۰
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۷

دستگیری ۷ نفر از سران تجارت جهانی مواد مخدر

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در ۱۰ روز گذشته هفت نفر از سران تجارت جهانی مواد مخدر دستگیر شدند.
مهر: طه طاهری ظهر جمعه در مراسم افتتاح فاز نخست اردوگاه شهید لاجوردی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سازمان زندان‌ها نیز تحولات بزرگی شکل گرفته است، اظهار داشت: بر اساس ماده ۴۲، زندانیان مواد مخدر به لحاظ حرفه‌آموزی،کار و نگهداری باید در یک محل مستقل نگهداری شوند.
وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه اراده استان در ساخت این اردوگاه جدی بود، گفت: چندین جلسه شورای امنیت ملی برای این مرکز برگزار شد که در سال ۹۰ با وجود تنگناهای اقتصادی اما دولت با تخصیص ۹۰ میلیارد تومان موافقت کرد.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: ساخت این مجموعه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام شده است.
طاهری با اشاره به پیگیری سازمان‌ها و ارگان‌های اصفهان افزود: امید می‌رود با تأمین اعتبار لازم از جمله، امکانات فنی،اپتیکی و فضای سبز لازم فازهای بعدی این اردوگاه طی برنامه دو ساله تمام شود.
وی در بخشی از صحبت‌های خود به امور پیشگیرانه از ورود مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۸۴، ۷۶ درصد مواد مخدر تولیدی افغانستان مسیر ایران را طی می‌کرد، در حالی که امروز به ۳۰ درصد رسیده است.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تغییر مسیر ترانزیت، موثر شدن مجازات و مرخصی‌ها، ممانعت از رای باز و تفریح را از جمله موارد موثر در بحث مواد مخدر برشمرد.
وی افزود: هر چند نرخ جرائم مواد مخدر در اصفهان بالا است، اما دیگر هیچ معتاد ولگردی را نمی‌بینید و استان اصفهان پاک‌ترین استان از منظر عمومی جلوه اعتیاد است.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به بخش درمان و مقابله اشاره و تصریح کرد: در ۱۰ روز گذشته ۷ نفر از سران تجارت جهانی مواد مخدر که ایرانی و در کشورهای هم جوار بودند دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در طی دو ماه اخیر نیز با اقداماتی که در دریا و مرز انجام شد، ۲۳ نفر از اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر کشته شدند.
طاهری گفت: همچنین در مرزهای کشور از جمله در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و افغانستان دیوار کشی‌های کلانی برای جلوگیری از ورود قاچاقچیان انجام شده است.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کار بسیار سختی است که در کشور روزانه ۱.۵ تن کشفیات مواد مخدر داریم.
وی ادامه داد: کشور در بخش درمان جزو اولین کشورها در جهان است و این در حالی است که عمر سیاست‌های پیشگیری نظام عمر یک ساله دارد.
کد مطلب: 23022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *