۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۸

سوغات عتیقه شمقدری از روسیه

مقرر شد يك نسخه از فيلم هاي قديمي سينماي روسيه به فيلمخانه ملي ايران اهدا شود.
در سومين روز هفته فيلم ايران در مسكو رئيس سازمان سينمايي ايران و هيأت همراه از "مُس فيلم" شهرك سينمايي روسيه بازديد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در سومين روز هفته فيلم ايران در مسكو رئيس سازمان سينمايي ايران و هيأت همراه از مُس فيلم شهرك سينمايي روسيه بازديد کردند. در اين بازديد كه سه ساعت به طول به انجاميد جواد شمقدري از استوديو و پلاتوها و بخش‌هاي مختلف تدوين، صداگذاري و جلوه‌هاي ويژه كامپيوتري ديدن کرد.

در ادامه بازديد از اين شهرك سينمايي، نحوه استقرار سيستم ديجيتال در فرآيند توليد و نمايش و به كارگيري ابزارهاي اسكنر و پرينتر و پروژكتورهاي نمايش ديجيتال و سرور مركزي كه همه فعاليت هاي ديجيتالي فيلمسازي را پشتيباني مي كند مورد توجه قرار گرفت و از موزه ابزار آلات و تجهيزات راك سوار فيلم هاي تاريخي نيز بازديد داشتند.

در ادامه بازديد، ديداري نيز با رئيس مُس فيلم كاوِن شاه نظر اوف كه خود از كارگردانان و فيلمسازان مشهور روسي است شكل گرفت. در اين ديدار شاه نظراوف ضمن تجليل از سينماي ايران و ابراز خوشحالي از دو سفري كه به ايران داشته و در جشنواره بين المللي فيلم فجر شركت كرده است، خواستار گسترش همكاري هاي سينمايي شد و ابراز كرد همه ظرفيت مُس فيلم آماده ارائه خدمات به فيلمسازان ايراني است تا بتوانيم با كمك دو كشور به توليد و سرمايه گذاري مشترك در حوزه فيلم سينمايي اقدام کنیم.

همچنين مقرر شد يك نسخه از فيلم هاي قديمي سينماي روسيه به فيلمخانه ملي ايران اهدا شود. در پايان اين بازديد در خصوص ترميم فيلم هاي فيلمخانه ملي ايران نيز مذاكراتي شكل گرفت و مقرر شد تا با همكاري مُس فيلم آن تعداد فيلم هاي آرشيوي و ارزشمند فيلمخانه ملي ايران كه نياز به ترميم دارد با مشاركت مُس نسبت به اصلاح آنها اقدام شود.

همچنين در ديدار مسئول بين‌الملل مُس فيلم با رئيس سازمان سينمايي توافقاتي در خصوص برگزاري هفته فيلم مستند ايران در مسكو در فصل پاييز شكل گرفت.
کد مطلب: 28269
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *