۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵
دیپلمات روسی:

تسلیحات شیمیایی سوریه در امنیت به سر می برد

یک دیپلمات روسی اعلام کرد که تسلیحات شیمیایی دولت سوریه که غرب نسبت به آن ابراز نگرانی می کند در امنیت کامل به سر می برد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونایتدپرس، گنادی گاتیلوف روز گذشته در سخنانی در این باره گفت: دولت سوریه به مسکو در باره امنیت تسلیحات شیمیایی اطمینان داده است.
وی در مصاحبه ای که بر روی وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، می گوید: روسیه در حال همکاری با مقام های سوریه است و "تضمین های قوی" به روسیه داده شده که زرادخانه شیمیایی در امنیت به سر می برد و به دست افراد خلاف کار نخواهد افتاد.

این دیپلمات ارشد روسی اضافه کرد: آنها به ما اطمینان داده اند که کنترل شدیدی بر امنیت این تسلیحات اعمال می شود و هیچ تهدیدی از جانب آنها وجود ندارد و اوضاع از کنترل خارج نخواهد شد.

گاتیلوف اضافه کرد: تضمین هایی داده شده که تسلیحات شیمیایی با اطمینان در مکانهای فعلی نگهداری خواهند شد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: روسیه به همکاری خود با دولت سوریه در خصوص امنیت تسلیحات شیمیایی انبار شده ادامه خواهد داد و در همان حال از دیگر همپیمانان خارجی خود می خواهد تا از نفوذ شان بر اوپوزیسیون سوریه در همان مسیر استفاده کنند.

این دیپلمات روسی هشدار داد که هرگونه از دست دادن کنترل بر اوضاع می تواند مملو از پیچیدگی هایی باشد که هم بر سوریه و هم بر کل منطقه خواهد داشت.
کد مطلب: 4134
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *