۱
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳

دیگه چه خبر؟ بیست و هفتم فروردین

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر؟ نوشت:
دیگه چه خبر؟ بیست و هفتم فروردین
اگر اجماع همه گروه‌ها شكل بگيرد، بابا نامزد مي‌شود
خبر اول اين كه محسن هاشمي رفسنجاني در جلسه‌اي نقطه نظرات خود را درباره کانديداهاي منسوب به اصلاح‌طلبان بيان کرده است. محسن هاشمي گفته حسن روحاني و محمد عارف گزينه‌هاي نظام براي انتخابات هستند نه اصلاح‌طلبان؛ نظام به دنبال اين است که روحاني را به عنوان گزينه هاشمي و عارف را به عنوان گزينه اصلاح‌طلبان؛ جا بيندازد. وي همچنين درباره کانديداتوري پدرش در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفته است: اگر اجماع همه گروه‌ها شکل بگيرد آقاي هاشمي در انتخابات کانديدا خواهد شد. ادعاي محسن هاشمي در مورد حسن روحاني و عارف در حالي است كه مراسم اعلام كانديداتوري حسن روحاني با حضور ياسر و فاطمه هاشمي رفسنجاني برگزار شد!

آيت‌الله مصباح يزدي، نامزد جبهه پايداري را معرفي مي‌كند
خبر ديگر اين كه حسين جلالي عضو شوراي مركزي جبهه پايداري و رئيس دفتر آيت‌الله مصباح خبر داد گزينه اصلح جبهه پايداري پنجشنبه اين هفته با سخنراني آيت‌الله مصباح معرفي خواهد شد. كامران باقري لنكراني، سخنگوي جبهه پايداري نيز همزمان از كانديدا شدن خود در انتخابات رياست جمهوري يازدهم خبر داده و در تبيين چرايي آن گفته: در ديداري كه با آيت‌الله مصباح در هفته گذشته داشتم، ايشان وظايفي را از بنده خواستند كه در همان‌جا عرض كردم من در خودم ويژگي خاصي نمي‌بينم كه جنابعالي اين‌قدر نسبت به بنده اظهار لطف داريد، اما ايشان فرمودند اين امر بر شما متعين است.وي با ابراز نارضايتي از بي‌صداقتي برخي نامزدها در عرصه انتخابات تصريح كرده: كناركشي به نفع ديگران و حضور در ائتلاف‌هاي متعدد نشان‌دهنده بي‌صداقتي است، بايد به‌طور شفاف و صريح موضع را اعلام كرد و در اين مسير به‌طور جدي به مسأله كشورداري تمركز داشت، نه اين‌كه به نفع كسي كنار كشيد و يا به ائتلاف ديگري پيوست.سخنگوي جبهه پايداري با بيان اين‌كه اين طنازي‌هاي سياسي در عرصه انتخابات اخلاقي نبوده، تاكيد كرده: به صراحت اعلام مي‌كنم كساني كه به اين حاشيه‌سازي‌ها و طنازي‌ها مي‌پردازند، حتي نمي‌توانند آراي خاكستري هم براي خود داشته باشند!

مردم را چه فرض كرده‌ايد؟!
شنيديم كه يكي از سايت‌هاي زنجيره‌اي وابسته به يك نهاد خاص روزگذشته در خبري جعلي آورده است: «يكي از كانديداهاي جريان(موهوم) انحرافي گفته كه من رئيس جمهور خواهم شد. پس از مدتي شهيد خواهم شد و سپس در دوره حضرت حجت(عج) همراه با چاوز رجعت خواهم كرد!» اين سايت خبري كه ‌به صورت روزانه اقدام به انتشار مجموعه‌اي از اخبار به صورت گزيده مي‌كند، معمولاً در اين بسته خبري با طرح شايعات و اخبار دروغ و كذب به عمليات رسانه‌اي حول موضوع مورد نظر خود مي‌پردازد. بر اساس شنيده‌ها اين بسته خبري از روي بولتن برخي نهادها جمع‌آوري مي شود. با اين حال برخي سايت‌هاي مخالف دولت هم اقدام به باز نشر چنين اخباري مي‌كنند. يكي از مخاطبان اين سايت خبري در بخش نظرات همين خبر آورده است: «خدايي خودتون خنده تون نمي‌گيره از اين خبرهايي كه مي‌زنيد؟ شعور مردم رو چي فرض كرديد؟» گفتني است اين سايت خبري چندي پيش نيز اقدام به باز نشر خبر جعلي ديگري در خصوص ترور اسفنديار رحيم مشايي كرده بود كه با يك تماس تلفني ساده مي‌توانست از جعلي بودن آن اطلاع حاصل كند. اما علاقه ويژه اين سايت به انتشار چنين اخباري درخصوص رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد كاملاً قابل تأمل است.

احمدزاده كرماني هم آمد
يك خبر ديگر اين كه روح‌الله احمد‌زاده كرماني از چهره‌هاي سابق مسئول در دولت‌هاي نهم و دهم روز گذشته در يك نشست خبري به صورت رسمي كانديداتوري خود براي انتخابات يازدهم رياست جمهوري را اعلام و جمعي از كابينه دولت دهم را به عنوان وزراي پيشنهادي خود معرفي كرد.
احمدزاده كرماني در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به اين كه يكي از فقهاي شوراي نگهبان عنوان كرده حتي اگر كسي بوي انحراف بدهد تاييد صلاحيت نمي‌شود فكر مي‌كنيد صلاحيت تان از سوي اين شورا تاييد شود پاسخ داد: من بوي انحراف نمي‌دهم و به فضل الهي وارد اين عرصه شده ام.

رئيس اسبق سازمان ميراث فرهنگي همچنين در جريان اعلام رسمي كانديداتوري خود به معرفي اعضاي احتمالي كابينه پرداخت.

بر اين اساس علي اكبر صالحي به عنوان معاون اول، ثمره هاشمي وزير كشور، علي نيكزاد معاون اجرايي رئيس جمهور، سردار اسدي وزير دفاع، سعيد جليلي وزير امور خارجه، فتاح وزير نفت، حجت‌الاسلام طائب وزير اطلاعات، سعيد قاسمي وزير نيرو، دكتر شجاع وزير بهداشت، دكتر هادي همايون وزير فرهنگ، دكتر زاهدي وفا وزير اقتصاد، فروزانمهر وزير كار و نسرين سلطان خواه به عنوان رئيس سازمان محيط زيست از سوي احمد زاد كرماني معرفي شدند. وي دراين نشست خبري به پيراهني كه به تن داشت اشاره كرد و گفت: رنگ انتخاباتي من قرمز است!

به ائتلاف همه با هم معتقدم!
دست آخر اين كه محسن رضايي كه پيش از اين، نارضايتي خود را از ائتلاف ۱+۲ ابراز كرده بود، در حاشيه يكي از سفرهاي انتخاباتي خود به مازندران درباره پيوستن به اين ائتلاف سه نفره، تاكيد كرده: همچنان به ائتلاف همه با هم معتقدم و ائتلاف جداگانه را سبب ايجاد تفرقه مي‌دانم، در حالي‌كه در ائتلاف همه با هم، به يك وحدت مي‌رسيم!با اين حال و هر چند محسن رضايي چندان روي خوشي به ائتلاف‌هاي موجود نشان نداده، اما منوچهر متكي از اعضاي ائتلاف ۵ نفره اصولگرايان خود شخصاً از محسن رضايي براي پيوستن به اين ائتلاف و ۶ تايي شدن آن دعوت كرده!متكي در نامه دعوت خود خطاب به محسن رضايي آورده: با بررسي شرايط سياسي و اجتماعي و تاكيد بر ضرورت همدلي و وفاق و ارائه تصويري موفق از كار مبتني بر خرد جمعي و گروهي، بدين‌وسيله و در ظرفيت شخصي خود از جنابعالي كه بحمدالله از چهره‌هاي سرشناس كشور هستيد براي پيوستن به «ائتلاف اكثريت» (همان ائتلاف ۵ نفره) دعوت مي‌نمايم.»
کد مطلب: 27575
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *