۰
چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۳

دانشمند سوئدي؛ مسئول تحقيق در خصوص حمله شيميايي در سوريه

سازمان ملل متحد یک دانشمند سوئدی را مسئول رسیدگی به موضوع استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه کرد.
به گزارش انتخاب، مارتین نسیرکی سخنگوی سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری اعلام کرد : بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد؛ استاد سلستروم را بعنوان سرپرست هیات حقیقت یاب در خصوص تحقیق در باره ادعاهای مطرح شده استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه منصوب کرده است.
وی ادامه داد: این دانشمند سوئدی در حال حاضر مسئولیت یک طرح را در موسسه تحقیقاتی سوئد موسوم به مرکز مطالعات پیشرفته اجتماعی امنیتی و آسیب شناسی ؛ برعهده دارد.
سخنگوی سازمان ملل متحد ادامه داد: این موسسه مسئولیت تحقیق در خصوص رویدادها و حوادث شیمیایی ، بیولوژیکی ،رادیولوژیکی ، هسته ای و مواد منفجره را برعهده دارد.
وی افزود : استاد سلستروم دانشمند سوئدی متخصص خلع سلاح و امنیت بین المللی است رئیس هیات بازرسان خلع سلاح شیمیایی و بیولوژیکی عراق در دهه نود میلادی بود که در دانشگاههای امریکا تدریس نموده و مدیر مرکز تحقیقات دفاعی سوئد میباشد.
سخنگوی سازمان ملل متحد از دیگر اعضای این تیم تحقیقاتی نامی نبرد این در حالیست که رویترز اعلام کرد روسیه روز دوشنبه تاکید کرده بود کارشناسان روسی و چینی نیز باید از اعضای این تیم تحقیقاتی باشند اما ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل متحد از احتمال عدم حضور کارشناس روسی در تیم حقیقت یاب خبرداد.
این دانشمند سوئدی در سال دوهزار و دو بار دیگر به عراق بازگشت و از عدم وجود شواهدی در خصوص سلاحهای کشتار جمعی عراق پیش از حمله سال دوهزار و سه آمریکا به این کشور خبرداد .
سخنگوی سازمان ملل متحد تاکید کرد تحقیقات جنبه فنی و غیر کیفری دارد .
کد مطلب: 26451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *