۰
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۵

دفتر سینمایی داوودنژاد پلمپ شد

علیرضا داودنژاد با تاکید دوباره بر اینکه بیش از یک سال است که دفتر سینمایی «خط و موج» تعطیل شده است از پلمپ این دفتر برای دفعه‌ی سوم توسط شهرداری خبر داد.
به گزارش ایسنا، این کارگردان سینما با توضیح شرح وقایع پلمپ دفترش گفت: در تاریخ اول مرداد ماه سال ۹۰ در نامه‌ای به شماره‌ی ۲۲۸۶/۱۶ به شعبه ۱۳_ ۱۶ اداره‌ی مالیات میرداماد اعلام کرده‌ام که به‌صورت حقیقی کار می‌کنم و تحت عنوان دفتر «خط موج» هیچ گونه فعالیت سینمایی ندارم.
وی با اشاره به فیلم اخیرش «کلاس هنرپیشگی» یادآور شد: پروانه ساخت فیلم «کلاس هنرپیشگی» هم به نام خودم صادر شده و تمام مراحل پیش تولید و پس ازتولید آن از جمله مونتاژ و راف کات‌ها در شمال انجام شده است و از محل دفتر فقط برای سکونت، نوشتن، خواندن و گاهی بعضی از کارهای فیلم روی لپ تاپ استفاده کرده‌ام.
داودنژاد در عین حال گفت: البته گاهی هم با دوستان دور هم جمع می‌شویم و فیلم می‌بینیم این حداکثر استفاده من از دفتر «خط و موج» است و هیچ نوع رفت و آمد حرفه‌ای با هیچ یک از اشخاص سینما در اینجا اتفاق نمی‌افتد البته اصولا ایجاد دفتر سینمایی در محل سکونت برای ما تهیه کنندگان امری قانونی است.
وی تصریح کرد: اما با این حال شهرداری هر از گاهی که اتفاقا با بعضی از اتفاقات هم هم زمانی دارد، می‌آید و یک پلمپ بر دفتر من می‌زند. دفعه اول توضیح‌شان این بود که قصد پلمپ کردن در همسایه را داشتند ولی در دفتر مرا پلمپ کردند، بعد بهانه کردن شما در محل مسکونی مشغول کار کردن هستید که وارد شدند و بازرسی کردند و متوجه شدند در اینجا کار حرفه‌ای صورت نمی‌گیرد.
کارگردان «مصائب شیرین» یادآور شد: بار دیگر دفتر را پلمپ کردند و این بار گروهی با مامور آمدند وارد دفتر شدند، فیلمبرداری کردند و باورشان شد که من در آنجا کار حرفه‌ای و تجارت انجام نمی‌دهم پس قول دادند که قضیه حل شده و دیگر مزاحمتی برای من ایجاد نخواهد شد اما باز دیروز ۲۱ اسفند ماه آمده‌اند و یک پلمپ دیگر بر دفتر زده‌اند، در شرایطی که برای ما سینمایی‌ها کار کردن در محل سکونت‌مان طبیعی است.
داودنژاد در پایان سخنانش گفت: من به درستی نمی‌دانم که انگیزه‌ی این رفتارها چیست؟! ولی آنجا محل سکونت من است و نمی‌توانم اجازه بدهم که کسی این حق را از من بگیرد.
کد مطلب: 25652
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *