۰
سه شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۶

کج سلیقگی در پخش "یه حبه قند" از تلویزیون

مشاور پخش فیلم «یه حبه قند» نسبت به نحوه‌ی پخش این فیلم از تلویزیون در ایام نوروز اعتراض کرد.
ایسنا: در پی پخش «یه حبه قند» آخرین ساخته‌ی رضا میرکریمی همزمان با تعطیلات نوروز از تلویزیون و حذف تعدادی از بخش‌های فیلم، به سراغ امیر حسین علم‌الهدی مشاور پخش آن رفتیم.
علم‌الهدی گفت: «یه حبه قند» صرف‌نظر از سانسور بی‌سلیقه‌ای که دلایلش برای خودمان هم روشن نیست، نوروز از تلویزیون پخش شد، اما باید به عنوان مسوول پخش فیلم در سینماهای کشور به وضعیت تیزرهایمان در هنگام اکران اشاره کنم.
او یادآور شد: گروه پخش در زمان اکران مصیبتی برای نشان دادن بخشی از موهای «پسند» در تیزرهای تبلیغاتی و همچنین صدای بانوی سینمای ایران، رخشان بنی‌اعتماد در آنونس فیلم داشت و به هر دری زدیم امکان پخش در زمان نمایش در سینماها میسر نشد و به دلیل حجاب «پسند» و صدای خانم بنی اعتماد، آنونس این بانو و تیزرهای مجید مجیدی مجوز پخش نگرفت. اما به فاصله یک‌سال و چند ماه، هم مجوز آنونس صادر شد و هم مجوز نشان دادن «بخشی از موهای پسند» در طول فیلم آن هم در تلویزیونی که مخاطبش نسبت به سینما قابل مقایسه نیست.
علم‌الهدی با اشاره به فیلم «حوض نقاشی» که این روزها در سینماها اکران شده، گفت: حال امسال دوباره همین رفتارهای کج سلیقه با تیزرهای کمال تبریزی برای فیلم «حوض نقاشی» مازیار میری اتفاق افتاده است. آنها اجازه نمایش موهای مصنوعی «مریم» را نمی‌دهند؛ بنابراین مطمئن هستم سال دیگر در همین عید، هم تیزرها با موهای مصنوعی پخش می‌شود و هم خود فیلم از تلویزیون البته با اصلاحیه‌های لازم به نمایش درمی‌آید.
او درباره‌ی ممیزی‌های انجام شده بر روی «یه حبه قند» در تلویزیون گفت: در رابطه با ممیزی فیلم هیچ نگوییم بهتر است، صحنه تاب خوردن «پسند» در آنونس فیلم از تلویزیون پخش می‌شود و همان صحنه در فیلم حذف می‌گردد!
این صاحب‌نظر درعرصه‌ی پخش فیلم معتقد است: تلویزیون به دلیل ماهیت کارمندی خود نمی‌تواند در خدمت سینمای اندیشمند و فاخر باشد و همین نگاه کارمندی است که فیلمی را که مورد تحسین مردم، منتقدان، اهل هنر و سایر بزرگان قرار گرفته است با کج سلیقگی بسیار به پخش می‌رساند؛ گویا فرقی بین دوغ و دوشاب برای این دستگاه عظیم نیست! به قول کارگردان محترم این فیلم (رضا میرکریمی ) دیگر اعتراض هم فایده‌ای ندارد و همه چیز تکراری شده است و این واکنش‌های هنرمندان به این دستگاه پرطمطراق و پر هزینه آسیبی جدی است که به دانشگاه مورد نظر حضرت امام (ره) وارد گشته است که هیچ‌کس هم پاسخگو نیست!
علم‌الهدی همچنین گفت: در کشور عزیزمان که اکثر مسئولین براساس تکلیف شرعی بر کرسی مسئولیتی تکیه زده‌اند، در عجب هستم که چرا همین مسوولان براساس حکم شرع «پاسخگوی» نه تنها مردم بلکه نخبگان جامعه‌شان نیز نیستند و نمی‌دانند که این مسئولیت‌ها در امانت ایشان است و هرگونه سهل‌انگاری در صیانت از این امانت به همان حکم شرع «ناپسند» است و همان رفتاری کارمند گونه‌ای را که با «پسند» فیلم «یه حبه قند» داشتند، نشان از «ناپسند» بودن رفتاری دارد که سالیان سال است که این دستگاه را با خود به کمترین میزان «پسندیدن» در میان خلایق رسانده است!
مسوول پخش فیلم «یه حبه قند» در پایان خاطرنشان کرد: اصراری به نمایش در تلویزیون نداشتیم و اصرار از طرف متولیان سیما بوده است. بنابراین رابطه این همه اصرار با این همه کج سلیقگی در پخش فیلم «یه حبه قند» را متوجه نمی‌شویم !
کد مطلب: 26635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *