۰
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۸

سوریه زرادخانه بزرگی از تسلیحات شیمیایی دارد

رئیس دستگاه اطلاعات ملی آمریکا ادعا کرد سوریه زرداخانه‌ای بزرگ از سلاح‌های شمیایی دارد و این کشور درصدد تولید مقادیر بسیار زیادی از مواد خطرناک بیولوژیک است.
به گزارش تسنیم به نقل از «روسیا الیوم»، «جیمز کلاپر»، رئیس دستگاه اطلاعات ملی آمریکا در گزارش سالانه خود درباره تهدیدهای امنیتی که روز سه‌شنبه (۱۲ مارس) آن را به کنگره این کشور ارائه کرد، ادعا کرده است، سوریه برنامه موفق برای توسعه سلا‌ح‌های شیمیایی خود آغاز کرده که بر اساس آن این کشور تصمیم دارد زرادخانه خود از گازهای خردل، زارین و گاز «VX» که کشنده‌ترین عامل موثر بر اعصاب است را توسعه دهد.
وی افزود، ما معتقدیم سوریه همچنین انباری از موشک‌ها، راکت‌ها و خمپاره‌ها در اختیار دارد.
رئیس دستگاه اطلاعات ملی از این مسئله که نظام دمشق کنترل خود را برای زرادخانه‌های سلاح‌های شیمیایی از دست بدهد و این سلاح‌ها در دست تندروها و تروریست‌ها بیفتد، ابراز نگرانی کرد.
جیمز کلاپر با بیان اینکه سوریه قصد دارد سلاح‌های شیمیایی خود را توسعه دهد، گفت، آمریکا اطلاعات دقیقی درخصوص میزان پیشرفت این طرح سوریه ندارد، اما احتمال می‌دهد سوریه مقادیر بسیار زیادی از سلاح‌های خطرناک بیولوژی در اختیار دارد.
وی البته گفته است، واشنگتن دقیقا نمی‌داند که سوریه امکانات اجرای این طرح را دارد یا نه.
به طور کلی محتویات گزارش جدید کلاپر مشابه گزارش‌های پیشین است، چرا که وی بار دیگر تاکید کرده است، خطرهای خارجی امنیت آمریکا را تهدید می‌کند.
کد مطلب: 25676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *