۰
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۵
در هیات تطبیق مجلس؛

مصوبه دولت در تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی تایید شد

هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس شورای اسلامی با اكثریت مطلق آرا، مصوبه دولت را در تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی را منطبق با قوانین و مقررات تشخیص داد و آن را تایید كرد.
مصوبه دولت در تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی تایید شد
 در پی اعتراض شماری از نمایندگان مجلس از جمله 'احمد توكلی' و 'علیرضا زاكانی' نمایندگان تهران در مجلس، هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی امروز تشكیل جلسه داد و پس از بحث و تبادل نظر، در نهایت با اكثریت آرا، مصوبه دولت در تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی منطبق با قوانین و مقررات تشخیص داده شد و مورد تایید قرار گرفت.

بدین ترتیب، آخرین تلاش چند نماینده معدود مجلس بی نتیجه ماند و از سوی هیات یادشده قانونی بودن مصوبه دولت در این خصوص تائید شد.

بسیاری از نمایندگان مجلس و مسوولان تاكید كرده اند كه رای دیوان عدالت اداری برای صندوق تامین اجتماعی جای شك و شبهه دارد و این دیوان بر اساس قانون، نمی تواند چنین رایی را صادر كند.

گفتنی است اخیرا شاهد تحرك برخی از نمایندگان در خصوص قانونی نبودن این مصوبه دولت بودیم و در این راستا ۱۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در نامه ای به رییس مجلس ضمن اعتراض به اقدام اخیر دولت در اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی و تغییر نام آن خواستار بررسی مغایرت قانونی و لغو این مصوبه طبق اصول ۵۸ و ۱۳۸ قانون اساسی شده بودند.
کد مطلب: 2830
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *