۰
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۹
رئیس جمهور عازم عربستان شد؛

حضور در اجلاس مکه به امید کاهش كينه‌ورزي‌ها

رييس‌جمهور دقايقي قبل با بدرقه رسمي محمدرضا رحيمي ـ معاون اول رييس‌جمهور ـ تهران را به مقصد عربستان صعودي ترك كرد.
حضور در اجلاس مکه به امید کاهش كينه‌ورزي‌ها

رييس‌جمهور درباره سفر خود به عربستان گفت:‌ اين سفر با دعوت رسمي برگزار مي‌شود و طي اين سفر در اجلاس اضطراري سران كنفرانس كشورهاي اسلامي شركت خواهيم كرد و همچنين سفري به مكه مكرمه خواهيم داشت و خانه خدا را زيارت خواهيم كرد.

محمود احمدي‌نژاد صبح امروز پيش از ترك تهران در جمع خبرنگاران اظهار كرد:‌ سازمان كنفرانس اسلامي براي دفاع از ملت فلسطين تشكيل شده و شرايط امروز هم خطير است و تحولات گسترده‌اي در حال وقوع است و جريانات مختلف و گروه‌هاي متعدد در اين تحولات دخالت دارند.

وي با بيان اينكه "وضعيت امروز كمي پيچيده است"، افزود: از سوي ديگر دشمنان هم با تمام توان مشغول هستند و بخش قابل توجهي از انرژي دولت‌ها و گروه‌هاي مسلمان صرف درگيري‌هاي داخلي و ضربه زدن به يكديگر مي‌شود. شايد خوب باشد كه در اين زمينه كشورهاي مسلمان با هم مشورت كنند اما در دعوتنامه‌اي كه ارسال شده، گفت‌وگو درباره مسائل مهم جهان اسلام مطرح شده و انتظار ما هم اين است كه از اين زاويه مسائل بررسي شود و اجلاس همدلي بيشتر را دنبال كند و كينه‌ورزي‌ها كاهش يابد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه "در اين اجلاس ديدگاه‌هاي ملت‌ها بيان خواهد شد"، تاكيد كرد: اين اجلاس براي ما هم فرصتي است كه نگاه ملتمان به روشني تبيين شود و براي همگرايي و صيانت از منافع و موجوديت ملت‌هاي اسلامي تلاش شود.

احمدي‌نژاد همچنين يادآور شد: در كنار اين نشست، ملاقات‌هاي گوناگوني با روساي مختلف ساير كشورها خواهيم داشت و روابط دوجانبه را دنبال خواهيم كرد و اميدوارم خداي متعال دل‌هاي شركت‌كنندگان در اين اجلاس را به سمت تصميمات درست هدايت كند. ملت‌هاي مسلمان چشم‌انتظار تصميمات اين اجلاس هستند و دشمنان هم تلاش مي‌كنند اهداف اجلاس را به سمت منافع خود منحرف كنند. اين يك آزمون تاريخي است تا ببينيم چگونه حيثيت ملت‌هاي مسلمان و حقوق اساسي آنها را صيانت كنيم. 
تعدادي از وزراي دولت و معاونان رييس‌جمهور و جمع ديگري از مقامات دولتي، احمدي‌نژاد را در اين سفر همراهي مي‌كردند.

در مراسم بدرقه احمدي‌نژاد، رحيمي ـ معاون اول رييس‌جمهور، علي‌اكبر ولايتي ـ مشاور عالي مقام معظم رهبري و تعدادي از مقامات دولتي از جمله سعيد مرتضوي ـ رييس سازمان تامين اجتماعي حضور داشتند.

طبق برنامه‌ پيش‌بيني شده، رييس‌جمهور تا پايان اين هفته به تهران باز خواهد گشت.

کد مطلب: 2717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *