۰
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۵

امضای پیش نویس توافق صلح ۲۰۱۳ سوریه میان دولت و مخالفان

منابع عربی از امضای پیش نویس طرحی با عنوان توافق صلح ۲۰۱۳ سوریه از سوی دولت و مخالفان داخلی خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم ، برخی منابع عربی از امضای پیش نویس طرحی از سوی دولت و مخالفان داخلی سوریه خبر می دهند تا بر مبنای آن در سال ۲۰۱۳، صلح و آرامش به این کشور باز گردد. این طرح همچنین بر تشکیل نظام جمهوری دموکراتیک پارلمانی در سوریه تاکید دارد.
در بندهای این توافقنامه آمده است: سوریه از آن تمام مردم این کشور است و در آن نظام جمهوری دموکراتیک پارلمانی بر اساس احترام به آزادی های عمومی و در صدر آنها آزادی بیان قرار دارد.
در پیش نویس این توافقنامه بر لزوم تشکیل مجلس سنا متشکل از ۱۴۰ نماینده در راستای حل بحران جاری تاکید شده است. ۱۰۲ عضو این کمیته از سوی مردم و ۳۸ عضو آن از سوی دولت و مخالفان تعیین می شوند و ریاست این کمیته نیز بر عهده "فاروق الشرع"، معاون رئیس جمهو سوریه خواهد بود.
این مجلس به ۱۰ کمیته فرعی تقسیم می شود که در هرکدام از آنها ۱۴ نماینده حضور دارند و مسئولیت امور نیروهای مسلح، اساتید دانشگاه و معلمین، پزشکان و بخش بهداشت، قضات و وکلا، فرهیختگان، اصحاب رسانه و مخترعان، مهندسان، کشاورزان، فعالان اقتصادی، صنعتگران و بازرگانان، عالمان دینی و مهاجران را برعهده می گیرند.
توافق مذکور بر لزوم اجرای آتش بس فوری، عقب نشینی نیروها از مناطق مسکونی و آزادی فوری تمام بازداشت شدگانی که سلاح به دست نگرفته اند، تاکید دارد.
کد مطلب: 23034
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *