۰
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۲

جملات سخیف و مستهجن در گفتار حامیان و مخالفان دولت

اگر همان ایام که جناب احمدی نژاد از این واژه بسیار نادرست استفاده کردند ، رسانه ها اقدام به «بایکوت» این عبارت سخیف می کردند و از سویی مجلس ، برای جلوگیری از تنزل جایگاه ریاست جمهوری تذکری به ایشان می دادند ، حتماً افرادی چون آقای جوانفکر به خود اجازه نمی دادند برای حمله به رقبای سیاسی خود از چنین عبارات سخیفی استفاده کنند.
اظهارات محمدرضا باهنر در روزهای گذشته جنجال زیادی در محافل سیاسی به پا کرده ، اول بار غلامحسین کرباسچی پاسخ تندی خطاب به نائب رییس مجلس منتشر کرد ، اما توبت به پاسخ حامیان دولت که شد، بار دیگر جملات سخفیف و مستهجن تکرار شد!

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهور و مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در پاسخ به محمدرضا باهنر گذشته از آنکه چونان سابق و رویه ی دیرینش ، مطلقاً از دولت حمایت کرد و مطلقاً همه چیز را خوب خواند و مطلقاً منتقدان را برنتابید و .... جمله ای به زبان آورد که بار دیگر ادبیات عجیب حامیان تمام قامت دولت را نشان داد و مشخص کرد ظاهراً «گفتمان» این جریان باعث شکستن دایره «اولی ترین اصول آداب» و «ظهور تعابیر مستهجن» شده است.

جناب جوانفکر در جوابیه اخیر خود، خطاب به باهنر فرموده اند: « آب را جایی همان جایی باید ریخت.....» یعنی دقیقاً همان مطلبی که جناب احمدی نژاد چند سال پیش به زبان آوردند و شاید از بیان آن پشیمان هم شده باشند، چون به نظر می رسید این اظهارنظر از سوی رییس جمهور در شرایط غیرعادی و احتمال «غلبه احساسات» اتفاق افتاده است.

خوب است به آقای جوانفکر که احتمالاً پس از انتشار این بخش از مطالبشان ، دور هم با رفقا خندیده اند به این «ادبیات شیرین جناب رییس جمهور» که عجب شجاعتی و عجب و ..... یادآوری شود که اینجا ایران است ، سرزمینی که ادبیات کوچه بازاری اش ، (برخلاف نامش) حتی متعلق به کوچه و بازارش نیست ، کوچه و بازاریانش ماخوذ به حیاء هستند و اهل آداب، و البته هستند افرادی نه چندان زیاد که از چنین عباراتی استفاده می کنند و عمدتاً از سوی همین جماعت کوچه و بازار ، به حاشبه رانده شده اند! پس چنین ادبیاتی ، در کوچه و بازار هم پذیرفتنی نیست ، چه رسد به وادی رسانه و سخنوری و سیاست .

به واقع چه شده شده که ظرف چند سال ، ادبیاتی که در کوچه بازار هم جایی ندارد ، اینک دلباختگانی در عرصه رسانه و سیاست یافته؟ فرض کنید این جمله ۱۰ یا ۲۰ سال پیش به زبان می آمد (البته نه از سوی جناب جوانفکر ، چرا که ایشان آنموقع تندتر از این هم سخن می گفتند کسی نگاهش را جا به جا نمی کرد) واقعاً چه می شد و چه اتفاقی می افتاد؟ در این روزگار، که بی اخلاقی غوغا می کند ، آیا بیان چنین جملاتی، جز به تشدید این فضا کمک دیگری می کند؟

اگر همان ایام که جناب احمدی نژاد از این واژه بسیار نادرست استفاده کردند ، رسانه ها اقدام به «بایکوت» این عبارت سخیف می کردند و از سویی مجلس ، برای جلوگیری از تنزل جایگاه ریاست جمهوری تذکری به ایشان می دادند ، حتماً افرادی چون آقای جوانفکر به خود اجازه نمی دادند برای حمله به رقبای سیاسی خود ، پشت جایگاه ریاست جمهور تکیه زده و از مصونیتش سوء استفاده کرده و با استفاده از الفاظ پیشتر تکرار شده توسط آقای احمدی نژاد، این چنین ادب خویش را به منصه ظهور بگذارند.

این روش نوین تملق که احتمالاً به نام آقای جوانفکر ثبت خواهد شد ، بیشتر از سوی ایشان نیز مسبوق به سابقه بوده است ، حضور ایشان در محافل مختلف و نشان دادن علامت پیروزی (حرکت مشهور احمدی نژاد) حکایت از این روش پیچیده دارد.





در پایان ، با توجه به اینکه عذرخواهی مقامات مسئول در ایران (بالاخص در رده هایی چنین که توسط برخی ، جز تملق رئسای خود کار دیگری ندارند) امری نسبتاً محال است ، آرزو می شود جناب ایشان و دوستان بالارده و پایین رده شان ، از استفاده از چنین عبارات سخیفی جداً خودداری کرده و بیش از این، فضای سیاسی ایران را غیراخلاقی تر از آنچه هست ، نکنند.

کد مطلب: 4276
مرجع : انتخاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *