۰
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۹

اخضر ابراهیمی جمعه به شورای امنیت گزارش می دهد

اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد درباره امور سوریه روز جمعه آینده گزارش خود را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارایه می دهد
به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، ادوارد دیل بوی معاون سخنگوی رسمی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: اخضر ابراهیمی گزارشی را (درباره نتایج تلاش های خود برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه) به اعضای شورای امنیت ارایه خواهد کرد.
درهمین حال، دولت روسیه از پیش نویس قطعنامه ای درباره سوریه به مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتقاد کرد و گفت که این پیش‌نویس مملو از تناقض است.
وزارت خارجه روسیه گفت: این پیش‌نویس‌ جدید از یک سو تصمیم اتحادیه عرب برای سلب مشروعیت از "دولت قانونی سوریه" را تایید و از محالفان مسلح حمایت می کند و از سوی دیگر از این دولت درخواست های متعددی دارد که به معنای اذعان به مشروعیت آن است.
این وزارتخانه تصریح کرد: این تناقض ها ماموریت ابراهیمی را متزلزل می کند که باید بین همه شرکت کنندگان برای ایجاد یک معادله سیاسی به منظور حل وفصل اوضاع تماس برقرار کند.
دیپلماتها پیش از این گفتند که شماری از کشورهای عربی و اروپایی پیش نویس قطعنامه ای را ارایه می کنند که حاوی درخواست از سازمان ملل متحد برای به رسمیت شناختن ائتلاف ملی سوری مخالف به عنوان نماینده قانونی ملت سوریه است.
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: ارایه دهندگان پیش نویس قطعنامه تلاش می کنند که از طریق مجمع عمومی سازمان ملل، نظام سوریه را سرنگون کنند بدون اینکه توجهی به تبعات و عواقب منطقه ای و سیاسی این سناریو داشته باشند.
این وزارتخانه افزود: دو قطعنامه سابق مجمع عمومی سازمان ملل منجر به دشواری در ایجاد سازش سیاسی در سوریه شد.
کد مطلب: 27447
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *