۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۵

واکنش هیگل به انتقادهای کرزای از آمریکا

وزیر دفاع آمریکا انتقادهای تند رئیس‌جمهور افغانستان در خصوص حضور نظامیان آمریکایی را رد کرد.
تسنیم : به گزارش آسوشیتدپرس؛ چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا هرچند در اولین سفرش به افغانستان با مشکلات امنیتی مواجه شد اما سرانجام توانست به صورت مخفیانه با حامد کرزی، رئیس‌جمهور افغانستان ملاقات کند و به گفته خودش در جریان این ملاقات دو طرف در خصوص مسائلی مهم به بحث نشستند.
وی افزود که افزایش فشارهای سیاسی به کرزی در چند وقت اخیر را درک می‌کند. حامد کرزی در اظهارات اخیر خود دولت آمریکا را به همکاری با طالبان متهم کرده و گفته بود که هدف از این همکاری زمینه‌سازی برای توجیه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان است. هرچند این اظهارات از سوی هیگل رد شد.
کرزی در یک برنامه تلویزیونی گفت که دو بمب‌گذاری انتحاری روز یکشنبه در این کشور که منجر به کشته شدن ۱۹ شهروند افغان شده اند نشان می‌دهند که شبه نظامیان با این حملات به دنبال ایجاد این فضا هستند که همچنان برای حفظ صلح به حضور نظامیان خارجی در افغانستان نیاز است.
جوزف دانفورد، فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز روز یکشنبه با رد اظهارات کرزی آن را "کاملا اشتباه" دانست.اما وی افزایش تنش‌ها در افغانستان به دلیل ادامه حضور نظامیان آمریکایی را قابل درک توصیف کرد.
مشکلات امنیتی باعث افزایش تنش‌ها در هفته‌های اخیر شده که از آن جمله می‌توان به تاخیر در انتقال مسئولیت زندان بگرام به نیروهای افغان اشاره کرد.
رهبران آمریکا و افغانستان در حال مذاکره در باره حضور بلندمدت نیروهای آمریکایی در افغانستان هستند. مقامات آمریکایی به دلیل نگرانی‌های امنیتی اطلاعات بیشتری در خصوص این مذاکرات ارائه نکرده و روز یکشنبه اقدام به لغو کنفرانس خبری کردند.
کد مطلب: 25532
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *