۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۵
رييس دوره‌اي شوراي امنيت:

امكان مداخله نظامي خارجي در سوريه وجود ندارد

رييس دوره‌اي شوراي امنيت با تاكيد بر اين كه امكان مداخله نظامي خارجي در سوريه وجود ندارد، نسبت به افزايش سطح انتظارات از ماموريت فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه هشدار داد.
به نقل از سايت اينترنتي النشره، پيتر ويتيگ، رييس دوره‌اي شوراي امنيت و نماينده آلمان در اين شورا با تاكيد بر اين كه امكان مداخله نظامي خارجي در سوريه وجود ندارد، اظهار كرد كه از هيچ يك از اعضاي شوراي امنيت نشنيده‌ است كه درخصوص مداخله نظامي در سوريه سخن بگويند.

رييس دوره‌اي شوراي امنيت هم‌چنين نسبت به اين حرف كه مردم سوريه بهاي نبود موضع يكپارچه اعضاي شوراي امنيت در قبال كشور خود را مي‌پردازند، اظهار تاسف كرد.

وي نسبت به افزايش سطح انتظارات از ماموريت اخضر الابراهيمي، فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه هشدار داد و گفت: الابراهيمي اكنون به دنبال فرصت‌هايي است كه بتواند بحران سوريه را حل كند و ما بايد به وي فرصت دهيم تا ماموريت خود را انجام دهد.

نماينده آلمان درخصوص اخباري مبني بر احتمال وقوع كشتار دسته جمعي اقليت‌هاي مسيحي در سوريه نيز گفت: اولويت كنوني كمك به آوارگان سوري در داخل كشورشان و در كشورهاي همسايه آن است.

وي با اشاره به آن كه آلمان نسبت به كشتارهاي طائفه‌اي در سوريه هشدار داده است، مدعي شد: ما بر اين باوريم كه بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه روزي به دليل شركت در حمله به مردم خود محاكمه خواهد شد.
کد مطلب: 5716
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *