۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۰

جزئیات حذف آموزش انگلیسی از دوره متوسطه دوم

دانش اموزان به جای آنکه هفته ای دو ساعت آموزش زبان ببینند، از همان سال اول متوسطه هفته ای شش ساعت آموزش ببینند و پس از آموزش کامل این درس در دوره متوسطه اول، طی سال‌های آینده زبان انگلیسی از لیست دروس دوره متوسطه دوم حذف شود و آموزش آن در این دوره به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تغییرات صد درصدی کتاب های زبان انگلیسی اول متوسطه اول خبر داد و گفت: برنامه درسی ملی در حوزه زبان انگلیسی، تغییرات اساسی را لحاظ کرده است که این تغییرات از سال تحصیلی جدید در محتوای کتاب های درسی اول متوسطه اول اعمال می شود.

محی الدین بهرام محمدیان ظهر امروز در نشست خبری رونمایی از برنامه درسی ملی با بیان این مطلب افزود: سازمان پژوهش براساس برنامه درسی و همچنین متقاضیان فراگیری زبان های خارجی ویترینی از آموزش زبان های خارجی را ارائه می دهد که در این ویترین پنج زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: البته زبان‌های دیگری پیشنهاد شدند، اما با توجه به اینکه کارشناسی ارشد سایر رشته‌های زبان‌های خارجی در دانشگاه‌ها ضعیف است، آموزش و پرورش تنها این پنج زبان خارجی را در برنامه درس ملی گنجانده است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تغییر روش‌های تدریس و تالیف محتوای جدید برای زبان انگلیسی اول متوسطه اول (اول راهنمایی) در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: امسال زبان انگلیسی متفاوت است و رسانه‌های جانبی آموزش نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته آموزش زبان انگلیسی سال اول متوسطه اول بر مبنای خواندن و گوش دادن خواهد بود، ضمن آنکه سازمان نوسازی مدارس ملزم شده در کنار احداث آزمایشگاه‌ها، لابراتوارهای زبان را نیز در نقشه ساخت مدارس در دستور کار قرار دهد.

محمدیان تصریح کرد: کتاب‌های گام به گام زبان انگلیسی جدید طی پنج سال آینده از طریق بخش خصوصی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از آرزوهای من در سال های آینده تجمیع ساعات زبان انگلیسی است. به این معنی که دانش اموزان به جای آنکه هفته ای دو ساعت آموزش زبان ببینند، از همان سال اول متوسطه هفته ای شش ساعت آموزش ببینند و پس از آموزش کامل این درس در دوره متوسطه اول، طی سال‌های آینده زبان انگلیسی از لیست دروس دوره متوسطه دوم حذف شود و آموزش آن در این دوره به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. به این معنا که دانش‌آموزان در صورت علاقه‌مندی می‌توانند زبان انگلیسی مورد علاقه خود را در آموزشگاه‌ها ادامه دهند.

محمدیان در پاسخ به خبرنگار مهر درباره به روزآمدی سند برنامه درسی ملی و ضمانت اجرایی این برنامه در مدارس گفت: برنامه درسی ملی تدوین شده است تا از این به بعد شاهد نظام آموزشی روزآمد در مدارس باشیم. یکی از ماموریت های اصلی برنامه به روزآمدی محتوای کتاب هاست. همچنین اجرای برنامه برعهده سازمان پژوهش است و این سازمان موظف شده هر سه سال گزارشی از عملکرد و اجرای برنامه‌های سند را به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه دهد. ضمن آنکه مراجع بالادستی از جمله شوراهای عالی آموزش و پرورش انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی، عملکرد سازمان پژوهش در اجرای سند درس ملی را نظارت خواهند کرد
کد مطلب: 27615
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *