۰
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۴
مناقشه ادامه دارد؛

هشدار ژاپن به کره جنوبی

رهبر كره جنوبي قصد دارد امروز (جمعه) به جزاير مورد مناقشه اين كشور با ژاپن برود؛ امري كه باعث خشم توكيو شده است چرا كه اين كشور نيز مدعي مالكيت اين جزاير غني از منابع طبيعي است.
هشدار ژاپن به کره جنوبی
 به نقل از خبرگزاري رويترز، كره جنوبي با استفاده از حضور گارد ساحلي و گشت‌هاي منظم، اين جزاير مورد مناقشه را تحت كنترل دارد و طي برنامه‌اي قصد دارد تا به تحقيق در مورد منابع غني از نفت و گاز در اين نواحي بپردازد.

لي ميونگ باك، رئيس جمهوري كره جنوبي اولين رهبر سئول محسوب مي‌شود كه قصد سفر به جزاير مورد مناقشه را دارد و اين امر بر روابط ميان ژاپن و سئول پس از استقلال كره جنوبي از استعمار توكيو خلل وارد كرده است چرا كه ژاپن خود مدعي مالكيت بر جزاير مورد مناقشه است.

اوسامو فوجيمورا، دبيركل كابينه ژاپن گفت: توكيو نسبت به اين جزاير و ادعاهايي كه بر سر آنها وجود دارد به كره جنوبي هشدار داده است. ما پيشتر از سئول خواسته‌ايم تا سفر لي ميونگ باك را به اين جزاير لغو كند.

مقام‌هاي دولتي در كره جنوبي اعلام كردند كه اين سفر اهميت وجود منابع و ذخاير طبيعي را در منطقه بارز و مشخص مي‌كند و دولت اين كشور قصد ندارد تا با انجام اين سفر از سوي رئيس جمهوري باعث بروز تنش ميان سئول و توكيو شود.

يكي از مقام‌هاي دولت سئول افزود: اين سفر نبايد از سوي مقام‌ها در ژاپن يك امر غير معمول تلقي شود.

دولت ژاپن به لی میونگ باک هشدار داده است از جزایر مورد مناقشه دو کشور دیدار نکند زیرا چنین دیداری به روابط دوجانبه آسیب جدی خواهد رساند.

مقامات کره جنوبی گفته بودند که ممکن است وي روز جمعه از جزایر واقع بین دو کشور، که کره‌ای‌ها آنها را "داکدو" و ژاپنی‌ها "تاکیشیما" می‌خوانند، دیدن کند. در حال حاضر، کره جنوبی این جزایر را اداره می‌کند اما ژاپن حاکمیت آن کشور بر این جزایر را نپذیرفته و متقابلا، مدعی مالکیت آنهاست. تاکنون هیچیک از رئیسان جمهوری کره جنوبی به این جزایر سفر نکرده است.
کد مطلب: 2406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *