۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۰

دیگه چه خبر؟ سوم اردیبهشت

روزنامه ایران در ستون دیگه خبر؟ نوشت:
دیگه چه خبر؟ سوم اردیبهشت
خبر سايت نزديك به نهاد خاص درباره مهندس مشايي كذب است
خبر اول اين كه نماينده حقوقي دولت، جمله منتسب به وي را كه خبرگزاري نسيم منتشر كرده است، تكذيب كرد. خبرگزاري نسيم، ديروز گزارش داد «نماينده حقوقي دولت ضمن تاييد استعفاي مشايي از مشاغل دولتي گفت كه مشايي در انتخابات رياست جمهوري كانديدا مي‌شود.» روح‌الله بشارت، نماينده حقوقي دولت، كه شكايت مهندس مشايي از پيام فضلي‌نژاد را پيگيري مي‌كند، به خبرنگار شبكه ايران گفت: بنده هيچ گاه با هيچ خبرنگاري مواجهه‌اي نداشته ام، چه رسد به اين‌كه مصاحبه‌اي انجام داده باشم. وي با دروغ اعلام كردن خبر منتشر شده توسط اين خبرگزاري، گفت: در جريان جلسه دادگاه، پيام فضلي‌نژاد متهم پرونده، با هدف زير سوال بردن جايگاه نماينده حقوقي دولت، مدعي شد كه مهندس مشايي از مشاغل دولتي، استعفا داده تا در انتخابات رياست جمهوري كانديدا شود. بشارت افزود: متهم با طرح اين ادعا به دنبال آن بود كه وكالت نماينده حقوقي دولت از مهندس مشايي را با اين بهانه كه آقاي مشايي در حال حاضر مسئوليت دولتي ندارد، زير سوال ببرد. نماينده حقوقي دولت در ادامه مصاحبه خود با خبرنگار شبكه ايران تصريح كرد: در همين جلسه، توضيح مبسوطي در رد ايراد حقوقي متهم به دادگاه ارائه شد و دادگاه نيز ضمن پذيرش توضيحات بنده، ادعاي فضلي‌نژاد را رد كرد. وي افزود: بنده در دادگاه گفتم كه اولاً بزه انتسابي متهم، زماني روي داده كه مهندس مشايي، رئيس دفتر رئيس جمهور بوده است. در ثاني نامبرده، هنوز هم مشاور رئيس جمهور است. در نتيجه اظهارات متهم مبني بر استعفاي آقاي مشايي از مناصب دولتي با هدف نامزدي در انتخابات دروغ است. مهندس مشايي و اطرافيان وي نيز تاكنون حتي يكبار هم از قطعيت نامزدي وي سخني نگفته‌اند و معلوم نيست كه ايشان اصلاً در انتخابات نامزد شوند. بشارت با طرح اين سوال كه معلوم نيست محتواي دادگاه، آنهم به شكل وارونه و دروغ، از چه طريق به خبرگزاري نسيم رسيده است، افزود: پيشتر بارها به متهم تذكر داده شده بود كه طبق قانون وي اجازه ندارد، درباره پرونده‌اي كه هنوز در دادگاه در جريان است، با رسانه‌ها سخن بگويد، اما متاسفانه وي نه تنها اين رويه را تغيير نداده بلكه حتي به دورغ، بافته‌هاي ذهني خود را به ديگران نسبت مي‌دهد. وي افزود: نمي‌دانم آقاي فضلي‌نژاد چه پشتوانه‌اي براي خود متصور است كه به آساني، جملاتي دروغ به ديگران نسبت مي‌دهد. اما بنده مسلماً از ايشان و همچنين از خبرگزاري نسيم كه ناشر اين مطلب كذب بوده‌اند، شكايت خواهم كرد.

انحراف اين بار در ائتلاف سه نفره
خبر ديگر اين كه منوچهر متكي، كانديداي احتمالي رياست جمهوري يازدهم روز گذشته در نشست خبري باشگاه خبرنگاران با بيان اين كه انحراف در ائتلاف سه نفره آغاز شده است دليل اين مسأله را ثبت‌نام هر سه كانديدا در انتخابات دانست. حسين مظفر، رئيس ستادهاي ائتلاف موسوم به ۱+۲ پيش از اين گفته بود هر سه نفر اين ائتلاف براي ثبت‌نام در انتخابات اقدام خواهند كرد. وزير خارجه سابق به ائتلاف سه نفره توصيه كرده قبل از ثبت‌نام به نتيجه واحد برسند. چندي پيش آيت‌الله مصباح با اشاره به ائتلاف سه نفره حداد، ولايتي و قاليباف گفته بود بنده معتقدم حتي همان سه نفري كه ابتدا با هم ائتلاف كردند نيز در عمل هيچ كدام با هم نمي‌سازند.

اگرخاتمي بيايد، قول و قرار گذاشتيم ستادهايم را در اختيارش بگذارم
شنيديم كه معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه مخالف آمدن روسای جمهور سابق هستم در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شما حاضر هستید برای حضور خاتمی در انتخابات تلاش کنید و آیا تاکنون هیچ تلاشی کرده اید گفت: فکر می کنم این سئوال را با عملکردم جواب داده‌ام. من به شخصه مخالف آمدن روسای جمهور سابق هستم. در سال ۸۸ نیز نشان دادیم. در ابتدا بنا بود من کاندیدای اصلاح طلبان باشم اما بعد از آمدن خاتمی من بلافاصله کنار کشیدم و رئیس ستاد انتخاباتی اش شدم. الان خاتمی اگر تصمیم بگیرد در انتخابات حضور یابد با توجه به قول و قراری که گذاشته ایم امکانات و ستادم را در اختیار خاتمی می گذارم. محمدرضا عارف در پاسخ به این سئوال که نظر شخصی شما در خصوص حبس خانگی موسوی و کروبی چیست، گفته: نظر من این است هر دوی این دو بزرگواران را از بزرگان انقلاب می دانم. کروبی از یاران نزدیک امام بود و مهندس موسوی نخست وزیر ۸ سال جنگ بود. من در دوران معاون اولی‌ام بارها نزد مهندس موسوی رفته و از رهنمودهای او استفاده کردم. تاسف می‌خورم جامعه نمی تواند از حضور این دو استفاده کند. امیدوارم با توجه به نامگذاری امسال این مسئله حل شود.

چرا بايد درآمد كشور بين مردم تقسيم شود
با خبر شديم كه غلامعلي جعفر‌زاده‌ايمن‌آبادي، نماينده رشت در مجلس شوراي اسلامي روز گذشته گفت: دولت در لايحه بودجه سال‌جاري ۱۲۰ هزار ميليارد تومان در بخش هدفمند‌سازي يارانه‌ها پيش‌بيني كرده است كه از اين ميزان ۱۰۸ هزار ميليارد تومان پرداخت نقدي تعيين شده است. وي افزود: دولت مواد ۷، ۸ و ۱۱ قانون هدفمند‌‌سازي يارانه‌ها را رعايت نكرده و اصرار مجلس اين است كه دولت قانون هدفمند‌سازي را رعايت كند. جعفرزاده در ادامه به وعده دولت مبني بر پرداخت يارانه ۲۵۰ هزار توماني اشاره كرد و با انتقاد از اين موضوع گفت: اصلاً چرا ماهي ۲۵۰ هزار تومان پرداخت كنيم؟ ما مي‌توانيم هر ماه ۵۰۰ هزار تومان به هر خانوار يارانه بدهيم! اما با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان يارانه در هر ماه خانوارها حتي نخواهند توانست يك لامپ روشن كنند و يا يك نان بخرند! عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مدعي شد: اين چه استدلالي است كه درآمد كشور را بين مردم تقسيم كنيم و به مباحث زيرساختي و توسعه‌اي كشور هيچ توجهي نكنيم، چرا مثل ۱۰۰ سال پيش حرف مي‌زنيد، چرا با عقل و شعور مردم بازي مي‌كنيد؟ مگر مردم ما صدقه بگير هستند كه اينطور با آن‌ها حرف مي‌زنيد.

در حالي كه دريافت يارانه نقدي حق هر ايراني است، نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي آن را صدقه شمرده و با فرافكني، پرداخت ۲۵۰ هزار تومان يارانه را بي‌توجهي به مباحث زيرساختي و توسعه كشور قلمداد مي‌كند و هيچ توضيحي نمي‌دهد كه چگونه به اين استدلال رسيده است. جعفرزاده تلاش مي‌كند با بيان اين جمله كه در صورت اجراي كامل طرح هدفمندي يارانه‌ها و پرداخت ۲۵۰ هزار تومان به هر ايراني، مردم «يك نان هم نمي‌توانند بخرند!» در بين مردم ترس و وحشت ايجاد كند و زحمات دولت براي خدمت بيشتر به مردم را زير سوال ببرد.

ستاد مردمي حداد عادل هم تشكيل شد
خبر رسيده كه ستاد مركزي حاميان غلامعلي حدادعادل با صدور بيانيه‌اي اعلام موجوديت كرد. اين در حالي است كه روز به روز بر حجم كانديداهاي اصولگرا و اصلاح‌طلب كه براي شركت در انتخابات احساس وظيفه مي‌كنند افزوده مي‌شود. در بخشي از اين بيانيه آمده: جناب آقاي دكتر غلامعلي حدادعادل را واجد اين شرايط مي‌دانيم، به همين منظور ستاد حاميان مردمي دكتر حدادعادل ضمن اعلام شروع به كار خود، اعتقاد دارد در چهار سال آينده سكان اجرايي كشور بايد در دستان كسي باشد كه توان ايجاد وحدت و همدلي در بدنه اجرايي كشور و ساير قوا و همچنين مراكز علمي و دانشگاهي و حوزوي را داشته باشد تا از اين طريق آرامش در جامعه حاكم و زمينه حماسه‌آفريني در عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي براي مردم فراهم شود. گفتني است حداد عادل عضو ائتلاف ۱+۲ شامل ولايتي و قاليباف است كه اعلام كرده‌اند از ميان خود يك نفر را به عنوان نامزد انتخابات معرفي خواهند كرد.

كانديداي اصلي جريان حامي دولت رأي بالايي دارد اما ...
يك خبر ديگر اين كه يك نماينده اصلاح‌طلب مجلس شوراي اسلامي گفته: غير از سيدمحمد خاتمي كه روز به روز احتمال حضورش در انتخابات كم‌رنگ‌تر مي‌شود مابقي كانديداهاي اصلاح‌طلب رأي حداكثري ندارند. غلامرضا تاجگردون، اظهار كرد: به هر حال در بين اصلاح‌طلبان اجماع كامل روي آقاي خاتمي وجود دارد و اگر ايشان در انتخابات كانديدا نشوند حتماً آراي اصلاح‌طلبان ريزش جدي خواهد داشت زيرا تنوع كانديدا زياد است و اتفاق نظر خيلي كمتر است. نماينده مردم گچساران در مجلس تصريح كرد: طبيعي است اگر آقاي خاتمي به عنوان كانديداي اصلي اصلاح‌طلبان به ميدان نيايد اين اصولگرايان هستند كه با يكديگر رقابت مي‌كنند و از بين آن‌ها يك نفر انتخاب مي‌شود. بقيه گزينه‌هاي اصلاح‌طلب رأي حداكثري در انتخابات ندارند و نمي‌توانند رقابت جدي داشته باشند. شايد هم شانس آن‌ها مانند بقيه كانديداهايي باشد كه در صحنه حضور دارند. اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس در پايان درباره وضعيت جريان حامي دولت نيز مدعي شده: آن‌ها در صورتي كه كانديداي اصلي‌شان وارد ميدان شود رأي بالايي دارند اما با توجه به چينش فعلي شانس پيروزي آن‌ها بعيد است.

اگر تعداد کاندیداها محدود باشد مناظره شدني است
دست آخر اين كه مهدي فرجي، مدير شبكه يك سيما روز گذشته در نشستي خبري با حضور خبرنگاران، در پاسخ به سوالي با موضوع شيوه برگزاري و پخش مناظره‌هاي انتخاباتي گفت: طبق تصميم‌گيري شوراي معاونين مناظره‌ها امسال به صورت زنده پخش خواهد شد اما شيوه آن كاملاً بستگي به تعداد كانديداهايي دارد كه از فيلتر شوراي نگهبان عبور مي‌كنند. اگر تعداد كانديداها محدود باشد مناظره شدني است و در غير اين صورت سازمان فكر ديگري خواهد كرد.
کد مطلب: 28211
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *