۱
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۲
مدالی دیگر در انتظار ایرانیان؛

باقري معتمد به فينال تكواندو رسيد

محمد باقري معتمد با پيروزي مقابل حريف برزيلي، به نيمه نهايي وزن ۶۸- تكواندو راه يافت تا نهمين مدال كاروان ايران به دست آيد.
باقري معتمد به فينال تكواندو رسيد
 تكواندوكار وزن ۶۸- كيلوگرم ايران كه عنوان قهرماني جهان را نيز در كارنامه دارد، در ديدار نيمه نهايي مقابل سيلوا از برزيل رفت و پس از تساوي ۵ بر ۵ با راي داوران به فينال رسيد.

در وقت اول باقري معتمد همانند ديدارهاي قبلي خود ريسك نكرد و بيشتر در انتظار حملات سيلوا بود. دو تكواندوكار در وقت اول امتيازي نگرفتند و راند نخست به پايان رسيد.

در وقت دوم باقري معتمد به زيبايي به امتياز رسيد، دو اخطار سيلوا هم باعث شد تا دومين امتياز براي باقري معتمد ثبت شود. در ادامه نماينده‌ي ايران هم يك اخطار گرفت. در پايان راند دوم تابلو نتايج امتياز ۲ بر يك به سود باقري معتمد را نشان مي‌داد.

در وقت سوم معتمد باز هم روي حملات حريف امتياز گرفت اما با زمين خوردن يك اخطار هم دريافت كرد و يك امتياز از دست داد، اما مجددا روي حملات سيلوا ضربه زد و امتياز چهارم را گرفت، اخطار دوم سيلوا امتياز پنجم را براي تكواندوكار ايران ثبت كرد. در حالي كه تنها شش ثانيه به پايان مانده بود، مربي برزيل اعتراض كرد تا از آخرين حربه‌ي خود استفاده كند و اين در حالي بود كه ضربه‌ي او اصلا به سر باقري معتمد اصابت نكرده بود. اما در فاصله‌ي يك ثانيه مانده به پايان باقري معتمد يك ضربه سر خورد و بازي ۵ بر ۵ شد. اين در حالي بود كه او مي‌توانست به راحتي خودش را روي زمين بيندازد و تنها يك اخطار بگيرد.

در راند طلايي دو مبارز امتيازي نگرفتند و داوران مشورت كردند و حكم به برتري باقري معتمد دادند.

باقري معتمد در ديدار پاياني براي كسب نشان طلا ساعت ۲ بامداد جمعه به مصاف سروت تازگل، نفر اول رنكينگ جهان به روي شياپ چانگ خواهد رفت.
کد مطلب: 2375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *