۰
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۵

شرط کره شمالی برای خلع‌سلاح هسته‌ای

یک روزنامه کره شمالی به نقل از مقامات پیونگ‌یانگ اعلام کرد که این کشور شاید درباره کاهش تسلیحات با آمریکا مذاکره کند اما هیچ گفت‌وگوی هسته‌ای برگزار نخواهد شد
به گزارش تسنیم به نقل از یونهاپ؛ روزنامه رسمی "رودونگ‌سینمون" امروز ضمن درج مقاله‌ای اعلام کرد کره شمالی شاید وارد مذاکرات کاهش تسلیحات با آمریکا شود اما هیچ‌گاه گفت‌وگویی با واشنگتن برای توقف برنامه‌های هسته‌ای این کشور کمونیستی انجام نخواهد گرفت.
روزنامه رسمی "رودونگ‌سینمون" اعلام کرد که پیشنهادهای آمریکا برای گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ تنها تلاشی برای خلع سلاح یکجانبه این کشور است.
این مقاله در ادامه می‌افزاید کره شمالی تنها زمانی از سلاح هسته‌ای صرفنظر خواهد کرد که همه جهان تسلیحات هسته‌ای خود را نابود کنند.
تنش در شبه‌جزیره کره پس از مانور نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی افزایش یافت. طی این مانور آمریکا بمب‌افکن‌های رادارگریز خود با قابلیت حمل بمب هسته‌ای را به منطقه اعزام کرده و بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورد. پس از این اقدام کره شمالی تهدید کرد که مواضع آمریکا را در منطقه آسیا و اقیانوسیه هدف قرار خواهد داد.
در ادامه این تهدیدات کره شمالی روابط خود با کره جنوبی را نیز قطع کرد تا تنش در شبه‌جزیره کره به بالاترین حد ممکن برسد. کشورهای دیگر همسایه کره شمالی نیز نسبت به این تهدید واکنش نشان دادند. ژاپن با استقرار سامانه موشکی پاتریوت در توکیو اعلام کرد که آماده مقابله با حمله موشکی احتمالی از سوی کره شمالی است.
کد مطلب: 27933
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *