۰
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۷

دیگه چه خبر؟ بیست و ششم فروردین

روزنامه ایران در شماره بیست و ششم فروردین ماه خود نوشت:
دیگه چه خبر؟ بیست و ششم فروردین
تراز جديد سقوط حرفه‌اي كيهان
خبر اول اين كه روزنامه كيهان در شماره شنبه خود روايتي كيهاني از حاشيه‌هاي سفر رئيس‌جمهور به استان سمنان منتشر كرده است. به دليل موارد عجيب و پيش پا افتاده موجود در اين متن ممكن است در نگاه اول تصور شود كه حاشيه‌نگاري كيهان، مطلبي طنز و مطايبه‌آميز است اما اين چنين نيست. هر چند كيهان طي ماه‌هاي گذشته بارها و بارها اصول حرفه‌اي روزنامه‌نگاري را زير پا گذاشته است ولي اين مطلب ترازي جديد از سقوط حرفه‌اي كيهان را به نمايش مي‌گذارد.

در يكي از بندهاي اين مطلب كيهان آمده است: پيرزني كه در محل ورزشگاه به استقبال رئيس‌جمهور آمده بود به خبرنگاران گفت: فرزندم و همسرش در يك آتش‌سوزي جان خود را از دست دادند و حالا از رئيس‌جمهور مي‌خواهم مرا عقد كند و با خود به تهران ببرد. اين پيرزن اين درخواست خود را خيلي جدي مطرح مي‌كرد كه موجب خنده خبرنگاران و ساير مردم شد.

اگر هاشمي بيايد، روحاني نمي‌آيد
خبر ديگر اين كه محمدرضا باهنر، در همايش شعور انقلابي و حماسه سياسي كه به ميزباني اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان كشور در محل دانشگاه فردوسي اين شهر برگزار شد، با تاكيد بر اين‌كه صلاحيت رئيس‌جمهور نياز به پرونده ندارد اذعان داشت: در مورد صلاحيت گزينه دولت و گزينه‌هايي چون خاتمي و هاشمي نظر نمي‌دهم؛ اگر هاشمي و خاتمي تاييد صلاحيت شوند به طور قطع تركيب زمين بازي انتخابات عوض مي‌شود. باهنر تصريح كرد: در مورد حسن روحاني دچار ابهاماتي هستيم چرا كه وي نيم نگاهي به اصلاح‌طلب داشته و نيم نگاهي به اصولگرا و نگاهي به هاشمي نيز دارد. باهنر افزود: اگر هاشمي بيايد حتماً روحاني نمي‌آيد؛ هاشمي مصلحت نيست كانديدا شود و كانديدا شدن او يكي از بزرگ‌ترين اشتباهات سياسي او خواهد بود. دبيركل جامعه مهندسين اذعان داشت: در جريان فتنه هاشمي سكوت معناداري همراه با رضايت داشته و به نوعي مي‌توان گفت كه هاشمي يك پديده است.

پيشتازي حاميان دولت در نظر سنجي سايت‌هاي مخالف
دست آخر اين كه سايت خبري صراط به صورت ناگهاني نظرسنجي انتخاباتي خود را تنها يك روز پس از آغاز متوقف كرد. سايت خبري صراط افزايش آراي حاميان دولت در نظرسنجي را علت متوقف كردن آن عنوان كرده است. اين سايت همچنين از شبكه به دليل اطلاع‌رساني پيرامون اين دو نظرسنجي انتقاد كرده و آن را «هجوم حاميان دولت» نامگذاري كرده است.

سايت مشرق نيز نظرسنجي انتخاباتي را از صفحه اصلي خود برداشته و به صفحات داخلي انتقال داده است. مشرق درباره علت اين اقدام خود توضيحي ارائه نكرده است، اما مي‌توان حدس زد علت اين تصميم، پيشتازي حاميان دولت در نظرسنجي مذكور باشد. به نظر مي‌رسد اين دو سايت محافظه كار نيز چندان بي‌ميل نيستند كه همچون سياستمداران جناح راست، تنها تن به رقابت‌هايي بدهند كه اثري از حاميان دكتر احمدي‌نژاد در آن وجود نداشته باشد.

همچنين چندي پيش خبرگزاري ايسنا اقدام به نظرسنجي اينترنتي از مخاطبان خود درباره انتخابات رياست جمهوري نمود. در اين نظرسنجي كه به مدت ۲ روز برگزار شد مجموعاً ۲۰۱۵۰ نفر شركت و به ترتيب زير نظرات خود را اعلام كردند:
اصولگرايان: ۱/۲۳ درصد - حاميان دولت: ۳/۴۱ درصد - اصلاح‌طلبان: ۳۳ درصد - مستقل‌ها: ۷/۲ درصد
بديهي است كه نتايج نظرسنجي‌هاي اينترنتي، آن هم توسط يك سايت خبري نمي‌تواند ملاكي علمي براي آمايش افكار يك جامعه باشد، اما پيشتازي حاميان دولت حتي در سايت‌هاي مخالف، از ميزان اقبال مردمي به اين جريان حكايت دارد.
کد مطلب: 27472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *