد،در نشست ۱۲ دسامبر خود نتوانست به توافق کلی در خصوص معرفی دبیر کل جدید این سازمان دست یابد و قرار شد عبدالله البدری دبیر کل فعلی به مدت یک سال دیگر این سمت را در اختیار داشته باشد. ایران غلامحسین نوذری وزیر نفت پیشین را برای احراز این پست معرفی کرده است.
کد مطلب: 22574
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *