۰
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۷

شورای امنیت کره شمالی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل آزمایش هسته‌ای کره شمالی را به شدت محکوم کرد.
فارس: شورای امنیت سازمان ملل به شدت انجام آزمایش هسته‌ای توسط کره شمالی را به شدت محکوم کرد.
رسانه دولتی بی‌بی‌سی ضمن اعلام این خبر افزود شورای امنیّت اعلام کرده موضع سختگیرانه‌تری علیه پیونگ‌یانگ اتخاذ خواهد کرد.
پیش از این رسانه‌ها از آزمایش موفقیت‌آمیز یک بمب اتمی ۷ کلیوتنی توسط کره شمالی خبر دادند که واکنش تند مجامع بین‌المللی را به همراه داشت.
شورای امنیت سازمان ملل بلافاصله پس از تأیید شدن خبرهای این آزمایش هسته‌ای اعلام کرد تا ساعاتی دیگر جلسه اضطراری تشکیل خواهد داد.
آزمایش هسته‌ای امروز کره شمالی در راستای تهدیدهای پیشین این کشور انجام می‌شد که گفته بود قصد دارد در اعتراض به دور جدید تحریم‌های سازمان ملل سومین دور آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد.
تنش‌های کشورها با کره شمالی زمانی بالا گرفت که این کشور در دسامبر سال گذشته (آذر ماه) یک فروند موشک دوربرد به فضا پرتاب کرد. در حالی که پیونگ‌یانگ گفت پرتاب این موشک در راستای اهداف صلح‌آمیز این کشور و برای پژوهش‌های علمی در فضا بوده است، چین، روسیه، آمریکا، کره جنوبی و برخی کشورهای دیگر با انتشار بیانیه‌هایی این پرتاب را محکوم کردند.
شورای امنیت سازمان ملل که پیشتر کره شمالی را از پرتاب موشک‌های دوربرد منع کرده بود نیز در ژانویه سال جاری (برابر با بهمن ماه) با تصویب قطعنامه‌ای سازمان فضایی این کشور و تعدادی از مقام‌های آن را به فهرست تحریم‌های بین‌المللی اضافه کرد. کره شمالی مدت اندکی پس از تصویب این قطعنامه در واکنش به آن اعلام کرد سومین آزمایش هسته‌ای خود را انجام خواهد داد.
کره شمالی در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ هم دو بمب اتمی آزمایش کرده است.
کد مطلب: 22714
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *