۰
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۷

رئیس‌جمهور "برنامه درسی ملی ایران" را به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد

رئیس‌جمهور مصوبه برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران را برای اجرا به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد.
به گزارش فارس، در نامه محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور خطاب به حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش آمده است: مصوبه «برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» مصوب جلسات ۸۵۷ تا ۸۷۲ شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا ابلاغ می‌شود.
گفتنی است «برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» بُن مایه و فونداسیون همه دروس بوده و به عنوان نقشه راه تمام کتاب‌های درسی است که نحوه اداره کلاس، ساماندهی زمان تدریس، شیوه‌ها و فنون تدریس، هم‌نوایی و توالی بین دروس بر مبنای آن تعیین می‌شود.
«برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» تعیین کننده محتوای همه کتب درسی و فعالیت‌های برنامه و فوق برنامه درون و برون مدرسه‌ای است که برای طی مراحل قانونی و تصویب نهایی آن در شورای عالی آموزش و پرورش و توشیح آن توسط رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش بیش از سه سال کار کارشناسی و محتوایی وسیع و متراکم صورت گرفته و برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، «برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» تدوین شده است تا خلأ فقدان سندی معتبر و مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی را جبران کند.
«برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر نظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و مبنای تمام فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور قرار خواهد گرفت.
* نامه وزیر به معاونش
حاجی‌بابایی امروز ۲۸ اسفند ماه ۹۲ در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مصوبه «برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران» مصوب جلسات ۸۵۷ تا ۸۷۲ شورای عالی آموزش و پرورش را برای اجرا ابلاغ کرد.
در متن نامه وزیر آموزش و پرورش آمده است: امید است در پرتو الطاف الهی و با مساعدت و تلاش خستگی‌ناپذیر مدیران و کارشناسان محترم، اجرای این سند تحول‌آفرین گامی بلند در برنامه‌های درسی نظام آموزش و پرورش کشور باشد و با بازنگری و بازتولید محتوای آموزشی و کتاب‌های درسی، زمینه دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه و برقراری جامعه عدل مهدوی (عج) بیش از پیش فراهم آید.
کد مطلب: 26172
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *