۰
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۹

ابراز تأسف مسکو از خروج کارکنان سازمان ملل از سوریه

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از تصمیم سازمان ملل برای خروج بخشی از کارکنانش از سوریه ابراز تأسف کرد.
به گزارش فارس، روسیه از خروج بخشی از کارکنان سازمان ملل متحد از سوریه ابراز تأسف کرد.
خبرگزاری فرانسه روز گذشته از قول دیپلمات‌های غربی گزارش داد سازمان ملل قصد دارد نیمی از مجموع ۱۰۰ کارمند خود را از سوریه خارج کند.
دیپلمات‌های غربی گفتند سازمان ملل این تصمیم را به خاطر افزایش خطرات جانی علیه این کارمندان در دمشق گرفته است.
«ویتالی چورکین»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد طی کنفرانس خبری با خبرنگاران گفت هیئت روسیه تأسف خود را از این تصمیم سازمان ملل ابراز می‌دارد.
به گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه، «ویتالی چورکین» درباره این تصمیم سازمان ملل گفت: «البته این بد است که سازمان ملل مجبور شده است حضور خود را در سوریه کاهش دهد.»
وی افزود: «این عامل دیگری است که جدی بودن اوضاع را در سوریه نشان می‌دهد.»
مخالفان مسلح سوریه چندین بار به کارکنان سازمان ملل حمله کرده‌اند. چندی پیش گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه ۲۱ صلح‌بان سازمان ملل را در بلندی‌های جولان گروگان گرفتند. این صلح‌بانان پس از چند روز مذاکره آزاد شدند.
سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در این کشور به کشته شدن تعداد زیادی از مردم سوریه و از جمله نیروهای امنیتی و نظامی این کشور منجر شده است.
دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج از کشور طراحی می‌شوند. گزارش‌های زیادی هم نشان می‌دهند شمار زیادی از مخالفان درگیر با دولت دمشق اتباع خارجی هستند.
دمشق همچنین برخی از کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آنها از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه را به تأمین بودجه و تجهیز تسلیحاتی معارضان مسلح سوریه متهم کرده است.
در همین راستا روز گذشته گزارشی از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز افشا کرد سازمان سیا آمریکا طی سال گذشته ارسال ۳۵۰۰ تن سلاح به مخالفان سوریه را پشتیبانی کرده است.
این گزارش مستند، بر اساس اطلاعات به دست آمده از برج‌های مراقبت پرواز و مصاحبه با مقامات کشورهای مختلف و فرماندهان مخالفان سوریه نشان داد سازمان سیا با همکاری کشورهای قطر، عربستان و ترکیه توانسته است با ارسال این حجم عظیم سلاح ابعاد تنش های داخلی در سوریه را دستخوش تحول کند.
کد مطلب: 26385
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *