۱
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۹
در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر اعلام شد:

فراخوان گروه موسیقی بوشهری لیان برای کمک به زلزله زدگان

فراخوان گروه موسیقی بوشهری لیان برای کمک به زلزله زدگان

محسن شریفیان ، سرپرست گروه لیان که از شناخته ترین و مشهورترن گروه های موسیقی بوشهری کشور است درگفت وگو با پایگاه خبری فریادگر گفت: از همه مردم ایران درخواست می کنم تا به کمک زلزله زدگان بوشهر بیایند.
شریفیان که خود اهل بوشهر است در پاسخ به پرسش خبرنگار ما افزود : گروه لیان در حد توان خود کمک های نقدی خود را مهیا کرده است و همچنین آماده همکاری با دیگر هنرمندان کشور برای کمک به مردم زلزله زده استان بوشهر است.
این هنرمند در پاسخ به این پرسش که آیا گروه لیان قصد برپایی یک کنسرت خیریه به منظور کمک به زلزله زدگان را دارد تا مانند ورزشکاران و هنرمندانی که در زلزله آذربایجان شرقی به عنوان هم شهری و هم استانی زلزله زدگان قدم پیش گذاشته و با جمع آوری کمک های مردمی به یاری مناطق آسیب دیده شتافتند ، قصدی برای برگزاری کنسرت خیریه و به شکل همت عالی برای کمک به زلزله زدگان دارد یا خیر ، گفت : ما کنسرتی برگزار نمی کنیم زیرا موسیقی بوشهری موسیقی شادی است و در شرایطی که چنین اتفاق تلخی رخ داده و تعدادی از هموطنان ما کشته و زخمی شده اند بی تردید ما نمی توانیم موسیقی شاد و پر هیجان اجرا کنیم در حالی که در دل از رخ دادن چنین اتفاقی ناراحت هستیم . اصلا از نظر فرهنگی نمی توانیم چنین کاری انجام دهیم .
سرپرست گروه لیان درباره این که آیا هنرمندان می توانند درصورت تمایل به کمک های انسان دوستانه به لزله زدگان از طریق او اقدام کرده و کمک های خود را به دست زلزله زدگان برسانند تاکید کرد: به نظرم اگر هنرمندان خودشان به شکل فردی اقدام به این کمک ها کند بهتر است اما اگر هم هنرمندی از گروه لیان بخواهد که این کمک ها را به دست زلزله زدگان برساند ، این گروه در حد توان در خدمت گذاری حاضر است . شریفیان در پاسخ به این سوال که وضعیت کنونی ساکنان منطقه زلزله زده را چگونه ارزیابی کرده و به عنوان یکی از حاضران آن منطقه نیازهای ضروری ساکنان آن منطقه را بیشتر در چه چیزهایی می داند گفت: اطلاعات من نیز در حد خبرگزاری هاست اما به نظرم هر یک از ما با کمک های خود می توانیم کمی از درد و رنج ساکنان این منطقه را تسکین دهیم . وی با بیان این که گروه لیان به عنوان یک گروه بوشهری در حد توان خودکمک های خود را در اختیار زلزله زدگان قرار داده ، افزود: هر چند که کمک‌های ما در برابر تلفات وارده شده‌ی این اتفاق ناگوار اندک به شمار می‌رود اما امیدوارم با کمک و همدلی مردم ایران، غمی از مصیبت وارد شده به مردم استان بوشهر-شهرستان دشتی- کم شود. محسن شريفيان نوازندگي سازهاي موسيقي بوشهر را با ساز «ني‌انبان» و «ني‌جفتي» از سال ۱۳۷۱ شروع نموده و در سال ۱۳۷۲ با تشکيل گروه موسيقی «مرواريد ليان» فعاليت در زمينه ی موسيقی بوشهر را آغاز نموده است.
محسن شریفیان(زاده ۱۳۵۴ در بندر بوشهر) خواننده، نوازنده، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی ایرانی است.او دارای لیسانس علوم اجتماعی با گرایش پژوهشگری اجتماعی می‌باشد.وی نوازندگی سازهای موسیقی بوشهر را با ساز نی‌انبان و نی‌جفتی از سال ۱۳۷۱ شروع نمود و در سال ۱۳۷۲ با تشکیل گروه موسیقی لیان فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. شریفیان از سال ۱۳۷۴ با چاپ اولین مقاله خود در هفته نامه آینه جنوب پژوهش در موسیقی جنوب کشور را آغاز نموده‌است.
از شريفيان تاكنون مقاله‌هاي مختلفي پيرامون موسيقي بوشهر در نشريه‌هاي ايران به چاپ رسيده است. كتاب‌هاي منتشر شده از وي با عنوان «اهل زمين؛ موسيقي و اوهام در جزيره خارگ». كتاب و CD صوتی «اهل ماتم؛ آواها و آيين سوگواري در بوشهر» و كتاب و مولتي مدياي تصويری «اهل ساز؛ سازشناسي موسيقي بوشهر»؛ تا كنون پنج عنوان پژوهش برگزيده را به خود اختصاص داده است.

کد مطلب: 27425
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *